خبرگزاری کار ایران

پژمان پشتام: اگر زودتر به وزن جدید آمده بودم فینالیست می‌شدم/ محمد بنا تیم ملی را از خانواده خودش هم بیشتر دوست دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۴۶۸

نماینده وزن 82 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران درباره درخشش در وزن جدید و تلاش برای دستیابی به سکوی المپیک پاریس صحبت کرد.

پژمان پشتام، دارنده مدال برنز مسابقات جهانی کشتی فرنگی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا درباره شکست مقابل حریف ترکیه‌ای گفت: در یک روز 3 کشتی خیلی سنگین گرفتم. در این وزن کشتی‌گیران بسیار خوبی وجود دارد و اینکه برهان اکبوداک هیچ برتری نسبت به من نداشت و اگر من کمی زودتر در این وزن کشتی می‌گرفتم جا افتاده تر می‌شدم و نتیجه بهتری را کسب می‌کردم. 

وی افزود: آنالیز و شناخت خوبی نسبت به حریفانم داشتم اما بیشتر تمرکزمان معطوف به روز مسابقه بود، چون گروه بندی می‌شدیم مربیان و کادر فنی زحمت می‌کشیدند کشتی ها را در می‌آوردند و نکات فنی را به ما می‌گفتند.

کشتی گیر فرنگی کار کشورمان در مورد دلیل بازماندن از فینال توضیح داد: آقای بنا سرمربی محترم تیم اعلام کردند اگر 3 ماه زودتر تصمیم می‌گرفت من را در وزن بالاتر قرار دهد شاید شرایط  از لحاظ بدنی خیلی فرق می‌کرد ولی خب خداراشکر می‌کنم که جواب اعتمادشان را داده‌ام.

پشتام در ادامه با تمجید از عملکرد سرمربی تیم ملی گفت: محمد بنا با کارنامه درخشانی که از خودش به جا گذاشته قطعا مربی خیلی بزرگی است که به نفع تیم ملی و برای بالابردن پرچم کشور عزیزمان دلسوزانه تلاش می‌کند. ایشان کشتی را شاید از خانواده خودش هم بیشتر دوست داشته باشد، حتی کشتی آزاد را هم دنبال می‌کند و چون در اردوها و مسابقات کنارشان هستیم و به نوعی با هم زندگی کرده‌ایم می‌بینیم که چقدر قلبشان برای کشتی ایران می‌تپد.

وی در مورد حضور حمید سوریان و علیرضا دبیر در مسابقات توضیح داد: به محض ورود به اسلو حمید سوریان صحبت هایی با من و همه ی بچه ها داشتند و گفتند اگرمی‌خواهید مدال جهانی بگیرید باید بیشتر از توان خودتان تلاش کنید و کشتی بگیرید تا نتیجه بگیرید. صحبت های آقای سوریان و دیگر اعضای کادرفنی باعث شد انگیزه بگیریم و تمام تلاشمان را کنیم تا نتیجه بگیریم. من در یک وزن بالاتر کشتی گرفتم و در یک روز 3 کشتی سنگین گرفتم. حمید سوریان ژنرال کشتی فرنگی است. باعث افتخار است که ایشان همشهری و بچه محل من هستند، یک دوره‌ای با ایشان تمرین می‌کردم و سن کمتری داشتم. گاهی اوقات صحبت می‌کردند و من به خانه کشتی می‌رفتم و با بزرگسالان تمرین می‌کردم. ایشان خیلی کمکم کردند تا بتوانم خودم را به تیم ملی برسانم. همچنین دکتر دبیر واقعا سنگ تمام گذاشتند. هردو قهرمان المپیک هستند و تا زمانی که در راس فدراسیون هستند قطعاً تمام تلاششان را در جهت بهبود و پیشرفت کشتی گیران انجام می‌دهند.

وی در مورد ادامه فعالیتش در وزن جدید توضیح داد: پس از بازگشت از مسابقات یک دوره استراحت داریم و مجدد اردو شروع می‌شود من تابع تصمیم کادر فنی هستم. قطعا به کسب عنوان های درخشان فکر می‌کنم و تمام تلاشم را می‌کنم تا در این وزن به نتایج درخشان دست پیدا کنم و در مورد المپیک پاریس هم قطعاً هر ورزشکاری به المپیک فکر می‌کند، من هم تمام تلاشم را می‌کنم تا به این مهم دست پیدا کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز