خبرگزاری کار ایران

گزارش: 5 تفاوت بزرگ زیدان و آنجلوتی در رئال مادرید

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۵۶۳

از وینیسیوس و بیل گرفته تا سبک و تمرین؛ این دو سرمربی در این مسائل با یکدیگر تفاوت دارند.

به گزارش ایلنا، زین الدین زیدان زیر نظر کارلو آنچلوتی به عنوان دستیار مربیگری را آموخت و سرمربی ایتالیایی الهام بخش روشنی برای او بود، اما در حالی که آنها شباهت‌های خود را دارند، آنچلوتی در ابتدای این فصل نشان می دهد که در هدایت رئال مادرید زیر نظر این دو سرمربی نیز تفاوت‌هایی وجود دارد.

واضح است که رئال مادرید با آنچلوتی تکامل یافته و دیگر شبیه رئال سابق با زیدان نیست. در اینجا ما به پنج تفاوت اصلی می‌پردازیم که تا به حال در آغاز فصل 2021/22 از آنچلوتی دیده‌‌ایم.

ایمان به وینیسیوس

وینیسیوس جونیور، وینگر برزیلی، غالباً یک بازیگر اصلی زیر نظر زیدان بود، اما او هرگز فرانسوی را کاملاً قانع نکرد. اکنون، تحت مربیگری جدید، جونیور بازیکن متفاوتی به نظر می‌رسد. در حالی که این بازیکن 21 ساله در تابستان هنوز در تعطیلات بود، آنچلوتی با او تماس گرفت تا بدون توجه به آمدن یا نیامدن کیلیان امباپه، بخشی از برنامه‌های خود در مورد او را توضیح بدهد.

وینیسیوس در حال بازگرداندن این ایمان است و به یک فرد محترم و بازیکن کامل به نظر می‌رسد، شاید با پشتوانه واضحی که مربی به او داده است آزاد شود، در حالی که زیر نظر زیدان او با گیوتین بازی می‌کرد که مرتباً بالای سرش آویزان بود. بازیکنان مختلف به تکنیک‌های انگیزشی مختلف پاسخ می‌دهند و به نظر می‌رسد که کارلتو می داند چگونه از وینیسیوس که شروع به شبیه شدن به یک ستاره واقعی کرده است، بهترین بازی را بگیرد.

زیدان از نظر دفاعی مستحکم‌تر است

در آخرین فصل زیدان، اگرچه او با دست خالی به میدان رفت، اما با این وجود نتایج قابل توجه بود. از فوریه تا مه، تیم تنها یک بازی - در استمفورد بریج - را باخت و تبدیل به یک تیم یکپارچه و محکم شد که با وجود آسیب‌های متعدد بازیکنان خط دفاعی، شکستن آن دشوار بود. در حالی که آنچلوتی و زیدان طرفدار یک روش تهاجمی هستند، ایتالیایی هنوز باید تیمش را کمی محکم‌تر کند.

تحت هدایت زیدان، تهدید تهاجمی چندان چشمگیر نبود، اما رئال مادرید نیز فرصت‌های کمتری را شاهد بود. آنچلوتی کمی کنترل را فدای یک روش پویاتر کرده است.

بازگشت پینتوس

زیدان کسی بود که در ابتدا آنتونیو پینتوس را به عنوان مربی بدنسازی استخدام کرد اما رابطه آنها وخیم شد و او پس از بازگشت زیدان برای دومین دوره مربیگری این سرمربی را ترک کرد. حالا آنچلوتی پینتوس را به بازی برگردانده و نتایج را می توان به وضوح مشاهده کرد: لوس بلانکوس در این فصل پرانرژی تر است، اما مشکلات مصدومیتی که آن‌ها امیدوار بودند بتوانند کاهش دهند، همچنان باقی مانده است.

جوانتر و استفاده کمتر از بازیکنان قدیمی

سرمربی فرانسوی گاهی تصمیمات بازیکنان جوان خود را در باشگاه گیج می‌کرد و بین سیاست رئال مادرید و وفاداری زیدان به گارد قدیمی درگیری ایجاد می‌شد. ورود آنچلوتی باعث شده تا تیم جوان شود زیرا سرمربی ایتالیایی به بازیکنان جوان خود اعتماد کرده و به وضوح نشان داده است که فده والورده، مانند وینی جونیور، نقش مهمی در خط میانی ایفا می‌کند که نیاز به انرژی جوانی داشت. ادواردو کاماوینگا نیز باید کمک کند.

تصمیم آنچلوتی برای قرار دادن میگوئل گوتیرز جلوتر از مارسلو و موضع گیری او در مورد ادن هازارد، که دیگر دست نیافتنی نیست، بیشتر نشان دهنده تعهد او به آینده است. 

پرونده گرت بیل

زیدان به محض بازگشت به رئال مادرید هیچ تردیدی نداشت: او نمی‌خواست گرت بیل را دوباره ببیند و فشار آورد تا او را از باشگاه بیرون کند. آنچلوتی بیل را به ارث برد و بلافاصله خود را برای دادن فرصتی دیگر به او نشان داد، بازیکن ولزی قبل از مصدومیت مجدد شروع به استفاده از آن موقعیت کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز