خبرگزاری کار ایران

تاج: اگر حضورم در انتخابات غیر قانونی است مطیع قانون هستم/ اقدامات من در AFC نبود تا الان هزار بار فوتبال ما تعلیق شده بود/ پاسخ آنهایی که در مورد پرونده ویلموتس جوسازی کردند را می‌‌دهم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۸۳۰

نامزد ریاست انتخابات فدراسیون فوتبال در مورد حضورش در این کارزار صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج پس از خروج از ساختمان فدراسیون فوتبال در خصوص حضورش در انتخابات و ماجرای غیرقانونی بودن حضورش اظهار داشت: در مورد سه دوره حضورم در انتخابات قانون عطف به ما سبق نمی‌شود چرا که یک سال قبل تصویب شده است و نمی‌شود قبل از آن را با آن سنجید ولی من مطیع قانون هستم و اگر واقعاً منع قانونی وجود داشته باشد اصراری به حضور ندارم. ولی به نظر می‌رسد که قانون عطف به ماسبق نمی‌شود.

وی در مورد نواب ریاست خودش که معرفی کرده است گفت: آقای مهندس نبی و آقای قنبرزاده گزینه‌های معرفی شده هستند که از آنها خواهش کردیم و محبت کردند تجربیاتشان را در اختیار بگذارند. آقای نبی چهار دوره در فدراسیون بودند و 16 سال حضور در فدراسیون ایشان را کاملاً با سیستم اداره فوتبال ایران آشنا کرده است. ما دو دوره با ایشان همکاری داشتیم و هر دو دوره تیم ملی به جام جهانی رفت و فکر می‌کنم دوره قبل توانستیم 10-12 بازی خوب انجام دهیم و رضایت بخش بود. امیدواریم بتوانیم کمک کنیم.

تاج در مورد دلیل حضور دوباره اش در انتخابات عنوان کرد: یک بحث‌هایی شد که قابل وصف نیست ولی توصیه‌ای که به ما شد اینگونه بود که شرایط به گونه‌ای است که اگر هر رئیس فدراسیونی بیاید سه موضوع مهم روی میزش است. یک اساسنامه، دو مساله ورود بانوان به ورزشگاه که این دو در خواست در دو نامه ارسال شده است و با توجه به حضورم در کرسی نایب رئیسی فوتبال آسیا از آن خبر دارم و شیخ سلمان و اینفانتینو مدتی است پیگیر این موضوع هستند ولی همینطور به حال خودش رها شده است و بدون جواب مانده است. احساس برخی این بود که اگر این نامه ها بی جواب بماند دردسرهای زیادی ایجاد می‌شود. من نمی‌خواهم از لفظ تعلیق استفاده کنم ولی درخواست فیفا و AFC است و ما اگر می‌خواهیم با نهادهای بین المللی همکاری داشته باشیم باید ضوابط را بپذیریم. برویم به سمت اینکه بازی‌های تیم ملی با حضور بانوان برگزار شود و اگر یادتان باشد در بازی با کاشیما این کار را انجام دادیم و هم بازی با کامبوج در زمان ما بود و اتفاقی هم نیافتاد و اگر برویم به سمت حضور بانوان در دیدارهای ملی و هم برای لیگ به سمتی برویم که زیرساخت‌ها رعایت شود در هر صورت درخواست این دو نهاد باید حل و فصل شود و سوم بحث پول‌های بلوکه شده ما از زمان خودمان به بعد طلب داریم. 9 میلیون دلار طلب داریم و حالا به 22-23 میلیون دلار رسیده است و نتوانستیم وصول کنیم و باید دنبال شود.

وی در مورد اینکه نظرش در خصوص سرمربی تیم ملی و اینکه باید ایرانی باشد یا خارجی، گفت: موضوع سرمربی تیم ملی چون من هم خودم و هم آقای نبی در دو دوره جام جهانی تجربه حضور داریم که هر دو دوره با آقای کی‌روش بوده و آن شرایط از نظر ما خوب بود. البته سرمربی داخلی هم گزینه مناسبی است ولی شرایط حال حاضر تیم ملی را شرایط مناسبی نمی‌بینم و هیچ دوره ای خاطرم نیست که به این شکل بازیکنان تیم ملی در مورد سرمربی موضع بگیرند سابقاً ما اجازه چنین کاری را نمی‌دادیم. از بیرون فشار بود و من و آقای نبی یک مقاومت 7-8 ساله روی آقای کی‌روش داشتیم ولی بازیکنان اظهار نظر نمی‌کردند.

گزینه ریاست فدراسیون فوتبال در مورد اینکه شانسی برای حضور کی‌روش روی نیمکت ایران در جام جهانی وجود دارد یا نه، توضیح داد: امیدواریم و باید برویم جلو و ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود. به هر حال ما قوانین و توصیه‌های داخلی هم داریم و هر رئیس فدراسیونی که انتخاب می‌شود باید این موارد را در نظر داشته باشد.

تاج در مورد مشکلاتی که اخیراً در خصوص میزبانی قطر برای ایران ایجاد شده است گفت: ما در مجموعه انتخاباتی که داشتیم و در موضوع قطر در زمان مسئولیتم یک قرارداد خوب با قطر بستیم که مربوط به سال 95 است و 20 ساله است و ما همه اردوهایمان در قطر مربوط به همان قرارداد است که در حال استفاده از آن هستیم. روابط با قطر خوب است و می‌‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

وی در مورد پرونده ویلموتس توضیح داد: اولاً خود پرونده ویلموتس یک توضیحات مفصل و شفاف دارد که قابل ذکر است و اینکه آنچه موجب شده ما تا کنون سکوت کنیم دلیلش بی اطلاعی ما از پرونده نیست و اینطور نیست که مدارک کافی نداشته باشیم ولی صبر کردیم تا رأی CAS صادر شود و صحبت های ما مورد استفاده وکلای ویلموتس قرار نگیرد. 

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود به عنوان نایب رئیس AFC کمک لازم را به فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده ویلموتس نکرده بود، خاطرنشان کرد: من نایب رئیس AFC است و آنجا ممکن است انتظاراتی از من وجود داشته باشد که ما در آنجا برای فدراسیون‌مان یک عضو هستیم و فکر می‌کنم اگر برخی کارهای من نبود که خیلی از نهادها در جریان هستند سر ماجرای مشهد و ماجراهای دیگر هزار باره تا الان تعلیق شده بودیم. چون صحبت‌هایی بود که من در هیات رئیسه انجام دادم چرا که عقیده دارم افرادی که اتفاقات مشهد را رقم زدند از سوی دولت و مجلس و قوه قضاییه طی بیانیه هایی محکوم شدند و اعلام شد باید با خاطیان برخورد شود. من به خود آقای اینفانتینو گفتم اگر ما دولت و وزیر کشور را مامور می‌کنیم که با خاطیان مشهد برخورد شود حاکمیت ما موافق این اتفاقات نیست و اگر شما برخوردی کنید به سود قانون شکنان عمل خواهید کرد. این منطق را هم شیخ سلمان و هم اینفانتینو پذیرفتند. من در مورد نایب رئیسی در AFC باید قوانین را رعایت کنم ولی وقت هایی پیش می‌آید که شما می‌توانید کمک هایی داشته باشید.

تاج در مورد پرونده ویلموتس در ادامه گفت: موارد زیادی در خصوص پرونده ویلموتس وجود دارد که مفصلاً در مورد آن صحبت خواهیم کرد. دیدم عده ‌ای جو سازی کردند که طبیعی است و فوتبال است و به هر جهت واردش شدیم و باید بپذیریم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود حکم داده است تا ماجدی در انتخابات نباشد، خاطرنشان کرد: من کاره ای نیستم که بخواهم چنین حکمی بدهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز