خبرگزاری کار ایران

ترسی از تیم‌های شرق آسیا نداریم

ایراندوست: مشکل بزرگ فوتبال بانوان نداشتن پخش زنده و حتی مرده است/ به بازیکنانم ایمان دارم و می‌خواهیم بهترین اتفاقات ممکن را رقم بزنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۲۱۹

سرمربی تیم فوتبال بانوان در مورد عملکرد تیم در مسابقات مقدماتی جام ملت ها و آینده پیش روی این تیم صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال بانوان ایران توانست با عملکرد درخشان خود در مسابقات مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا برای اولین بار جواز صعود به این رقابت‌ها را کسب کند و این نتیجه بدون شک در تاریخ فوتبال بانوان ایران برای همیشه ثبت خواهد شد. به مناسبت این صعود تاریخی و برای آشنایی با آینده تیم ملی سراغ مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی رفتیم و نظرات وی را جویا شدیم.

ایراندوست در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص صعود ایران به جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تیم ملی فوتبال بانوان ایران با توجه به وقفه‌ای که در شکل گیری آن به وجود آمده بود از 21 اردیبهشت کارش را شروع کرده و اردوهای منظمی را هم به لحاظ انتخابی و آماده‌سازی پشت سر گذاشتیم و در مجموع با 10 اردو توانستیم تیم را به مرز آمادگی برسانیم و در مسابقات شرکت کنیم. باید بگویم حمایت‌های خوب دکتر عزیزی خادم و خانم موسوی از تیم و تورنمنت های دوستانه که در نظر گرفتند در خردادماه در بلاروس و دو بازی دوستانه با بلاروس و ازبکستان و در نهایت اواخر مرداد اردوی ازبکستان و دو بازی دوستان با این تیم که از لحاظ رنکینگ و فنی از تیم ما خیلی بالاتر بودند کمک زیادی به ارزیابی ما از تیم کرد و در موفقیت ما قطعاً موثر بود.

وی در مورد سطح مسابقات آسیایی گفت: سطح مسابقات در آسیا قطعاً بالا است و تیم‌های خوبی در قاره آسیا فعالیت می‌کنند. گروه ما یک گروه سه تیمه بود که شامل اردن، بنگلادش و ایران می‌شد و شناخت کافی از این دو تیم داشتیم و با توجه به اینکه می‌دانستیم اردن یک سال و نیم است که خودش را آماده این مسابقات می‌کند و با توجه به بازیکنان زیادی که در سطح لیگ اروپا دارد قطعاً حریف سرسختی برای ما بود و سطح مسابقات هم مشخص بود که از سطح قابل قبولی برخوردار است.

سرمربی تیم ملی بانوان با گلایه از عدم پخش تلویزیونی مسابقات توضیح داد: این موضوع بزرگترین مشکل فوتبال بانوان محسوب می‌شود که پخش زنده و حتی پخش مرده هم نداریم باعث می‌شود اسپانسرها تمایلی برای حمایت از ما نداشته باشند و این موضوع در مورد لیگ برتر و سایر سطوح صدق می‌کند و وقتی که ما در سطح کشور نتوانیم حمایت کنیم و دختران ایرانی حمایت خوبی نشوند قطعاً تاثیر خوبی روی تیم ملی بگذارد و ما در تیم ملی می‌خواهیم تازه بیاییم بازیکن سازی کنیم و خیلی از مسائل دیگر را رسیدگی کنیم که انرژی و وقت زیادی صرف می‌شود و مهم‌ترین مشکل ما همین است. مشکل بعدی هم این است که هیات استان‌ها باید امکانات اولیه از قبیل زمین، توپ و تربیت مربیان خوب برای استان‌ها را بر عهده بگیرند که دختران مستعد و علاقه مند بتوانند شناسایی شده و تمرین کنند. ما امکانات و زمین تمرین در اختیار دختران قرار نمی‌دهیم و برای همین یک بازیکن وقتی از تیم ملی بر می‌گردد مجبور است برای تمرین به سالن برود. امیدوارم به زودی این مشکلات برطرف شود.

ایراندوست: مشکل بزرگ فوتبال بانوان نداشتن پخش زنده و حتی مرده است/ به بازیکنانم ایمان دارم و می‌خواهیم بهترین اتفاقات ممکن را رقم بزنیم

ایراندوست در ادامه یادآور شد: تشکیل کارگروه‌های مختلف در فوتبال بانوان و نشست و هم اندیشی در این خصوص با کمک فدراسیون فوتبال می‌تواند گذاشته شود و مسابقاتی که در سطح محلات، شهرستان‌ها و استان‌ها گذاشته می‌شود در نهایت به فوتبال بانوان و تیم ملی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به رشد فوتبال پایه در بانوان توضیح داد: خوشبختانه یکی از نفراتی که تا الان در این 1-2 سال اخیر رشد خوبی داشته فوتبال پایه ما بوده. با توجه به اینکه بازیکنان سابق ملی شروع به تاسیس آکادمی‌های مختلف در سطح شهرها داشتند کمک می‌کند دختران ما از سنین پایین جذب آکادمی‌ها شده و تمرینات اصولی را پی بگیرند و فکر می‌کنم در آینده نتیجه اینها را می‌بینیم ولی کافی نیست و باید به شکل گسترده باشد و مختص 4-5 استان و شهر نباشد و از پتانسیل همه ایران استفاده کنیم. ما به لحاظ استعداد در ایران حرف اول را می‌زنیم و دختران ما خیلی تکنیکی هستند ولی فضای لازم برای رشد و پیشرفتشان هنوز ایجاد نشده است.

ایراندوست در مورد مرحله بعدی مسابقات و رویارویی با تیم‌های شرق آسیا گفت: ما قطعاً به تیم‌های شرق آسیا خواهیم خورد و هیچ ترسی از آنها نداریم و آماده رویارویی با هر حریفی هستیم. ما اینجا هستیم که اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و باید آن قدر با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم که وقتی در یک مسابقه رسمی می‌رویم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. در این راه نیاز داریم دیدارهای تدارکاتی خوبی داشته باشیم تا آمادگی بیشتری پیدا کنیم.

ایراندوست: مشکل بزرگ فوتبال بانوان نداشتن پخش زنده و حتی مرده است/ به بازیکنانم ایمان دارم و می‌خواهیم بهترین اتفاقات ممکن را رقم بزنیم

وی در مورد برنامه ریزی برای ادامه مسابقات گفت: تا شروع مسابقات طبق برنامه‌ای که من قبل از رفتن داده بودم قرار بود هفده مهر اردوی ما شروع شود ولی جلسه‌ای با آقای کامرانی فر و بقیه اعضای فدراسیون داریم تا ببینیم اردوها به چه شکل برگزار شود و قصد داریم دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم تا با هماهنگی و آمادگی بیشتری راهی مسابقات شویم. من به بازیکنانم ایمان دارم و شناخت کافی از آنها دارم و هدف‌مان این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم. اول از همه روی نقاط قوت‌مان که بخش دفاعی است کار می‌کنیم و در این چهار ماه باقی مانده هم از نظر جسمانی و تاکتیکی در بخش هجومی باید بیشتر کار کنیم. در کل خوشحالم‌ که مردم خیلی راضی بودند.

ایراندوست در پایان با اشاره به حمایت از تیم بانوان توضیح داد: حمایت ها به شکل عالی انجام می‌شود و ما از اینکه مورد توجه قرار گرفته‌ایم و زحماتمان دیده شده خوشحالیم. ما اردوهایمان با تیم ملی آقایان باهم برگزار می‌شد و آرزوی موفقیت برای ما داشتند؛ هم آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی هم باقی بچه‌های تیم ملی آمدند و برای ما آرزوی موفقیت کردند. برای ما قابل پیش‌بینی بود که این حمایت را ادامه می‌دهند و بعد از صعود ایران هم واکنش‌های مثبتی داشتند. خوشحالم‌که فوتبال بانوان به جایی رسیده که مورد توجه رسانه ها، اهالی ورزش و مردم قرار می‌گیرد و این باعث دلگرمی ما برای موفقیت‌های بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز