خبرگزاری کار ایران

فرهاد مجیدی - حافظیه؛ 22 سال بعد از باران نارنجک

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۹۷۱

دیدار استقلال مقابل فجر سپاسی در ورزشگاه حافظیه خاطرات دیدار جنجالی 22 سال قبل را زنده می‌کند. دیداری که فرهاد مجیدی هم در آن نقش پررنگی داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال استقلال روز جمعه هفته جاری و در چهارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف فجر سپاسی برود و این دیدار در کنار جذابیت‌ و حساسیت ذاتی خود به واسطه شرایط دو تیم در جدول رده بندی و احتیاجی که به هر 3 امتیاز این دیدار دارند، به یاد اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و هنوز در ذهن خیلی از فوتبالدوستان حک شده جذابیت مضاعفی پیدا کرده و به نوعی دیداری خاطره انگیز محسوب می‌شود که اتفاقات جنجالی بازی 22 سال قبل دو تیم را زنده می‌کند. دیداری که به دلیل اتفاقات درون آن نیمه تمام ماند و فرهاد مجیدی، سرمربی کنونی آبی‌ها که در آن مقطع بازیکن استقلال بود در کانون اتفاقات و جنجال‌هایی که میان بازیکنان دو تیم شکل گرفت و به سکوها کشیده شد حضور داشت و قطعاً آن روز به یاد ماندنی را هنوز در ذهن دارد.

 

* 22 سال قبل، روز باران نارنجک ها

سال 78 بود، دو سال قبل از اینکه لیگ فوتبال ایران به ظاهر نام حرفه‌ای را یدک بکشد و به لیگ برتر تغییر نام دهد، آن زمان سطح اول فوتبال ایران به نام لیگ آزادگان شناخته می‌شد. استقلال در شرایطی حساس در حافظیه شیراز به مصاف فجر رفت و این دیدار به سود آبی‌ها پیش نمی‌رفت. آبی‌ها در حالی بازی را 2 بر یک به میزبان شیرازی خود واگذار کرده بودند که تک گل این تیم را بهزاد داداش‌زاده روی یک شوت زیبا از پشت محوطه جریمه به ثمر رسانده بود. بازی در شرایط عادی پیش نرفت و از مقطعی به بعد به درگیری و جنجال کشیده شد. اتفاقاتی در زمین رخ داد که یک سوی آن چند بازیکن استقلال و در رأس آنها فرهاد مجیدی و احمد مومن‌زاده حضور داشتند و در سمت دیگر ابتدا بازیکنان فجر و سپس داور مسابقه، جلال مرادی که هم مجیدی را اخراج کرد و هم مومن زاده را. جنجال‌ها درون زمین مسابقه باقی نماند و به سکو‌ها کشیده شد و سنگ‌ها و نارنجک‌هایی که از روی سکوها به درون زمین پرتاب می‌شد و بازیکنانی از دو تیم را دچار آسیب دیدگی کرد.

اینجا منظور از نارنجک آن چیزی که اکثر ما فکر می‌کنیم نیست. اطراف ورزشگاه حافظیه شیراز پر است از درخت‌های نارنج و تماشاگرانی که دسترسی داشتند با چیدن نارنج‌های نارس و سفت و محکم از درخت‌ها آن را به درون زمین و به سمت بازیکنان پرتاب می‌کردند، آن مدل نارنج را مردم شیراز و استان فارس به عنوان نارنجک خطاب می‌کنند و منظور از نارنجک در اینجا همان نارنج‌های نارس است.

بازی در نهایت نیمه کاره تمام شد و فجرسپاسی حاضر نشد تا پایان در زمین بماند و محل بازی را ترک کرد.

 

* کمیته انضباطی استقلال را نقره داغ کرد

کمیته انضباطی حکم قاطعی به اتفاقات آن بازی داد و استقلالی‌ها را متهم جنجا‌ل‌های درون بازی معرفی کرد. نتیجه بازی که استقلال آن را 2 بر یک باخته بود، 3 بر صفر به سود فجر اعلام شد و چند بازیکن از جمله فرهاد مجیدی با محرومیتی نسبتاً طولانی مدت از دیدارهای داخلی مواجه شدند. در آن زمان احکام محرومیت‌ها از سوی فدراسیون‌ها در دیدارهای داخلی اعمال می‌شد و کارکرد بین المللی نداشت. مجیدی هم از این فرصت برای جدایی از استقلال و ترانسفر شدنش استفاده کرد.

مهاجم جوان آن روزهای آبی‌ها پیشنهاد خوبی از راپیدوین اتریش داشت و از باشگاه درخواست رضایت‌نامه داشت، این موضوع با مخالفت باشگاه و کادرفنی وقت روبرو شد ولی این محرومیت در نهایت مسئولان باشگاه را مجاب کرد تا به مجیدی رضایت نامه داده و با جدایی او موافقت کنند تا اولین پروژه نیمه کاره مجیدی با استقلال در سال 78 رقم بخورد. مجیدی از آن روز تا امروز چند بار به استقلال رفته و برگشته و امروز سرمربی این تیم است که باید شاگردانش را به مصاف فجر بفرستد.

 

* بازگشت به حافظیه بعد از 22 سال

فرهاد مجیدی باید این هفته با شاگردانش در حافظیه به میدان بروند. فجر سپاسی امسال پس از گذشت سال‌ها دوری از لیگ برتر به سطح اول فوتبال ایران برگشته و هنوز در ورزشگاه حافظیه از تیم‌ها میزبانی می‌کند. بعد از آن بازی جنجالی دیگر مجیدی فرصت حضور در ورزشگاه حافظیه و بازی برای استقلال در این استادیوم را پیدا نکرد و امروز بعد از گذشت 22 سال بار دیگر به این ورزشگاه بر می‌گردد. ورزشگاهی که قطعاً خاطرات تلخ و شیرین گذشته را در ذهن فرهاد زنده می‌کند. سرمربی آبی‌ها حالا به پشتوانه 3 برد پیاپی از 3 دیدار ابتدایی لیگ انگیزه‌های زیادی دارد تا برد چهارم را کسب کند و بهترین شروع تاریخ استقلال در لیگ برتر را رقم بزند و در کنار آن انگیزه‌های انتقامی هم از دیدار 22 سال قبل دارد و باید دید موفق می‌شود انتقام دیدار نیمه کاره سال 78 را این هفته از فجر بگیرد یا نه.

حجم ویدیو: ۸۷۳.۱۹K | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۱۳ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز