خبرگزاری کار ایران

دراگان اسکوچیچ: پرسپولیسی ها اشک من را در آوردند/ بازیکنان ایرانی از نظر تاکتیکی ضعیف هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۰۶

سرمربی کروات تیم ملی در گفتگو با یکی از رسانه های کشور خود در مورد شرایط فوتبال ایران توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بعد از ماجرای جنجالی مارک ویلموتس در تیم ملی ایران، هدایت این تیم به دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات رسید. اسکوچیچ علی رغم انتقادهای که به او می‌شود اکنون در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر با تیم ملی موفق به کسب 10 امتیاز شده و در صدر جدول گروه خود قرار دارد.

سرمربی تیم ملی در مصاحبه خود با رسانه کروات vecernji در مورد اینکه چگونه توانسته تیم ملی ایران را بعد از مشکلات به وجود امده احیا کند گفت:   فکر می‌کنم مهمترین چیز این است که ما با کیفیت و جزئیات کار می‌کنیم. البته اینکه من هفت سال هم در لیگ ایران بودم و بازیکنان را می‌شناختم هم کمک کرد ولی کار با کیفیت با کادر فنی که شامل ماریو توت و ملادان زگانیر هم می‌شود، دلیل اصلی نتایج خوب است.  قبل از قبول پیشنهاد سرمربیگری ایران، با این مربیان در تماس نبودم و مشورت نخواستم اما همه مربیان کُروات شرایط خوبی در ایران داریم و با هم در ارتباط هستیم. شاید من نزدیکترین شخص به زلاتکو کرانچار بودم. او به معنای واقعی یک انسان بود.

 

وی افزود: زمانی که در ایران بودم، متوجه شدم کرانچار فوت کرده است. تمام صبح برای او گریه کردم. سپس بعدازظهر وقتی که آرام شده بودم، برای تماشای یک مسابقه پرسپولیس به ورزشگاه رفتم. وقتی وارد ورزشگاه شدم، تصویری از کرانچار برای گرامیداشت او را روی سکوها دیدم که دوباره گریه کردم. وقتی من و برانکو ایوانکوویچ یک بار برای تماشای مسابقات باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا به قطر رفتیم، کرانچار متوجه این سفر شد و با تدارک یک ضیافت بزرگ از ما به عنوان دوست استقبال کردم. این ربطی به فوتبال و تاکتیک‌ها ندارد. این مرد یک شخص فوق العاده بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد صادق محرمی مدافع تیم ملی ایران که اکنون در لیگ کرواسی حضور دارد بیان کرد: محرمی را از ۱۶ سالگی می‌شناسم زیرا آن زمان سرمربی ملوان بودم. او آن زمان چیزهای زیادی نشان داد و اکنون در حال تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ است. او هنوز در دینامو است اما به دلیل مصدومیت نتوانسته به پتانسیل کامل خود برسد. اگر همه چیز آنطور که باید پیش برود، او تونایی اش را نشان می‌دهد. محرمی بازیکن و فوتبالیست فوق العاده ای است.

دراگان اسکوچیچ: پرسپولیسی ها اشک من را در آوردند/ بازیکنان ایرانی از نظر تاکتیکی ضعیف هستند

اسکوچیچ در مورد تفاوت لیگ ایران و کرواسی بیان کرد:‌فوتبالیست‌های ایرانی به لحاظ تکنیکی و فیزیکی قدرتمند هستند و در سطح رشک برانگیزی قرار دارند. چیزی که آنها فاقدش هستند و من در آن جای پیشرفت می بینم، توانایی تاکتیکی است. بازیکنان ایران هنوز در توانایی تاکتیکی ضعیف هستند ولی در بلند مدت می‌توان آن را آموخت. بیشتر اروپایی‌ها از نظر تاکتیکی منظم بوده‌اند و از آنجا که ایران بازیکنان بیشتری در باشگاه‌های اروپایی دارد، این امر به آرامی در حال تغییر است.

وی در مورد مهمان نوازی ایرانی‌ها و حضور در این کشور بیان کرد:  اولین ویژگی خاص ایرانی‌ها میهمان نوازی استثنایی آنها است. در کشورهای اروپایی تصور کاملاً غلطی در مورد ایران ایجاد شده است. وقتی به ایران می آیید متوجه می‌شوید که چقدر ملت شگفت انگیزی هستند و چقدر به دیگران احترام می‌گذارند و ارزش قائل هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز