خبرگزاری کار ایران

عامل: کشتی گیران ما علاوه بر بعد فنی در بعد اخلاقی هم قهرمان شدند/ راه و منش آقاتختی ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۵۱۵

هادی عامل گفت: در مسابقات المپیک توکیو و جهانی نروژ چیزی که برای من بسیار مشهود بود این بود که کشتی گیران ما علاوه بر کسب مدال در بعد اخلاقی و جوانمردی هم قهرمان شدند.

به گزارش ایلنا، هادی عامل گزارشگر باسابقه کشتی در گفت و گو با فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: نزدیک به 38 سال است که کار گزارشگری کشتی را می کنم و خود نیز قهرمان آموزشگاه های کشور، نفر دوم رقابت های جوانان کشور، داور و مربی کشتی بوده ام و با فن و بند کشتی کاملا آشنا هستم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانم، در کار گزارشگری موفق باشم و در هر مسابقه بهتر از گذشته باشم معمولا فیلم مسابقاتی که گزارش کرده ام را چندین بار می بینم و در این راستا فیلم کشتی های بازی های المپیک توکیو و رقابت های جهانی نروژ را دیدم.

این گزارشگر کشتی تصریح کرد: من خیلی به کشتی ها دقت می کنم و علاوه بر مسائل فنی نگاهی نیز به اخلاقیات و روحیات ورزشکاری کشتی گیران نیز دارم و بعنوان مثال در کشتی گیران خارجی لوپز کوبایی و کاکس آمریکایی جزء کشتی گیران با اخلاق و با منش پهلوانی محسوب می شوند و علاوه بر قهرمانی ها و عناوینی که دارند، در واقع به قول خارجی ها "فیرپلی" بازی جوانمردانه را رعایت می کنند.

عامل تأکید کرد: مورد بسیار مهمی که در دو رقابت المپیک و نروژ از کشتی گیران ایرانی دیدم این بود که کشتی گیران ما ادب و اخلاق را رعایت کردند و هیچ گونه رفتار ناجوانمردانه و بی اخلاقی و پرخاشگری نداشتند.

وی ادامه داد: البته که همیشه کشتی گیران ما رفتار جوانمردانه داشتند و راه و منش آقاتختی را ادامه می دهند اما به نظرم در این دوره بر روی کشتی گیران کار شده بود و جا دارد از خود کشتی گیران، خانواده آن ها، مربیان و فدراسیون کشتی علاوه بر بحث فنی در بحث فرهنگ سازی نیز تقدیر و تشکر کنم،

عامل در پایان خاطرنشان کرد: بعنوان یک علاقمند و دوستدار و عضو کوچکی از خانواده کشتی واقعا از اخلاق و ادب کشتی گیران کشورمان در مسابقات لذت می برم و بر این باورم که راه و روش آقا تختی هنوز اهم ادامه دارد و از مربیان عزیز در سراسر کشور هم می خواهم قبل از آموزش فنون و تکنیک، رعایت اصول جوانمردی و منش پهلوانی را در کشتی گیران خود نهادینه کنند تا تمامی دنیا، با واژه ی پهلوانی در کشتی ایران آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز