خبرگزاری کار ایران

پاسخ مبهم رئیس فدراسیون فوتبال به یک سوال مهم؛

تماشاگران خانم در بازی با کره جنوبی حضور دارند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۱۰۵

تیم ملی فوتبال ایران باید هفته آینده در ورزشگاه آزادی از کره جنوبی میزبانی کند و اخبار منتشر شده حکایت از ورود دوباره تماشاگران به ورزشگاه بعد از دوری طولانی دارد و در این میان سوال خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال در خصوص وضعیت حضور بانوان در این بازی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، یکی از چالش‌های چند سال اخیر فوتبال ایران حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در مسابقات داخلی و بین المللی بوده است. محدودیت‌های داخلی از یک سو و قوانین سخت‌گیرانه فیفا در این خصوص از سوی دیگر چالش و کشمکشی برای فوتبال ایران در مقطعی رقم زد که حتی کار تا تعلیق فدراسیون فوتبال هم پیش رفت و در نهایت با هماهنگی نهادهای ذیربط و در نظر گرفتن تهمیدات لازم این اتفاق در دیدار مقابل کامبوج در مرحله پیش مقدماتی جام جهانی رخ داد و بعد از سال‌ها بانوان فوتبالدوست ایرانی توانستند به ورزشگاه بیایند و تیم ملی فوتبال را تشویق کنند.

تماشاگران خانم در بازی با کره جنوبی حضور دارند؟

تماشاگران خانم در بازی با کره جنوبی حضور دارند؟

تماشاگران خانم در بازی با کره جنوبی حضور دارند؟

اگرچه تصور می‌شد دیدار ایران - کامبوج مقدمه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در سایر دیدارهای ملی باشد و صحبت‌های مسئولان امر هم نشان از این داشت که در ادامه این مسیر در تلاش هستند تا زمینه حضور بانوان در مسابقات داخلی را هم فراهم کنند ولی شیوع ویروس کرونا از اسفندماه 98 باعث تعطیلی چند ماهه مسابقات فوتبال شد و پس از آن هم تا امروز دیدارهایی که در ایران برگزار می‌شدند بدون حضور تماشاگران بودند و از همین رو تجربه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بعد از گذشت حدود 2 سال به همان یک بازی ختم می‌شود.

با گسترش روند واکسیناسیون عمومی و باز شدن ورزشگاه‌ها به روی تماشاگران در کشورهای مختلف، مطالبه باز شدن ورزشگاه به روی فوتبالدوستان ایرانی هم از سوی آنها در چند ماه اخیر مکرراً مطرح شده و حالا با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد بازی با کره جنوبی شاهد بازگشایی درب ورزشگاه‌ها به سوی علاقه‌مندان به فوتبال باشیم و پس از مدت‌ها ورزشگاه آزادی تهران شاهد حضور تماشاگر خواهد بود.

در این میان سوالی که ذهن خیلی از فوتبالدوستان را به خودش مشغول کرده این است که آیا بانوان هم در شرایط کنونی سهمی از سکوهای ورزشگاه آزادی در بازی با کره جنوبی دارند یا نه.

طبق اخبار منتشر شده جلساتی با نهادهای ذیربط در خصوص ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها در حال انجام است و رایزنی‌های لازم در این خصوص در دست انجام است و بحث حضور یا عدم حضور بانوان در این دیدار هم مطرح شده و در حال بررسی آن هستند.

شهاب الدین عزیزی خادم که صبح امروز در نشستی با محوریت جامعه داوری حضور داشت در صحبت با خبرنگاران پاسخ مشخصی به سوال در مورد ورود بانوان به ورزشگاه در بازی با کره جنوبی نداد و اعلام کرد فعلاً بحث کلی در مورد حضور یا عدم حضور تماشاگران است و در حال حاضر مشغول رایزنی برای حل این مشکل هستند و پاسخ مشخصی در خصوص بانوان داده نشد.

به هر جهت با توجه به قوانین سخت‌گیرانه فیفا و AFC در این خصوص، ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها در شرایطی که اجازه ورود بانوان داده نشود ممکن است تبعاتی برای فدراسیون فوتبال داشته باشد و باید دید جلساتی که در روزهای آتی قرار است در این خصوص برگزار شود چه نتیجه قطعی و مشخصی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز