خبرگزاری کار ایران

عبدالرضا عرفانی: کرونا هیچ گاه مانع از پیشرفت کوبودو کاراته نشده است/ استقبال از مسابقات سراسری سبک فراتر از انتظار بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۳۵۰

رئیس کوبودو کاراته کشور گفت: استقبال چشمگیر استانها و همچنین شرکت کاتاروهای مطرح و عنوان دار در اولین رویداد قهرمان کشوری سبک، سطح فنی مسابقات را تا حد چشمگیری ارتقاء بخشید

به گزارش ایلنا، نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور سبک کوبودو کاراته، گرامیداشت مدافعان سلامت در دو بخش آقایان و بانوان، به صورت مجازی روز ۲۳ مهرماه سال جاری به میزبانی تهران با موفقیت برگزار شد.

عبدالرضا عرفانی مسئول سبک در کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با رضایت از سطح کمی و کیفی رقابتها عنوان کرد: استقبال از مسابقات فراتر از انتظار بود. بیش از ۴۰۰ شرکت کننده از ۲۳ استان کشور در آن شرکت داشتند که یک آمار جالب توجه محسوب می شود. از سوی دیگر حضور قهرمانان و اساتید مطرحی چون محمد باتوانی قهرمان کاتا آسیا و جهان ، سیدجمال میری، عبدالرضا شربتی، حسین محمد زاده و ... حاکی از اهمیت و اعتبار مسابقات و مهر تائیدی بر سطح فنی بالای این رخداد مجازی بود.

وی افزود: با دعوت از داوران بین المللی و زبده فدراسیون کاراته سعی کردیم قضاوتهای شایسته ای را در این دوره به معرض نمایش گذاریم تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود. در اینجا جا دارد از استاد سیدرضا خادمیان داور باسابقه کشورمان نام ببرم که با قبول مسئولیت سرداوری مسابقات، سهم به سزایی در بالا بردن کیفیت قضاوت داوران داشت.

عرفانی سپس با بیان اینکه محدودیتهای کرونایی به هیچ عنوان مانع از رشد و پیشرفت این سبک نشده است، گفت: در شرایطی که بسیاری از سبکها و رشته های ورزشی به خاطر شیوع همه گیر ویروس کرونا، فعالیتهای خود را به حالت تعلیق درآورده اند، کوبودو کاراته با هدف ایجاد انگیزه و نشاط آفرینی، با تدارک رویدادهای مختلف از قبیل سمینار و مسابقات بین المللی، استاژ فنی، آزمون، مسابقات مجازی و شرکت در رویدادهای فرهنگی، ضمن رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، سعی کرده است علاوه بر روحیه بخشی به ورزشکاران تحت پوشش، آمادگی بدنی آنها را نیز تقویت کند‌.

رئیس کوبودو کاراته در بخش دیگر صحبتهای خود درباره گستردگی فعالیت بانوان سبک نیز اظهار داشت: ما به این بخش همچون آقایان نگاه ویژه ای داریم. در این دوره از مسابقات ۱۸۰ شرکت کننده در بخش خانم ها حضور داشتند که این آمار نشان دهنده رونق و علاقمندی آنها به این رشته نوپا است. از سوی دیگر در اکثر استانهای کشور نمایندگی کوبودو کاراته در هر دو قسمت آقایان و بانوان، به طور جدی فعالیت کرده و در جهت تحقق اهداف سبک گام برمی دارند.

عرفانی در پایان با تقدیر از حمایتهای فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: از زمان رسمیت کوبودو کاراته در ایران، مسئولان فدراسیون به ویژه ریاست آن، همواره خدمات ارزنده ای را  در جهت تسریع اجرای برنامه های سازنده سبک ارائه کرده اند که جا دارد از ایشان و دیگر پرسنل زحمتکش آن فدراسیون به جهت اعتمادشان به بنده و مجموعه کوبودو کاراته تشکر کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز