خبرگزاری کار ایران

فیروزی: هزینه حضور داوران بین المللی به عهده خودشان است/ فقط در زمان داورزنی افزایش 40 درصدی دستمزد داوران را داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۸۴۷

رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال از جزئیات برنامه حضور داوران و ناظران بین المللی در تهران و مشکلات داوران والیبال در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رادیو ورزش؛ ابراهیم فیروزی رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال در ارتباطی تلفنی با برنامه جهان ورزش (والیبال) کاری از گروه مسابقات درباره حضور داوران و ناظران بین المللی در تهران اظهار داشت: قبل از مسابقات و طبق روال سال های گذشته، جلسات هماهنگی با داوران و ناظران را برگزار می کنیم. در این جلسه به مواردی از جمله بررسی آخرین قوانین و مقررات مربوط به مسابقات، آشنایی با منشی الکترونیک، آمادگی جسمانی داوران، سطح مطالعات و تست های پزشکی می پردازیم. این جلسات هم اندیشی با حضور مسئولین فدراسیون برای تبادل انتظارات هر دو طرف انجام می شود. امسال هم 4 جلسه حضوری با نفرات محدود و با حضور داوران لیگ برتر آقایان و خانم ها و 2 جلسه به صورت وبیناری برای بقیه گروه های داوری داریم.

 

وی با اشاره به تعداد داور دعوت شده در این نشست افزود: در این دوره داوران را به 3 گروه تقسیم کردیم. گروه الف برای روز شنبه که با حضور 17 نفر داور بین المللی آقا و 5 نفر داور ملی هستند. برای خانم ها هم حدود 2 هفته دیگر جلسه ای با تعداد 9 نفر از داوران بین المللی و 13 نفر داور ملی خانم برپا می شود.

رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که چرا داورانی که دعوت شدند هزینه ها را خود پرداخت می کنند، خاطرنشان کرد: ما برای یک کاری از دوستان دعوت می کنیم و هر کسی می تواند حضور یا عدم حضور خود را انتخاب کند. بحث منابع مالی مطرح هست ولی تعداد آنان بسیار کم و حدود 5 الی 6 نفر است. باید بعد از حضورشان شرایط را بسنجیم.

فیروزی از ناراحتی بخشی از داوران بین المللی از موضوع دستمزد خود گفت: وضعیت تورم در کشور به گونه ای است که خود ما هم آن را حس می کنیم. ولی این که شرط بگذاریم و بگوییم تا کار برابر نشود حضور پیدا نمی کنیم، رفتار حرفه ای نیست. هر فدراسیونی برای خود منابعی دارد و معمولا دو طرف باید با هم صحبت کرده و به توافق برسند. در 40 و 50 اخیر فقط سال گذشته و در زمان مدیریت آقای داورزنی حدود 40 درصد افزایش دستمزد داشتیم. وضعیت متفاوت است. هم وضعیت فدراسیون و هم منابع مالی را باید نگاه کنیم که هر دو طرف راضی باشند. منابع درآمدی فدراسیون فوتبال قابل قیاس با منابع سایر فدراسیون ها نیست.

او در پایان از مشکلات چندین ناظر در سال گذشته از جمله آقایان صدری و حق بین و پورکاشیان گفت: شرط گذاشتن ایراد دارد و من با این موضوع مشکل دارم. چرا که ما هم دوست داریم از این پیشکسوتان به عنوان ناظر استفاده نماییم. من به صورت فردی با آنان صحبت کردم چرا که مسئولیت انتخاب و معرفی آنان با ما است ولی ابلاغ آن توسط سازمان لیگ اتفاق می افتد. هر زمان که اراده کنند کمیته داوران و من در خدمت این اساتید هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز