خبرگزاری کار ایران

سجادی: انتخابات فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک باید سر موعد برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۸۹

وزیر ورزش و جوانان گفت: با برگزاری سر موعد انتخابات، از این به بعد کمترین سرپرست را در فدراسیون‌ها خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، حمید سجادی در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران حامی فلسطین اظهار داشت: باید با مدیریت درست و تدبیر و برگزاری درست انتخابات راه را درست شروع کنیم. اساسنامه جدیدی قبل از حضور من در وزارت ورزش برای فدراسیون‌ها و با هماهنگی فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک تهیه شده است. این اساسنامه جدید در حال اجراست و ان‌شاءالله با اجرای درست و مواد مختلف اساسنامه و رعایت جوانب مختلف برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون باید سعی کنیم بهترین اتفاق بیفتد و انتخاب‌ها درست باشد.

وی ادامه داد: برای نماینده ورزشکاران، داوران، باشگاه‌ها و ... آیین‌نامه پیش‌بینی شده و به غیر از روسای هیئت‌ها اگر افراد دیگری در مجمع حضور دارند تعدادشان فرق کرده و خیلی بیشتر شده است. علاوه بر روسای هیئت‌ها، اگر قرار است نماینده وزارت کار، علوم و ... ‌به عنوان نماینده در مجامع شرکت کنند‌ همه زوایا برای این کارها تعریف شده است. اساسنامه‌ نسبتا کامل است و تا اجرا نشود نقاط ضعف آن دیده نمی‌شود و اگر نیاز به بازنگری داشته باشد با خرد جمعی زوایای مختلف آن دیده می‌شود و هیچ اشکالی هم ندارد. در دنیا هم اساسنامه فدراسیون‌های بین‌المللی هم تغییر می‌کند و 12 سال پیش من اطلاع دارم در یک سال اساسنامه فدراسیون جهانی تکواندو دو بار بازنگری شد.

سجادی افزود: تمام سعی ما این است که اساسنامه اجرا شود و انتخابات به شکل منظم و طوری که استانداردها رعایت شود برگزار شود و کسی نه معترض شود و نه برای کسی شائبه‌ای ایجاد شود و بهانه‌ای هم به وجود نیاید تا به مراجع بین‌المللی منعکس کنند. من در جمع دوستان هم عرض کردم که در دنیا هم اینقدر آدم‌ها بیکار نیستند که بیایند ببینند انتخابات فلان فدراسیون ورزشی در ایران چگونه برگزار شد. مگر اینکه خدای نکرده انتخاباتی برگزار شود و یک نفر معترض شود و به بیرون منعکس کنند. باید کارمان دقیق و قانونمند باشد و با هماهنگی کامل با کمیته بین‌المللی المپیک و همه مراجع بین‌المللی کار را انجام دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این موضوع که پیش از این برخی از فدراسیون‌ها با سرپرست اداره می‌شدند، آیا این روال ادامه پیدا خواهد کرد؟ گفت: من برنامه‌ای ندارم، اساسنامه و مجمع حرف می‌زند و تصمیم می‌گیرند.

سجادی در خصوص اینکه یکسری از فدراسیون‌ها با سرپرست اداره می‌شوند، چقدر سریع‌تر می‌خواهید تکلیف فدراسیون‌ها مشخص شود؟ خاطرنشان کرد: عجله‌ای نداریم و می‌خواهیم فدراسیون‌ها سر موقع مقرر انتخابات آنها برگزار شود. زمان باید رعایت شود و اگر انتخاباتی پیش رو است باید کمک کنیم آن انتخابات در موعد مقرر برگزار شود. چه فدراسیون‌ها، چه کمیته ملی المپیک و چه پارالمپیک؛ اگر بخواهیم درست کار کنیم باید همه انتخابات‌ها را سر موعد برگزار کنیم تا مجبور نشویم برای فدراسیونی سرپرست بگذاریم. با برگزاری هر 4 سال انتخابات فدراسیون‌ها، ان‌شاءالله از این به بعد کمترین سرپرست را در فدراسیون‌ها داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز