خبرگزاری کار ایران

مهدی: ما بیشتر از همه خواستار حضور تماشاگران در ورزشگاه هستیم/ به خواسته اسکوچیچ سوپرجام را معوق کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۸۱۰

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در مورد شروع لیگ برتر صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سهیل مهدی در خصوص زمان قرعه کشی لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: تمام کارها طبق برنامه و روال در حال انجام است و اینکه زمان قرعه کشی لیگ یک زودتر اعلام شده به دلیل این است که امسال استراحت بیشتری در لیگ یک داشتیم و برای همین یک مقدار زودتر شروع می‌کنیم. برای همین تاریخ نوزدهم را برای شروع لیگ یک و بیست و هفتم را برای شروع لیگ برتر در نظر گرفتیم و فردا زمان اعلام قرعه کشی اعلام خواهد شد و بیست و هفتم مهر لیگ برتر شروع خواهد شد.

وی در مورد بحث حضور پرسپولیس در آسیا گفت: ما خوشحالیم که حداقل یک تیم به عنوان نماینده در این مرحله رقابت‌های آسیایی خواهیم داشت. با توجه به اینکه اعلام شده بیست و چهارم و بیست و هفتم مرحله یک چهارم و نیمه نهایی لیگ قهرمانان است برنامه جایگزین برای ما پیش بینی شده است و امیدواریم نماینده خوب کشورمان به مراحل بالاتر برود و تا هر مرحله پیش برود پیش بینی تغییر برنامه را خواهیم داشت. پرسپولیس هفته نخست بازی‌اش برگزار نخواهد شد و در برنامه جایگزین در زمان دیگری این بازی را برگزار می‌کند.

مسئول برگزار مسابقات سازمان لیگ در مورد برگزار سوپرجام گفت: ما قائدتا تا قبل از شروع لیگ امکان برگزاری سوپرجام را نداشتیم چون در آن صورت یک هفته باید کل لیگ را لغو می‌کردیم و یک مقدار زمان بندی ما برای لیگ امسال فشرده است و مشکلات زیادی را هم برای پایان لیگ داریم و پیش بینی‌هایش را داریم. بعد از آن هم درگیر بازی ایران کره جنوبی و فیفا دی هستیم که در آن مقطع هم امکان برگزاری سوپرجام نیست. ما باید می‌رفتیم به سمت هشتم و نهم مهر ماه و برگزاری بازی در این زمان را برنامه ریزی کردیم ولی سرمربی تیم ملی نگران حضور 4 ملی پوش در دو تیم پرسپولیس و فولاد در این بازی و آسیب دیدگی آنها بود. خط قرمز ما تیم ملی است و همیشه شرایط تیم ملی برای ما در اولویت بود. برای همین این بازی به ناچار معوق شده است.

مهدی در مورد حضور تماشاگران در ورزشگاه ها توضیح داد: ما دو سال است که تماشاگران را در اختیار نداریم و رنگ و بوی فوتبال ما بدون آنها دلخواه نیست و کنترل بازی بدون حضور تماشاگر هم برای ما به مراتب سخت تر از ورزشگاه خالی است. اولین کسی که از حضور تماشاگران خوشحال می‌شود خود ما هستیم و استقبال می‌کنیم و نیازمند حضور تماشاگران هستیم ولی بحث سازوکارش مطرح است که دستورالعملش باید از سوی وزارت بهداشت صادر شود و متناسب با آن باید سیستم حضور عزیزان در ورزشگاه طراحی شود و ما منتظر دستورالعمل سازمان های مربوطه هستیم و استقبال می‌کنیم و پیگیر آن هستیم.

وی در مورد اینکه این فرایند به شروع لیگ جدید می‌رسد یا نه، گفت: ما منتظر رسیدن دستورالعمل لازم هستیم و متناسب با آن آماده هستیم با حداکثر سرعت و حداقل اتلاف زمان آن را انجام دهیم و به مرحله انجام برسانیم.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در مورد ورود VAR به ایران هم توضیح داد: تجهیزات و خرید VAR یک بحث است و گرفتن مجوز از فدراسیون جهانی فوتبال یک بحث دیگر. داوران ما باید آموزش های لازم را ببینند و مجوز استفاده از VAR را داشته باشند و نیاز به آموزش دارند و عملکردشان به فیفا ارسال شود. آموزش هایی را خود فیفا و مدرسینش دارند. این فرایند یک مسیر دارد که هرچه سریعتر انجام خواهد شد و پس آن می‌توانیم تجهیزات را تهییه کنیم و مورد استفاده قرار دهیم. این اتفاق برای تیم ملی می افتد چرا که داورانی که مجوز دارند برای استفاده از آن می‌آیند.

مهدی در پایان گفت: امیدوارم بحث کاهش روند کرونا به همین شکل جلو برود تا ما بتوانیم مشکلات دو سال اخیر را نداشته باشیم. بتوانیم افراد بیشتری از اصحاب رسانه در کنار خودمان داشته باشیم و یک سری باشگاه ها هم همکاری بیشتری با ما داشته باشند. برخی هنوز ورزشگاه و پیراهن خودشان را به ما اعلام نکردند. چمن مصنوعی رفسنجان و قائمشهر هم جمع آوری شد و همکاری لازم انجام شد و بر اساس زمان بندی قرار است چمن طبیعی پهن شود و اگر رسیدند در شروع لیگ استفاده می‌شود و اگر نرسید 1-2 بازی خانگی اول این تیم ها در ورزشگاه دیگری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز