خبرگزاری کار ایران

گواردیولا راست می‌گوید: مسی هنوز بهترین است!

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۳۱۱

ستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن با به ثمر رساندن اولین گل اروپایی در تیم جدیدش، امید سرمربی سابق خود برای کسب امتیاز در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را از بین برد‌.

به گزارش ایلنا، ستاره آرژانتینی در نیمه دوم بازی با منچسترسیتی ضربه‌ای دیدنی به ثمر رساند تا با یک برد در لیگ قهرمانان اروپا، شایعات پیرامون خود در فرانسه را به پایان برساند. پپ گواردیولا می‌دانست چگونه از لیونل مسی جوان بهترین استفاده را بکند و دیشب به نظر می‌رسید که او روش جلوگیری از این بازیکن در پیری را نیز کار کرده است.

اما بدترین ترس سرمربی منچسترسیتی این بود که فوق ستاره جدید پاری سن ژرمن قادر به ایجاد یک لحظه ناب باشد. فوق ستاره سابق بارسلونا به مدت 70 دقیقه در پارک دو پرنس در اولین حضور اروپایی خود در خانه برای تیم جدیدش به میدان رفت. سیتی توپ را از دور نگه داشته بود و پس از ضربه دقیقه هشتم ادریسا گوئه، گل تساوی را دنبال کرد، در حالی که مسی با هم تیمی‌هایش گم شده و هماهنگ به نظر نمی‌رسید.

 سپس اتفاق افتاد. مسی در 15 دقیقه باقیمانده پایان بازی زندگی را آغاز کرد، برای اولین بار در این بازی با توپ دوید تا قبل از رد و بدل پاس با کیلیان امباپه و ضربه ای باشکوه، به طاق دروازه ضربه بزند. این لحظه ای درخشان بود، عملکرد برجسته در یک بازی سرگرم کننده. اولین گل این بازیکن 34 ساله برای باشگاه جدیدش اما صد و بیست و یکمین گل او در لیگ قهرمانان بود. این بیست و هفتمین گل مسی در سی و پنجمین بازی مقابل تیم‌های انگلیسی بود - 15 گل بیشتر از هر بازیکن دیگری.

و نشان داد که چرا گواردیولا در مقاطع مختلف او را یک نابغه و بزرگترین بازیکن تمام دوران توصیف کرده است. گواردیولا و مسی با هم 14 جام در چهار فصل در نیوکمپ به دست آوردند، از جمله دو قهرمانی در لیگ قهرمانان - چیزی که از آن زمان تا به حال از گواردیولا دور مانده است. در واقع این یک جمله معمول است که سرمربی کاتالان بدون او نمی تواند در مسابقات اروپایی قهرمان شود.

امید مسی برای کسب این جام برای بار پنجم با بارسلونا را در نظر گرفته شده بود، زیرا غول‌های اسپانیایی در فصل‌های اخیر در شکست مقابل پاری سن ژرمن، بایرن مونیخ، لیورپول و رم شرمنده هواداران‌شان شده بودند. انتقال به پایتخت فرانسه باید باعث جرقه دیگری برای افتخار آفرینی در اروپا شود؛ همبازی شدن مسی با امباپه و نیمار و در باشگاهی که دلیل اصلی آنها لیگ قهرمانان است.

به نظر می‌رسد که تعهد او نسبت به پیراهن جدیدش در برخلاف شایعات قطعاً وجود دارد - با قرار گرفتن روی زمین پشت دیوار دفاعی هنگام ضربه آزاد ریاض محرز که خود را در معرض مصدومیت قرار می‌دهد. سرخوردگی از دیدگاه سیتی این بود که آن‌ها نتوانستند مسی را از فرار پس از مهار کردن در خط میانی مورد بحث و بازی عمدتا روی پای جلویی باز دارند.

دلداری برای تیم سیتی این است که آن‌ها هنوز باید از گروه A خارج شوند، اگرچه آن‌ها با یک ضربه سر مهم در مقابل تیم دوم یعنی کلوب بروژ، اکنون در رده سوم قرار گرفته‌اند. به هر حال، این اولین شکست سیتی در مرحله گروهی در سه سال گذشته بود - و اولین شکست خارج از خانه در 4 بازی اخیر. و در یک هفته بزرگ که شامل سفرهای دیگری به چلسی و لیورپول در لیگ برتر می‌شود، این احتمالاً دیداری است که آنها می‌توانستند آن را فدا کنند.

اما پس از ضربه زدن به موقعیت‌های مایوریسیو پوچتینو، می‌توانست خیلی بهتر باشد. آن‌ها فرصت‌های خود را داشتند، نه تنها زمانی که در ثانیه‌های پایانی، توپ‌شان دو بار به تیر افقی برخورد کند. ابتدا، ضربه سر رحیم استرلینگ توسط دوناروما به طرز شگفت انگیزی مهار شد. اما یک لحظه سحر و جادو مسی هرگونه امید برای کسب امتیاز را از بین برد و این پاری سن ژرمن است که با فکر این که قطعه گمشده را برای پایان دادن به انتظار خود برای موفقیت در لیگ قهرمانان پیدا کرده است، پارک دو پرنس را ترک می‌کند.

جاناتان ویلسون - گل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز