خبرگزاری کار ایران

افشاریان:‌ با هرچیزی ذهن ما را آشفته کند برخورد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۱۹۱

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت:از همه ارکان فوتبال می‌‌خواهم اجازه بدهند کمیته و داوران در آرامش کارشان را انجام بدهند.

به گزارش ایلنا، خداداد افشاریان در حاشیه کلاس توجیهی پیش فصل داوران لیگ برتر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از شروع صحبت‌هایم از رسانه‌ها که برای داشتن زندگی‌ سالم‌تر، فوتبال پاک‌تر و رفتار حرفه‌ای تر داشته باشیم کمک می‌کنند، تشکر می‌کنم. ششمین کلاسی است که در این فصل برگزار کردم ولی به این دلیل که درمورد لیگ برتر است، بیشتر رسانه ای شده است. قبل از آن کلاس فوتسال در شهرکرد و فوتبال ساحلی در یزد برگزار شد. کلاس مدرسان آمادگی جسمانی و روسای کمیته داوران برگزار شد. بعد از آن هم کلاس داوران لیگ یکی، فوتسال و فوتبال باوان و لیگ‌های پایین‌تر آقایان برگزار می‌شود.

وی افزود: سعی داریم باخدمات آموزشی مناسب احترام و شان درخور داوران انجام بدهیم. واقعا باید لیگ را با صلابت بهتر و آرامش خاطر بیشتری برگزار کرده  و بتوانیم حق تیم‌ها و خودمان را از مجموعه فوتبال بگیریم تا در پایان فصل با آرامش بیشتر به استراحت برویم. هیچ وقت شاید پیش نیامده بود که تمام ارکان فوتبال مثل اعضای هیات رئیسه و رئیس فدراسیون در کلاس پیش فصل داوری شرکت کنند. دیدید این کلاس خیلی باابهت و باعزت برگزار شد. به داوران خدمات دادیم و حقوق آنها را بالا بردیم. لباس خوبی به داوران می‌دهیم و اسپانسر کنار ما است. بهترین سیستم‌های رادیویی را داریم. 

سرپرست کمیته داوران با اشاره به کاهش داوران لیگ برتری، گفت: 180 داور سال گذشته را به 95 تا 100 داور رسانده ایم. برخی داوران هم ذخیره هستند. سعی داریم در یکی دو سال آینده این تعداد را به استاندارد برسانیم. در لیگ یک، دو و سه هم این کار را انجام می‌دهیم. سعی می‌کنیم بین جامعه آماری داوران با فوتبال‌مان تناسب ایجاد کرده تا آنها محکم و باصلابت قضاوت کنند. در آینده از این داوران بیشتر خواهید شنید.

افشاریان درمورد مبلغ دقیق افزایش حقوق داوران گفت: هر رقمی که سال گذشته بوده چهار برابر شده و دستمزد آنها 400 درصد افزایش یافته است. برای همه رده‌ها از شروع فصل افزایش داشته‌ایم اما  شاید برای داوران فوتبال این موضوع بیشتر به چشم بیاید.

وی درخصوص محرومیت 6 جلسه‌ای داورانی که در فصل جدید اشتباه تاثیرگذار داشته باشند و اینکه آیا این موضوع برای باشگاه‌ها خبر خوشی است تا کمتر اشتباهات داوری را شاهد باشند، عنوان کرد: این یک اصل است باید به فکر تیم‌ها و داوران باشیم. هم باید حق را به دلیل برخی اشتباهات داوری بدهیم و هم باید آبرو و عزت داوران حفظ شود. این یک احترام متقابل است. سال گذشته بچه‌ها قضاوت‌های خوبی داشتند اما برخی  اشتباهات هم بود که آنها را می‌پذیرم اما آنچه در شروع فصل از همه ارکان فوتبال می‌خواهم این است که اجازه بدهند با آرامش کارمان را انجام بدهیم.

افشاریان درخصوص اینکه آیا همچنان با سمت سرپرست کمیته داوران فعالیت‌هایش را انجام می‌دهد یا قرار است به زودی حکم ریاستش در این کمیته صادر شود، پاسخ داد: این موضوع را از رئیس فدراسیون بپرسید.

وی درباره آخرین وضعیت استفاده از سیستم VAR در فوتبال کشورمان گفت: اگر اغراق نکنم بیشتر از 20 جلسه 4-3 ساعته با کارشناسان این امر صورت گرفته و تمام مراحل استفاده از این سیستم انجام گرفته است. امشب صاحبان شرکت های VAR  به کشورمان می‌آیند و در بازی ایران و کره جنوبی از این سیستم استفاده می‌شود. قرار من بر این بود با همین دست فرمان برخی از ورزشگا‌ه‌های دیگرمان را به کمک داور ویدیوئی مجهز کنیم و شاید در اواخر لیگ بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم.

سرپرست کمیته داوران در خصوص برنامه کمیته داوران برای مقابله با بیانیه‌نویسی توضیح داد: شک نکنید امسال با هر چیزی ذهن ما را آشفته کند برخورد خواهیم کرد. سعی داریم چنین اتفاقی نیفتد اما اگر کسی بخواهد کنار ما نباشد، طبق پروتکل، اساسنامه و قانون به کمیته انضباطی گزارش می‌دهیم. هم ما و هم این کمیته باید به این مسائل پایان بدهیم. در یک اتاق شیشه‌ای هستیم و اشتباهات هم مشخص است. اگر به ما برای رسیدن به آرامش کمک کنند، حرف‌های خوبی برای گفتن خواهیم داشت. اجازه بدهند کارمان را در کمیته داوران انجام بدهیم.

افشاریان درمورد اینکه آیا احتمال دارد به دلیل عقد قرارداد AFC  با شرکتی دیگر اجازه ندهند در بازی ایران و کره جنوبی از سیستم شرکتی که فدراسیون با آن قرارداد بسته استف استفاده شود، گفت:صفر تا صد این موضوع را کامرانی‌فر می داند و من اطلاعات ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز