خبرگزاری کار ایران

بررسی ایده‌های تاکتیکی سرمربی احتمالی بارسلونا

بارسلونا با ژاوی چطور بازی می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۹۱۱

برای تماشای سبک سرمربیگری هافبک سابق بارسلونا از نزدیک باید به قطر سفر کرد.

به گزارش ایلنا، ژاوی هرناندز روز به روز به سرمربیگری بارسلونا نزدیک‌تر می‌شود، زیرا به نظر می‌رسد دوره دو ساله او به عنوان مربی السد در قطر به پایان رسیده است.

ژاوی شروع بسیار خوبی در دوران مربیگری خود به عنوان سرمربی السد داشته و آن‌ها را در یک دوره درخشان در قطر هدایت می‌کند؛ تیمی که با 10 بازیکن ملی پوش به خود می‌بالد.

مارکا به دقت پیشرفت او را زیر نظر داشت، زیرا هفته گذشته ما به قطر سفر کردیم تا تمرینات و مسابقات تیم او را تماشا کنیم و در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که ما در مورد نحوه بازی یک تیم تحت هدایت ژاوی هرناندز یاد گرفتیم.

مالکیت

ژاوی اخیرا به The Coaches' Voice گفت: تیم های من باید از طریق مالکیت توپ به حریف آسیب بزنند. داشتن توپ راهی برای دفاع از خود است."

تیم السد با او درصد بالایی از مالکیت توپ را در اختیار دارد، اگرچه این می‌تواند نتیجه مستقیم برای برتری بازیکنان او باشد.

وینگرهای آزاد

یکی دیگر از ایده‌های واضح ژاوی این است که او می‌خواهد به طور کامل از عرض زمین با وینگرهای خارج از محدوده از فضای کناری استفاده کند.  چیزی که امروزه کمتر رایج است، با توجه به اینکه نقش وینگر سنتی از مد افتاده است.

او در السد از اکرم عفیف جوان که در حال حاضر بهترین بازیکن قطر است، در سمت چپ استفاده کرده و ژاوی به دنبال استفاده از جناحین برای آسیب رساندن به حریفان بارسلونا خواهد بود.

فشار بالا

در تیم ژاوی، وقتی تیم خارج از مالکیت است، همه دفاع می‌کنند و تیم حریف خود را در بالای زمین پرس می‌کند. ژاوی گفت: "هر چه بیشتر توپ را به عقب برگردانیم، به محوطه جریمه حریف نزدیک‌تر می‌شویم."

بازی موضعی

بازی در موقعیت‌ها یکی از عوامل کلیدی DNA بارسلوناست و در دوران پپ گواردیولا به بهترین شکل نشان داده شد،  ژاوی می‌داند که از این نظر در حال حاضر بهترین مربی در جهان است.

بازی موقعیتی یا موضعی شامل ایجاد برتری عددی در سراسر زمین به منظور آسیب رساندن به حریف است و ژاوی یکبار دیگر به دنبال بکارگیری آن در نیوکمپ خواهد بود.

بازی کردن از خط دفاع

این یکی از ویژگی‌های تیم السد به همراه اوست که تقریباً همیشه به دنبال تقویت تیم از خط دفاعی برای شروع حملات هستند، علیرغم این واقعیت که بازیکنان آنها کیفیت کمتری نسبت به بازیکنان حال حاضر بارسلونا در اسپانیا دارند. ژاوی گفت: «وقتی توپ را (از محوطه جریمه) بیرون می‌آورید، دفاع از نفر سوم غیرممکن است. تصور کنید [جرارد] پیکه می‌خواهد توپ را به من برساند اما من علامت‌گذاری شده‌ام. من کسی را دارم که مرا دنبال و مهار می‌کند، یک حریف بسیار آزاردهنده. واضح است که پیکه نمی‌تواند آن را به من بدهد، این واضح است، بنابراین من دور می‌شوم و بازیکن مهارکننده‌ حریف را با خودم می‌آورم. سپس [لیونل] مسی وارد می‌شود و مرد دوم می‌شود. پیکه اول است، مسی دوم است و من سوم هستم. و اینطوری است که به طور مداوم پیش می‌رود. بازی کردن از عقب همیشه باعث برتری می‌شود."

این‌ها برخی از دستورات فوتبال ژاوی است و او قصد دارد زمانی که هدایت باشگاه دوران کودکی خود را بر عهده بگیرد، آن‌ها را به خوبی معرفی کند. ژاوی گفت: «ما می‌خواهیم مردم از تماشای تیم من لذت ببرند. سبک من غیرقابل انکار است و اینگونه می‌خواهیم به حریفان آسیب بزنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز