خبرگزاری کار ایران

اولین آزمون جدی وزیر ورزش: مدیر سرخابی‌ها را انتخاب کن!

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۸۴۲

وزیر ورزش و جوانان امروز در مقطعی حضور دارد که باید دقیق‌ترین تصمیمش را در مورد باشگاه استقلال تهران اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، احمد مددی روز گذشته پس از اعتراض گسترده طرفداران استقلال تهران مقابل وزارت ورزش و جوانان در دفتر حمید سجادی حضور یافت تا استعفایش را روی میز وزیر ورزش بگذارد.

احمد مددی پس از آن از سمت مدیرعاملی استقلال استعفا کرد که طی ماه‌های اخیر به شدت مورد انتقاد بود و هواداران نسب به عملکرد او اعتراض داشتند. مشکلات مالی بازیکنان و اعتراض آنها موجب می‌شد که هواداران مدیریت را برای این نقص مقصر بدانند و همین مسأله کلیدی موجب شد تا در نهایت مددی در فاصله نزدیک به یکساله شدن حضورش به عنوان مدیرعامل در باشگاه استقلال، از سمتش کنار برود.

استعفای مددی در حالی رقم خورد که او تاکید داشت در این سمت باقی می‌ماند و قصد چنین تصمیمی ندارد اما به هر حال او هم مانند جعفر سمیعی -مدیرعامل پیشین پرسپولیس- با استعفایش وزیر ورزش و جوانان را در عمل انجام شده قرار داد. اگرچه به نظر می‌رسد که مددی به زودی از سمتش عزل شود ولی او با این اقدام محترمانه به فعالیت خود پایان داد.

سمیعی برخلاف مددی درحالی از سمت مدیرعاملی پرسپولیس کنار رفت که سرخپوشان مانند استقلال وضعیت نامناسبی نداشتند. اگرچه این باشگاه مسائل مختص به خودش را دارد اما در مقایسه بین کادر مدیریتی دو باشگاه نمی‌توان گفت که هواداران پرسپولیس به مانند آبی‌ها خواهان جدایی فوری مدیرعامل‌شان بودند. با توجه به جدایی مدیران‌عامل دو باشگاه پرطرفدار پایتخت اکنون یک چالش برای وزارت ورزش ایجاد شده است.

حمید سجادی روز گذشته به هواداران سرخابی‌ها اعلام کرده بود نباید برای تغییرات خیلی عجله کنند اما استعفای شتاب‌زده مددی وزارت ورزش را در مرحله‌ای قرار داده که باید در روند انتخاب مدیران جدید سرعت ببخشند.

سجادی در این مورد گفته بود: «قصد ما واگذاری است ولی ما با دو کادر متفاوت از هیئت مدیره مواجه هستیم. عده‌ای مایل هستند ما با تغییراتی سریع رو به رو باشیم و ما نیز درخواست کردیم دوستان اعتماد کنند؛ چنانچه در زمان مناسب اقدامات صورت می‌گیرد. اگر قرار است تغییر در هیئت مدیره یا مدیریت باشگاه اتفاق افتد، با مطالعه پیش خواهیم رفت.»

سجادی به عنوان وزیری از جنس و بدنه ورزش به خوبی از شرایط حضور مسعود سلطانی فر در این مسند آگاه است. آگاهی سجادی از وضعیتی که سلطانی‌فر داشت و همینطور القابی که به او در رسیدگی به مسائل سرخابی‌ها از سوی طرفداران هر دو باشگاه اختصاص داده بودند موجب می‌شود که او در اولین اقدام جدی نسبت به این دو باشگاه بسیار دقیق عمل کند.

احتیاط در انتخاب مدیران و همینطور هیات مدیره استقلال و پرسپولیس رویه و سیاست وزیر جدید ورزش نسبت به شریان جدی فوتبال ایران را نشان می‌دهد و از این انتخابی که سجادی و وزارت ورزش طی روزهای آینده خواهند داشت به عنوان اولین اقدام آنها در کارنامه فعالیت‌شان ثبت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز