خبرگزاری کار ایران

با غلبه بر العربی قطر؛

فولاد سیرجان قهرمان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۰۸۵

تیم فولاد سیرجان ایرانیان با شکست دوباره العربی قطر و کسب 6 برد متوالی، به مقام قهرمانی رقابت‌های والیبال باشگاه‌های مردان آسیا در سال 2021 دست یافت و جهانی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله ‌نهایی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا امروز (جمعه) با چهار دیدار در شهر ناخون راتچاسیما تایلند پیگیری شد.

در دیدار نهایی تیم فولاد سیرجان نمایندن ایران به مصاف العربی قطر رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد. نماینده ایران در مرحله مقدماتی هم تیم العربی را سه بر یک شکست داده بود.

شاگردان سعید رضایی سرمربی تیم فولاد سیرجان در ست دوم این مسابقه 25 بر 21 نتیجه را به نماینده قطر واگذار کردند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 23 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند تا سه بر یک فاتح این دیدار باشند و سهمیه رقابت‌های جهانی دریافت کنند.

در ست نخست این مسابقه مجتبی قلی‌زاده بازیکن شماره 12 فولاد از ناحیه مچ پا مصدوم و از زمین مسابقه خارج شد.

بدین ترتیب تیم فولاد سیرجان با کسب 6 برد متوالی به مقام قهرمانی سال 2021 باشگاه‌های مردان آسیا دست یافت تا هشتمین نماینده ایران در این رقابت‌ها در نخستین حضور آسیایی نیز قهرمان شود.

پیش از این هفت تیم باشگاهی ایران حضور در رقابت‌های قهرمانی والیبال مردان آسیا را تجربه کرده بودند که شامل تیم‌های پیکان، صنام، سایپا، کاله مازندران، متین ورامین، بانک سرمایه و خاتم اردکان بودند و فولاد سیرجان هشتمین نماینده ایران در این رقابت‌ها است.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان باشگاه های آسیا از سال 1999 آغاز شد و نمایندگان ایران تا کنون 22 مدال شامل 15 طلا، چهار نقره و سه برنز در این رقابت ها به دست آوردند.

تیم پیکان با کسب 11 عنوان از جمله 7 مقام قهرمانی در سال‌های 2002، 2006 تا 2011 (شش دوره متوالی)، دو نایب قهرمانی در سال‌های 2000 و 2004  و دو مقام سومی در سال های 1999 و 2015 در این مسابقات به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا شناخته می‌شود.

نماینده ورامین (2014 و 2019) و بانک سرمایه (2016 و 2017) با دو قهرمانی، صنام با یک قهرمانی در سال 2004 و یک نایب قهرمانی در سال 2002، تیم کاله مازندران با یک مقام قهرمانی در سال 2013 و یک عنوان سومی در سال 2012، خاتم اردکان با یک قهرمانی در سال 2018، تیم فولاد سیرجان با یک قهرمانی در سال 2021 و تیم سایپا با یک مقام نایب قهرمانی در سال 2005، به کار خود در این مسابقات پایان دادند.

نمایندگان کشورمان تنها در سال 2001 نتوانستند صاحب مدال شوند و ضمن اینکه این مسابقات در سال 2003 و 2020 هم برگزار نشد. همچنین در برخی دوره‌ها دو نماینده از ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند.

پیش از مسابقه فولاد سیرجان و العربی قطر، دو تیم راتچاسیما تایلند و باروستنیک آلماتی قزاقستان به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده قزاقستان با شکست سه بر صفر میزبان به مقام سومی دست یافت.

رده‌بندی نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا سال 2021 به قرار زیر است:

فولاد سیرجان ایرانیان (ایران)

العربی (قطر)

باروستنیک آلماتی (قزاقستان)

ناخون راتچاسیما (تایلند)

گاز جنوبی (عراق)

کاظمه اسپورت (کویت)

دایموند فود (تایلند)

AGMK (ازبکستان)

ربیسکو (فیلیپین)

CEB (سریلانکا)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز