خبرگزاری کار ایران

به دنبال انتقال مالکیت نیوکاسل؛

کدام باشگاه ثروتمندترین باشگاه جهان است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۰۲۲

جدیدترین اعداد رتبه بندی سایت Deloitte پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال در سال 2021 را رتبه بندی می‌کند.

به گزارش ایلنا، این سایت آخرین وضعیت مالی باشگاه‌های فوتبال را تجزیه و تحلیل کرده که کدام یک از آن‌ها در ژانویه 2021 بیشترین درآمد را داشته و سپس نتایج را منتشر کرده است.

آخرین یافته‌ها نشان داد که 20 باشگاه برتر، که همگی در اروپا مستقر هستند، موفق شده‌اند مجموعاً 8.2 میلیارد یورو (7.2 میلیارد پوند/9.9 میلیون دلار) در طول فصل 20-2019 جمع آوری کنند!

این آمار، کاهش 12 درصدی نسبت به فصل قبل (9.3 میلیارد یورو) داشت - بدون شک به دلیل اختلال ناشی از همه گیری کووید - 19، که بر درآمد حاصله از حق پخش و بلیت فروشی روزهای مسابقه تأثیر می‌گذارد - اما منجر به افزایش قراردادهای تجاری نیز شد.

کدام باشگاه ثروتمندترین باشگاه جهان است؟

بر اساس رتبه بندی Deloitte بارسلونا در سال2021 به عنوان ثروتمندترین باشگاه فوتبال جهان انتخاب شد و با وجود کاهش 125 درصدی درآمد یعنی 125 میلیون یورو (110 میلیون پوند/150 میلیون دلار) به 715 میلیون یورو (628 میلیون پوند/861 دلار) با اختلاف کمی جلوتر از حریف اسپانیایی خود یعنی رئال مادرید قرار گرفت.

آن‌ها هر دو برتری قابل ملاحظه‌ای را نسبت به بقیه تیم‌های حاضر در جدول دارند و با خیال راحت بر جدول تسلط دارند. بایرن مونیخ در رده سوم قرار دارد و مقابل منچستریونایتد قرار دارد که ثروتمندترین تیم انگلیسی در این لیست نامیده می‌شود.

تیم‌های لیورپول و منچسترسیتی بلافاصله پس از یونایتد قرار می‌گیرند و پاری سن ژرمن در رده هفتم جدول قرار دارد. در جدول زیر می‌توانید 20 رتبه برتر را با کل درآمد (حق پخش، نسبت روز مسابقه و تبلیغات بازرگانی) مشاهده کنید.

کدام باشگاه ثروتمندترین باشگاه جهان است؟

10 تیم ثروتمند برتر دنیای فوتبال تحت تسلط پنج تیم لیگ برتر از جمله چلسی و تاتنهام هستند، در حالی که آرسنال در رده یازدهم جدول قرار دارد و اورتون در رتبه 17 قرار دارد. بقیه 20 باشگاه برتر توسط بروسیا دورتموند، اینتر، اتلتیکومادرید، زنیت و دیگر نام‌های بزرگ اروپایی جمع بندی می‌شوند.

با این حال، وضعیت بارسلونا به عنوان ثروتمندترین باشگاه جهان تحت الشعاع بدهی 1.2 میلیارد یورویی (1.1 میلیارد پوند/1.5 میلیارد دلار) آن‌ها قرار گرفته است و افشا شده است که دستمزد لیونل مسی 555 میلیون یورو (491 میلیون پوند/674 میلیون دلار) بود.

مشخص شد که تیم کاتالان در مجموع 126 میلیون یورو (112 میلیون پوند/153 میلیون دلار) به باشگاه‌های دیگر بدهکار است، که ریشه در چندین قرارداد نقل و انتقالاتی دارد که باشگاه در طول چندین سال انجام داده است - از جمله معاملات فیلیپ کوتینیو، فرنکی دی یونگ و آرتور ملو.

در خارج از 20 تیم برتر و در بین 30 تیم برتر، باشگاه‌هایی مانند میلان، آژاکس و بنفیکا و همچنین شفیلد یونایتد، وستهم و ولورهمپتون حضور دارند. نیوکاسل توسط Deloitte در لیست قرار نگرفت، اما پس از تصاحب صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی، این پتانسیل را دارد تا رتبه بندی را افزایش دهد. باشگاه انگلیسی در ماه اکتبر توسط صندوق سرمایه گذاری سعودی به ارزش 300 میلیون پوند (408 میلیون دلار) خریداری شد، در حالی که PCP Capital Partners و RB Sports & Media هریک 10 درصد از سهام خود را خریداری کردند. گفته می‌شود که این صندوق بیش از 430 میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد که باعث می‌شود نیوکاسل به یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های جهان تبدیل شود و می‌تواند فرصت های بیشتری برای درآمدزایی ایجاد کند.

منبع: گل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز