خبرگزاری کار ایران

فرهاد ظریف در گفتگو با ایلنا:

مدت‌هاست می‌گویم به مربیان ایرانی اعتماد کنید/ به دنبال کوچک قلمداد کردن این افتخار بزرگ نباشید/ موفقیت تیم ملی با این جوانان نشان داد ما در تیم ‌های پایه به خوبی پشتوانه سازی کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۳۴۵

بازیکن سابق تیم ملی والیبال معتقد است اعتماد به مربی داخلی می‌تواند موفقیت‌های بزرگ‌تری را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی والیبال ایران روز گذشته در فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر ژاپن میزبان را شکست دهد و برای چهارمین بار بر بام آسیا بایستد و قهرمان شود.

فرهاد ظریف بازیکن سابق تیم ملی ایران در خصوص قهرمانی ایران در این مسابقات گفت: ابتدا این قهرمانی را به مردم ایران و والیبال دوستان تبریک میگویم. قهرمانی ما در این مسابقات به خوبی نشان داد که ما در پشتوانه سازی برای تیم ملی در رده های پایه خوب عملکرده‌ایم. برخی بازیکنانی که اکنون در تیم ملی حضور دارند در رده های پایه‌ای شاگرد بهروز عطایی و محمد وکیلی بودند و سال‌ها زیر نظر آنها آموزش دیدند و بازی کردند.

وی افزود: شاید با توجه به تجربه کم بازیکنان از این تیم کسی انتظار قهرمانی نداشت علی رغم اینکه شایستگی لازم را داشت. اما با مدیریت خوبی که کادرفنی و بهروز عطایی داشتند و از طرفی تجربه میلاد عبادی پور به عنوان کاپیتان تیم بچه ها را به خوبی جمع و جور کردند و در اختیار تیم بودند و خیلی راحت بازی کردند. وقتی شما تنها در یک تورنومنت تنها یک ست به حریفان می‌دهید این نشان از اقتدار شما دارد.

ظریف در مورد حضور کادرفنی ایرانی روی نیمکت تیم ملی بیان کرد: بعد از فراز و فورد زیاد در والیبال ایران بالاخره اعتماد کردن به کادر فنی ایرانی درحالی که سالیان زیادی است همه این موضوع را اعلام میکنیم نتیجه داد و تیم ملی موفق ظاهر شد. مربیان ایرانی در تیم های پایه و باشگاهی ما خوب کار کردند و بازیکنان خوبی را به تیم ملی معرفی کردند و شایستگی خود را بارها به اثبات رساندند. صابر کاظمی، میلاد عبادی پور و حضرت‌پور شاگرد عطایی بودند و در تیم جوانان استعداد خود را نشان دادند. بچه ها کار بزرگی انجام دادند و نباید این قهرمانی را کوچک قلم داد کرد. آنها بدون استرس در یک بازی بی نقض در فینال میزبانی را شکست دادند که ما در المپیک و لیگ ملت‌ها برابر آن شکست خوردیم.

او در خصوص عدم حضور ستاره های همچون، سعید معروف، امیر غفور و سید محمد موسوی نیز اظهار داشت: این افراد نام های بزرگی نه تنها در والیبال بلکه در ورزش ایران هستند. به هر حال همین بوده همیشه یک دوره ای یک عده بازیکن می‌آیند و می‌درخشند و کنار می‌روند و افرادی ‌دیگری جانشین آنها می‌شوند.

لیبرو سابق تیم ملی در خصوص عملکرد حضرت پور  در این مسابقات بیان کرد: من بارها اعلام کردم ما لیبروهای خوبی در ایران داریم از جمله حضرت پور. با توجه به بازی‌های که من در این چند وقت اخیر از ایشان دیدم هنوز نفهمیدم چه شد که برای مسابقات المپیک او خط خورد و کنار گذاشته شد. من به خود او گفتم که می‌تواند بهترین لیبرو و آسیا و جهان بشود و واقعا این پتانسیل در او وجود دارد.

پیشکسوت والیبال ایران در پایان در مورد در گذشت حسین کاظمی مربی والیبال ایران بیان کرد: باید این ضایعه بزرگ رو ابتدا به خانواده ایشان و بعد جامعه ورزش و والیبال تسلیت بگویم. ایشان مربی ارزشمندی بودند که در کنار بهروز عطایی کار می‌کردند و استعداد بی نظیری در عرصه مربیگری داشتند. امیدوار هستم خدا به خانواده و دوستان این عزیز صبر دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز