خبرگزاری کار ایران

نظرخواهی فیفا: جام جهانی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۰۵۶

نهاد حاکم بر فوتبال می‌خواهد این مسابقات هر دو سال یکبار برگزار شود.

به گزارش ایلنا، فیفا مایل است قالب جدید برگزاری جام جهانی را معرفی کند و آن‌ها ابتکار عمل را در کنگره بعدی خود که قرار است در مارس یا آوریل 2022 برگزار شود، به رای بگذارند.

تمام211 فدراسیون در رأی گیری شرکت خواهند کرد و این تصمیم با رای اکثریت به سادگی گرفته می‌شود، در حالی که یوفا و کونمبول هر دو مخالف این پروژه و ایده افزایش تعداد شرکت کنندگان در جام جهانی به 48 تیم هستند.

در همین حال، فیفا تلاش خواهد کرد تا همه فدراسیون‌ها را متقاعد کند که باید بعد از جام جهانی 2026 تقویم را تغییر دهند. رئیس فیفا، جیانی اینفانتینو به روشنی گفت که منطقی نیست که فیفا هر چهار سال یکبار یک تورنمنت با نام جام جهانی برگزار کند.

اینفانتینو تلاش کرده چندین مسابقه را احیا کند و فقط همه‌گیری کرونا شیوع جام جهانی باشگاه‌های جدید را کند کرده است، با فرمت متفاوت و 24 تیم برای شرکت در این مسابقات. علاوه بر این، رئیس فیفا از شکایات باشگاه‌ها در مورد بازیکنانی که مجبور هستند در مسابقات متعدد با تیم‌های ملی خود در طول فصل اختلاف نظر داشته باشند، آگاه است.

فیفا می خواهد تعطیلات بین المللی(فیفادی) سپتامبر و نوامبر را لغو کند و قصد آن‌ها این است که مرحله مقدماتی جام جهانی در ماه اکتبر برگزار شود و مسابقات کنفدراسیون‌ها در سال‌های شماره فرد برگزار شود. آرسن ونگر مسئولیت این پروژه را بر عهده دارد و هدف اصلی وی کاهش سفر بازیکنان و مراقبت از سلامتی آن‌ها با کاهش بار مسابقات و افزایش اهمیت آن‌هاست.

فدراسیون فوتبال ایران از این طرح حمایت می‌کند

هفته گذشته بود که مصاحبه شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با یورونیوز تایید کرد فدراسیون فوتبال ایران با طرح جدید فیفا مخالفتی ندارد.

عزیزی خادم در این گفتگو به نشست اخیر خود با جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در قطر اشاره و اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران از پیشنهاد رئیس فیفا مبنی بر برگزاری دو سال یکبار مسابقات جام جهانی حمایت می‌کند چرا که اجرای این پیشنهاد، افزون بر کمک به توسعه فوتبال در سراسر جهان موجب جبران بخشی از صدمات اقتصادی همه‌گیری کرونا به صنعت فوتبال، تقویت اقتصاد فوتبال، توسعه فوتبال در مناطق کمتر توسعه یافته جهان و افزایش همگرایی در میان اعضای فیفا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز