خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ ملت‌های اروپا: رویارویی خروس‌ها و لاروخا در سن‌سیرو

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۶۰۹

تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و فرانسه امشب تکلیف قهرمان مسابقات لیگ ملت‌های اروپا را مشخص خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، اسپانیا در فینال لیگ ملت‌های اروپا در سن سیرو میلان روز یکشنبه 10 اکتبر از ساعت 22:15 به وقت تهران (20:45 CET) به مصاف فرانسه می‌رود.

 داستان چیست؟

فرانسه در دومین فینال لیگ ملت‌های یوفا به لطف کامبک مهیج نیمه نهایی مقابل بلژیک و گل دقیقه 90 تئو هرناندز، در جایگاه خود قرار گرفت. قهرمانان جهان با هدف جبران مرحله یک شانزدهم نهایی یورو 2020، در برابر روملو لوکاکو و یارانش از جرأت جمعی چشمگیری برخوردار بودند تا فینال به یک جام دیگر برسند.

در همین حال، اسپانیا از مسیر آرام تری برای رسیدن به این نمایش لذت برد.  مردان لوئیس انریکه قهرمان اروپا یعنی ایتالیا را در میلان شکست دادند و به رکورد بدون شکست حریف خود در این راه پایان دادند. دو فینالیست آخرین بار در یک تورنمنت بزرگ در یورو 2012 با یکدیگر دیدار کردند، زمانی که لاروخا با کسب نتیجه دو بر صفر برنده یک چهارم نهایی شد و از درخشش ژابی آلونسو در یکصدمین بازی ملی خود استفاده کرد.

ترکیب احتمالی

اسپانیا: اونای سیمون، آزپیلیکوئتا، لاپورت، پاو تورس، آلونسو، گاوی، بوسکتس، کوکه، سارابیا، تورس، اویارزابال

فرانسه: لوریس، کونده، واران، لوکاس هرناندز، پاوارد، چوآمنی، پوگبا، تئو هرناندز، گریزمن، امباپه، بنزما

 دیدگاه خبرنگاران

گراهام هانتر، گزارشگر اسپانیایی: اولین فینال بزرگ اسپانیا پس از یورو 2012 به لطف کاملترین و هیجان انگیزترین نمایش آن‌ها از آن روزهای نیمه تمام، به دست آمد. هر چند سوالاتی برای پاسخ دادن وجود دارد. کدام بازیکنان پس از یک تلاش بزرگ مقابل ایتالیا خسته شده‌اند؟ گاوی، به سختی 17 ساله است، عملکرد او باشکوه بود، اما آیا او فینال را از ابتدا در ترکیب اصلی شروع می‌کند؟  آیا فران تورس می‌تواند پس از ضرباتی که او را مجبور به ترک نیمه اول کرد ریکاوری کند؟ اشتها، توانایی و ایمان لاروخا به فلسفه بازی لوئیس انریکه آن‌ها را به فینالیست‌های شایسته و جذاب تبدیل می‌کند.

دیوید کراسان، گزارشگر فرانسوی: خروس‌ها در برابر تیم اسپانیا که در 45 دقیقه ابتدایی مقابل ایتالیا خیره کننده بود، نمی تواند مانند نیمه اول مقابل بلژیک بازی کنند. با این حال، اگر تیم دیدیه دشان مانند بازی قبلی باشد، این اسپانیا است که باعث نگرانی خواهد شد. کیلیان امباپه، کریم بنزما و آنتوان گریزمان شروع به کلیک کرده‌اند و این خطر را نشان می‌دهد.  با این وجود، فرانسه هنوز به سیستم 3-4-1-2 عادت دارد که به تعادل بیشتری نیاز دارد و غیبت انگولو کانته به دلیل بیماری کرونا به شدت در روز پنجشنبه احساس شد.

 سخنان سرمربیان

لوئیس انریکه، سرمربی اسپانیا: "به ترکیب تیم فرانسه و ترکیب اصلی آن‌ها توجه کنید؛ آن‌ها برای باشگاه‌های برتر بازی می‌کنند و بازیکنان برجسته‌ای هستند: بهترین تیم جهان. سه بازیکنی که در خط حمله حضور دارند فوق العاده هستند و قادر به تغییر در هر بازی هستند. اما ما هیچ چیزی را در نگرش یا ایده‌های خود تغییر نخواهیم داد. ما با بهترین تیم یورو بازی کردیم و آنها شکست دادیم و چه چیزی بهتر از بازی با قهرمانان فعلی جهان؟ من می‌خواهم با اسپانیا یک عنوان قهرمانی ملی کسب کنم.  کاری که اکثریت ما انجام نداده‌ایم. یادآوری این که قهرمانی در مسابقات چه حسی دارد برای همه افراد درگیر خوب است. "

 دیدیه دشان، مربی تیم ملی فرانسه: "محروم کردن مالکیت توپ از اسپانیا غیرممکن است. این در اختیار DNA آن‌هاست که بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند. شما می‌توانید فشار بیاورید اما نه به هر نحوی قدیمی. آن‌ها می.توانند حتی تحت فشار توپ را به بیرون از سلطه شما ارسال کنند. آن‌ها همچنین هنگام از دست دادن توپ بسیار خوب به ایتالیا فشار آوردند. بهترین روش برای پیروزی است. عصر بعد از نیمه نهایی شادی زیادی وجود داشت و این بدان معنا بود که روز بعد روحیه سبک تری وجود داشت. این به همه اعتماد به نفس می‌دهد. اسپانیا کیفیت بازی خود را حفظ کرده است. ما تجربه بیشتری داریم اما این هیچ تضمینی به ما نمی‌دهد. ما باید تمام مواد لازم را داشته باشیم تا بتوانیم جام را بگیریم. "

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز