خبرگزاری کار ایران

محمدرضا گرایی: نذر کردم مدال طلایم را به شهید گمنام اهدا کنم/ خداراشکر رکورد شکنی ها در مسابقات جهانی اتفاق افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۸۱۳

قهرمان کشتی فرنگی مدال طلای خود در مسابقات جهانی را به شهید گمنام اهدا کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا گرایی قهرمان وزن67 کیلوگرم کشتی فرنگی درخصوص اهدای مدال طلا به شهید گمنام و رکورد شکنی کشتی در مسابقات جهانی نروژ  با خبرنگار ورزشی ایلنا صحبت کرد. گفتگوی محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهان با ایلنا را می‌خوانید:

 

*چرا تصمیم گرفتید که مدال طلای جهانی را به شهید گمنام اهدا کنید؟

در این 2 سال که برای مسابقات المپیک و جهانی آماده می‌شدیم این شهید گمنام 19 ساله در این مکان خاکسپاری شد و ما با این شهید بزرگوار 2 سال زندگی کردیم. قبل از اعزام به مسابقات جهانی نذر کردم اگر طلا کسب کنم آن را به این شهید بزرگوار تقدیم کنم. ما در ورزش نهایت آسیب ما این است که رباط پاره کنیم و سر و صورت‌مان زخمی شود، اما شهدا جانشان را با خدا معامله کردند. دکتر دبیر قبلا گفته بود که این شهید معجزه می‌کند و این معجزه را من در ثانیه‌های آخر مقابل کشتی گیر گرجستانی‌ام زمانی که پنج بریک عقب بودم دیدم. یاد شب آخر افتادم که کنار مزار شهید آمدم و فکر می‌کنم همین شد که یک معجزه برایم رخ داد و توانستم پیروز میدان شوم. 

محمدرضا گرایی: نذر کردم مدال طلایم را به شهید گمنام اهدا کنم/ خداراشکر رکورد شکنی ها در مسابقات جهانی اتفاق افتاد

*از رکورد شکنی های کاروان کشتی بگویید؟

خداراشکر بعد از مدال طلایی که در المپیک کسب کردم توانستم در فاصله کمتر از دو ماه مدال طلای مسابقات جهانی را هم بدست آورم. در این مسابقات هم رکورد شکنی‌هایی داشتیم. علی اکبر یوسفی برای اولین بار توانست مدال طلای سنگین وزن جهان را کسب کنند همچنین آقای دلخانی هم بعد از سال 2014 و هادی ساروی هم طلا کسب کردند. در کشتی آزاد هم حسن یزدانی توانست تیلور را که سه بار قبل شکست خورده بود را مغلوب کند. و زارع و قاسم پور هم با شکست همه‌ی حریفان مدال طلا را به گردن آویختند. و با مجموع 7 مدال طلای کشتی آزاد و فرنگی توانستیم قهرمان جهان شویم.

 

* در فاصله کمتر از دوماه مدال طلا را کسب کردید چقدر پیش بینی می‌کردید بتوانید این قهرمانی را تکرار کنید؟ 

صد در صد برای مدال طلا رفته بودم و هدفم هم جز این نبوده که خداراشکر موفق شدم.

 

* لقب عقاب را اتحادیه جهانی کشتی به شما و برادرتان داده است؟ 

این لقب به خاطر لطف مردم بوده و به دلیل دو کشتی که عقب بودم و در ثانیه های پایانی نتیجه را به نفع خودم تغییر دادم این لقب را دادند. انشاءالله در مسابقات بعدی هم بتوانیم سربلند بیرون بیاییم و دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنیم.

 

* همزمان با کسب دو مدال شما و برادرتان استخدام وزارت نفت شدید؟

وزیر محترم نفت کشور با درخواست محمدعلی برادرم موافقت کرد و استخدام شد، انشاءالله با درخواست من هم موافقت کنند.

 

*فرانک اشتبلر که سابقه درخشانی را درکارنامه خود دارد هم برای شما پیام فرستاد.

 فرانک اشتبلر از دوستان نزدیک من است و بعد از کشتی که در المپیک با هم گرفتیم از دنیای کشتی خداحافظی کرد و در صفحه شخصی‌شان برای من پیام تبریک فرستاد با این مضمون که شما کشتی گیر خیلی خوبی هستی و آرزوی خوب برایم کرده بود، من هم برای‌شان آرزوی موفقیت در زندگی‌شان داشتم و تشکر که صمیمانه قهرمانی من را تبریک گفت. 

 

*عملکرد محمد بنا را چطور می‌بینید؟

محمد بنا اسطوره کشتی هستند و ما به وجود ایشان کنار خودمان افتخار می‌کنیم. افتخار می‌کنم در زمانی کشتی گرفتم که آقای بنا مربی‌مان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز