خبرگزاری کار ایران

کلانی: فدراسیون اجازه ندهد ماجرای طارمی - اسکوچیچ مثل ماجرای رحمتی - کی‌روش شود/ یک سری مشکلات در فوتبال ایران فقط برای پرسپولیس وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۹۸۱

پیشکسوت پرسپولیس در مورد وضعیت فوتبال ایران و این باشگاه صحبت کرد.

حسین کلانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی ایران از سوی اسکوچیچ اظهار داشت: واقعاً اتفاق ناراحت کننده‌ای است و نباید اجازه می‌دادیم کار به اینجا بکشد. مهدی طارمی یک فوق ستاره برای فوتبال ایران است و هر تیمی در آسیا و حتی جهان آرزوی این را دارد که بازیکنی با این کیفیت در اختیار داشته باشد ولی ما به این سادگی سرمایه‌سوزی می‌کنیم. این ضعف را من از جانب فدراسیون فوتبال می‌بینم که نتوانست ماجرا را مدیریت کند و اگر این مشکل حل نشود متاسفانه اتفاقی که 8 سال قبل بین کی‌روش و مهدی رحمتی رخ داد این بار در مورد مهدی طارمی اتفاق می‌افتد و یک استعداد ناب و یک سرمایه را بی‌خودی می‌سوزانیم. من ضعف اصلی را از سوی فدراسیون می‌بینم و امیدوارم به ماجرا ورود و آن را حل و فصل کنند.

وی در مورد اینکه دعوت از طارمی به خاطر مصاحبه علیه سرمربی تیم ملی بوده هم گفت: مگر طارمی حرف بدی زده یا توهین و بی‌احترامی کرده است؟ او نظر شخصی خودش را گفته و این می‌تواند درست باشد یا نباشد. اینجا بحث اختلاف شخصی نیست و بحث این است که بازی ملی در پیش داریم و پای آبروی ایران وسط است و مگر می‌شود به خاطر اختلاف شخصی با یک نفر چنین سرمایه‌ای را کنار بگذاریم؟ به نظر من این اتفاقات منطقی نیست. هرچند این مصاحبه‌ها را هم فدراسیون می‌توانست مدیریت کند که خیلی از مسائل رسانه‌ای نشود و پشت پرده حل و فصل شود ولی متاسفانه ضعف مدیریت داریم.

پیشکسوت فوتبال در مورد دو دیدار پیش رو با لبنان و سوریه توضیح داد: مساله و دغدغه اصلی در حال حاضر همان نبود مهدی طارمی است که تاثیر منفی اش را فکر می‌کنم روی کیفیت بازی تیم ملی خواهد گذاشت و ضمن اینکه نبود او روی روحیه و تمرکز سایر بازیکنان هم فکر می‌کنم اثرگذار باشد. فوتبال امروز یک کار تیمی است و شما وقتی یک عنصر از این مجموعه را کنار می‌گذاری هماهنگی و یکپارچگی آن مجموعه را از بین بردی و فقط یک نفر را حذف نکردی. به هر حال فکر نمی‌کنم لبنان و سوریه بتوانند برای تیم ما با این پتانسیل دردسر درست کنند ولی برای ادامه مسابقات خواهشم این است که بزرگان ورود کنند و این مشکل پیش آمده را حل و فصل کنند تا فوتبال ما و این نسل طلایی آسیب نبیند.

کلانی در مورد وضعیت پرسپولیس و ناراحتی هواداران پس از یک شکست و یک تساوی از دو دیدار اخیر گفت: متاسفانه یک سری مشکلات وجود دارد که فقط برای پرسپولیس است و جای دیگری آن را نمی‌بینیم. یک مربی به نام کالدرون می‌آورند و چند هفته می‌ماند و می‌رود و هنوز درگیر تسویه حساب با او هستند. هر روز می‌گویند پول کالدرون امروز پرداخت می‌شود ولی آخرش همان وضعیت باقی می‌ماند و پنجره باز نمی‌شود. تیم نمی‌تواند بازیکن بخرد و مدیرعامل هم نداریم و نمی‌دانم چرا مدیرعامل جدید را مشخص نمی‌کنند تا از این بلاتکلیفی در بیاید. در این شرایط می‌دانم مشکلات مالی هم وجود دارد و بچه‌های تیم غیرت و مردانگی به خرج می‌دهند که اعتراض نمی‌کنند.

وی افزود: در کل من فکر می‌کنم گل‌محمدی و کادرفنی باهوش هستند و می‌توانند پرسپولیس را از این وضعیت نجات دهند. هنوز 4 هفته بیشتر نگذشته و بازیکنان جدید نیاز به زمان دارند تا با تیم هماهنگ شوند و فکر می‌کنم این وقفه ایجاد شده هم فرصت خوبی برای بازسازی تیم است. شنیدم دو بازیکن جدید هم جذب شدند که قطعاً با مطالعه آنها را به خدمت گرفتند و به درد تیم می‌خورند. فکر می‌کنم هواداران اگر صبور باشند اوضاع پرسپولیس درست خواهد شد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه می‌توان از این تیم انتظار قهرمانی داشت یا نه، گفت: پرسپولیس همیشه باید مدعی قهرمانی باشد و از این تیم انتظار می‌رود ولی اینکه قهرمان می‌شود یا نه را هنوز نمی‌شود گفت و حداقل باید یک نیم فصل بگذرد تا تیم‌های مدعی اصلی مشخص شوند و آن وقت می‌شود بهتر اظهار نظر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز