خبرگزاری کار ایران

نتایج درخشان سرمربی کروات از زیر آوار انتقادات؛

9 برد پیاپی با عالیجناب اسکوچیچ

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۲۷۷

سرمربی کروات تیم ملی با وجود انتقادات زیادی که از او می‌شود از لحاظ نتیجه‌گیری عملکرد فوق العاده‌ای داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته موفق شد با نتیجه خوب 3 بر صفر مقابل عراق به برتری برسد و علاوه بر شکستن طلسم 49 ساله برتری با اختلاف بیش از 2 گل برابر این تیم، رکورد برتری‌های پیاپی تیم ملی تحت هدایت خودش را هم به عدد 9 برساند.

ملی‌پوشان ایران در حال حاضر با 6 امتیاز از دو بازی صدرنشین گروه هستند و با آرامش خاطر بیشتری به ادامه مسابقات خواهند رفت و ارزش این 6 امتیاز وقتی مشخص می‌شود که شرایط صعود از دور قبل را به خاطر بیاوریم که چه امتیازات نابجایی را از دست دادیم و کارمان به روزهای آخر کشیده شد.

اسکوچیچ در شرایطی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت که فشارها روی این تیم و روی شخص او از چند جهت وجود داشت. مورد اول نتایج ضعیفی بود که با ویلموتس کسب کرده بودیم و نا امیدی بابت صعود از دور پیش مقدماتی در ذهن اکثر فوتبالدوستان و حتی کارشناسان وجود داشت و همه از نیاز به یک معجزه صحبت می‌کردند.

از سوی دیگر سایه کی‌روش و نامش هنوز روی تیم ملی سنگینی می‌کرد و با وجود عملکرد ضعیف ویلموتس، قرار همچنان بر این بود که سرمربی بعدی تیم ملی هم با کی‌روش مقایسه شود و این موضوع هم فشار مضاعفی بر جانشین ویلموتس بود.

از طرف دیگر کارنامه اسکوچیچ و شایستگی او برای نشستن روی نیمکت تیم ملی محل بحث بود و نداشتن رزومه قوی در حدی که او برای این سمت فرد مناسبی باشد باعث شد انتقادات زیادی هم علیه این سرمربی کروات و هم مسئولان فدراسیون وارد شود.

این پایان کار منتقدان اسکوچیچ نبود و او در طول این مدت بابت فهرست نفرات دعوت شده هم مورد اعتراض و انتقاد قرار می‌گرفت. سنت شکنی اسکوچیچ و توجه بیش از حد او به مسابقات لیگ که باعث می‌شد یک بازیکن با درخشش در 2-3 بازی هم فرصت حضور در اردو را پیدا کند از نظر خیلی‌ها ارزش پیراهن تیم ملی را پایین می‌آورد ولی اسکوچیچ قصد داشت نفرات جدیدی که مناسب شیوه بازی او هستند را پیدا کرده و به بازیکنان زیادی هم انگیزه درخشش در بازی ها را بدهد تا بتوانند با بهبود عملکرد خود آلترناتیو جدی برای افراد ثابت تیم ملی باشند که یک بازی دو سر برد بود.

این فشار انتقادات هرچقدر بیشتر می‌شد ولی اسکوچیچ نشان داد خونسردی ذاتی کروات‌ها را در خودش دارد و بدون توجه و گرفتن تاثیر منفی از فضای موجود با تمرکز روی کارش تا اینجای کار نتایج فوق العاده‌ای گرفته و رکورد 9 برد پیاپی در شروع کارش یک عملکرد استثنائی است که او را از خیلی از مربیان پیشین تیم ملی متمایز می‌کند.

اگرچه شاید همچنان انتقاداتی به سبک بازی تیم ملی وجود داشته باشد ولی عملکرد اسکوچیچ که نه سیستم بسته و دفاعی زمان کی‌روش و نه عملکرد هجومی بدون برنامه ویلموتس را دنبال می‌کند توانسته توازن خوبی در تیم ملی ایجاد کرده که هم نتایج خوبی کسب کنیم، هم خوب و هجومی بازی کنیم و هم آمار خط دفاعی وگل خورده قابل قبولی داشته باشیم.

بدون شک محک جدی اسکوچیچ هنوز از راه نرسیده و بعد از بازی با امارات که بعید است مشکلی برای کسب سه امتیاز سوم ما در این مرحله ایجاد کند، باید به مصاف کره جنوبی برویم و نبرد اصلی ما در راه صعود به جام جهانی قطر کسب سه امتیاز این دیدار حساس و مهم است و باید دید دو دیدار بعدی اسکوچیچ و شاگردانش که حدود یک ماه دیگر در مهرماه برگزار می‌شود و نتایجش بسیار مهم و حیاتی هستند چطور به پایان خواهد رسید ولی ادامه این روند موفقیت آمیز از سوی اسکوچیچ و شاگردانش به مرور به کم کردن تعداد منتقدان می‌گراید و شاید در آینده همه ما به این نتیجه برسیم که اسکوچیچ همان گمشده نیمکت تیم ملی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز