خبرگزاری کار ایران

پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

نخستین مدال طلای جودو ایران در پارالمپیک؛ وحید نوری دومین طلایی ایران در توکیو

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۷۶۳

وحید نوری موفق به کسب مدال طلای جودو در پارالمپیک توکیو شد.

به گزارش ایلنا، وحید نوری که نفر دوم وزن منهای 97 کیلوگرم است عناوینی چون قهرمانی جهان و مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا را در کارنامه دارد. 

وی در دور نخست این رقابت‌ها با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم توانست سیلوا از برزیل با امتیاز ایپون را از پیش رو بردارد. وی در نیمه‌نهایی نیز باامتیاز طلایی بر حریف فرانسوی غلبه کرد و گام به فینال گذاشت. 

نوری در فینال وزن منهای 90 کیلوگرم  به مصاف استیوارت الیوت بریتانیایی قرار گرفت. جودوکار بریتانیایی یک مدال برنز قهرمانی جهان این وزن را در کارنامه دارد.

نوری در این رقابت کار راحتی پیش رو نداشت اما در نهایت توانست حریف خود را با امتیاز ایپون شکست داده و مدال طلای پارالمپیکی را به افتخارات خود اضافه کند. 

این دومین مدال طلای کاروان ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو بود. پیش از این روح‌الله رستمی در پاراوزنه برداری موفق به کسب مدال طلا شده بود.

تا دقایق دیگر محمدرضا خیرالله زاده در فینال وزن به‌اضافه 100 کیلوگرم به مصاف چیکویدزه از گرجستان می‌رود.

 

همچنین وحید نوری موفق شد نخستین مدال طلای ایرا در پاراجودو مسابقات پارالمپیک را کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز