خبرگزاری کار ایران

درباره تحول پیشنهادی ونگر: هر آنچه باید از فرم جدید جام جهانی بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۵۶۴

سرمربی سابق تیم آرسنال در فیفا طرحی که به پیشنهاد عربستان سعودی مطرح شده بود را به روز رسانی کرده است که موافقان و مخالفان زیادی دارد.

به گزارش ایلنا، آرسن ونگر می گوید صددرصد متقاعد شده که برنامه خود برای تقویم مسابقات بین المللی جدید برای برگزاری جام جهانی به صورت هر دو سال یکبار، بهترین راه برای پیشرفت این بازی است.

لیگ‌های بزرگ اروپایی قبلاً مخالفت خود را با این پیشنهاد اعلام کرده‌اند و خاویر تباس، رئیس لالیگا گفته که این طرح"تهدیدی برای سنت کلی فوتبال جهان" است.

در هفته گذشته ونگر سرمربی سابق آرسنال با تعدادی از بازیکنان برجسته سابق در دوحه در سمت خود به عنوان مدیر توسعه فوتبال در هیئت مدیره جهانی فیفا جلسه‌ای برگزار کرد.

او طرحی را که به نظر او تغییرات ساختاری مورد نیاز برای کاهش تعداد مسابقات و سفرهای سطح بالا را ارائه می دهد، مطرح کرد، در حالی که تقویم مورد نظر او بازی‌های پر معنی‌تری را ارائه می‌دهد.

ونگر گفت: "من 100٪ مطمئن هستم که این راه حل مناسب است. در فوتبال، اگر مسابقات بزرگ را انجام ندهید، مسابقات کوچک را انجام می‌دهید - فکر نکنید ما بازی نخواهیم کرد. از آنجا که این پیشنهاد به تعادل کنونی 80 به 20 درصد بین فوتبال باشگاهی و بین المللی احترام می‌گذارد، اگر در یک باشگاه سمتی داشتم حتما این پیشنهاد را با دو دست امضا می‌کردم."

طرح بزرگ ونگر

تعداد کمی از افراد درگیر فوتبال هستند که با اصلاحات بزرگ تقویم مسابقات بین المللی مخالفت می‌کنند.

پس از آنکه 166 انجمن عضو به منظور تایید امکان سنجی به پیشنهاد فدراسیون عربستان سعودی رای مثبت دادند، ونگر از سوی جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا موظف شد بهترین راه را برای تغییر آن پیدا کند.

سرمربی سابق آرسنال ایده های زیادی دارد، از جمله:

- برگزاری جام جهانی هر دو سال یکبار در سال‌های زوج.

- مسابقات کنفدراسیون (از جمله مسابقات قهرمانی اروپا) هر سال بعد از جام جهانی. یا یک (اکتبر) یا دو (اکتبر و مارس) استراحت بین المللی در اواسط فصل، در مجموع به مدت یک ماه، زمانی که شرایط برای مسابقات مهم مهیا می‌شود.

- گروه های چهار کشوری با پلی آف حداکثر برای هفت مسابقه پیش بینی شده است.

- زمان‌های تضمین شده استراحت برای بازیکنان پس از پایان مسابقات.

به گفته ونگر، این کار نصف مبلغ مسافرتی را که باید تیم‌ها انجام دهند، کاهش می‌دهد. وی گفت: "تقویم امروز منسوخ شده است. ما می‌خواهیم آن را به شیوه‌ای کارآمدتر سازماندهی کنیم. چرخه چهار ساله فعلی در سال 1930 تأسیس شد، اما 133 کشور هرگز در جام جهانی حضور نداشتند."

فرصت به جوانان

ونگر در مورد "بچه اش" صحبت کرد، یعنی "به هر استعدادی فرصت بده". او معتقد است بازیکنان جوان به دلیل اینکه در کدام کشور به دنیا آمده‌اند شانس مساوی برای به کارگیری توانایی‌های خود ندارند. به بیان ساده، ثروتمندترین کشورها بهترین برنامه‌ها را برای جوانان را دارند.

به گفته ونگر، برپایی هر دو سال یکبار جام جهانی پول بیشتری برای سرمایه گذاری جهانی ایجاد می‌کند. وی گفت: "ما می‌خواهیم انگیزه ای برای سرمایه گذاری در برنامه‌های جوانان ارائه دهیم. ما می‌دانیم که کیفیت کار در سطح جوانان ارتباط عمیقی با سطح بزرگسالان دارد."

مخالفان

نهادهای لیگ‌های جهانی و اروپایی جزو مخالفان هستند، در حالی که تباس رئیس لالیگا می‌گوید تغییرات تقویم پیشنهادی "تا آنجا که علاقه از بین برود و تداوم به خطر بیفتد، لیگ های داخلی را مختل می‌کند. این امر می‌تواند بر روی هرم فوتبال تأثیر ناگهانی داشته باشد و طرفداران علاقه خود را به این ورزش از دست بدهند."

همچنین پیشنهاد شده است که جام جهانی به عنوان یک محصول رقیق میشود، در حالی که الکساندر چفرین، رئیس یوفا در مصاحبه‌ای با تایمز، اظهار داشت که کشورهای اروپایی و وابسته به کنفدراسیون کنبول آمریکای جنوبی ممکن است کل این کار را تحریم کنند.

با این حال، این اظهارات در تضاد با بیانیه‌ای است که الخاندرو دومینگز، رئیس کنمبول، کمتر از سه سال پیش اعلام کرد و گفت که سازمان او یک جام جهانی دوسالانه را به فیفا پیشنهاد کرده است!

موافقان

دیدگاه کلی این است که به اندازه کافی کشورهایی هستند که می‌توانند از پیشنهادات ونگر برای عبور از مخالفان سود ببرند. بدیهی است که سیاست‌های موجود بحث را تیره می‌کند و منافع رقابتی را تنها چند ماه پس از آنکه آن‌ها در حمله به طرح سوپر لیگ اروپا متحد شده اند، در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.

ونگر با اشاره به تاثیر کووید - 19 به این معنی که رقابت‌های بین المللی امسال در اروپا، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی بعد از آن جام جهانی در سال آینده دنبال می‌شود، ادعای کاهش مسابقات را رد می‌کند.

رونالدو، مهاجم افسانه‌ای برزیل، می‌گوید که لیگ قهرمانان علیرغم یک رقابت سالانه جذابیت خود را حفظ می‌کند.

تیم کیهیل، ستاره سابق استرالیا و اورتون اعتراف کرد که فیفا از حامیان بزرگ آکادمی اسپایر در قطر است، جایی که او مدیر اصلی توسعه ورزش است.

با این حال، پس از صحبت با همتایان سابق خود در دوحه در این هفته، او قاطعانه می‌گوید که برنامه های ونگر به نفع کل بازی فوتبال است.

وی گفت: "با گوش دادن به داستان های یکدیگر و درک احساسات، بسیاری از ما شروع به تفکر جامع و نه تمرکز روی مسائل شخصی کردیم. من با علی الحبسی [دروازه بان سابق ویگان و ریدینگ] صحبت کردم، او 19 سال تلاش کرد تا راهی جام جهانی شود (با عمان) و هرگز نتوانست به آن برسد - 133 تا به امروز کشور هرگز نتوانسته‌اند. من از تجربه شخصی می‌دانم که چقدر سخت است وقتی همه فوتبال بین المللی را با بازی در لیگ برتر ترکیب می‌کنید. استرالیا سه سال طول می کشد تا بتواند به جام جهانی راه یابد. شما این کار را در اروپا در یک سال انجام دهید."

چه زمانی تصمیم گیری می‌شود؟

ونگر امیدوار است روند مشاوره تا پایان سال به پایان برسد. هرگونه تصمیم نهایی در مورد این پیشنهاد باید توسط کنگره فیفا که معمولاً در ماه مه انجام می شود، گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز