خبرگزاری کار ایران

تعلل عجیب فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف در اعلام رای جنجالی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۱۹۸

کمیته استیناف با گذشت نزدیک به دو ماه از دیدار جنجالی در لیگ دسته دوم که اعتراض جامعه فوتبال را به بحث تبانی در پی داشت، هنوز رای خود را اعلام نکرده است.

به گزارش ایلنا، بعد از اتفاقات جنجالی و عجیبی که در لیگ دسته دوم و در گروه دوم این رقابت‌ها شکل گرفت، کمیته مسابقات برگزاری دیدار پلی‌آف را با تعلیق همراه کرد تا به موضوع این پرونده رسیدگی شود.

 

شهید قندی یزد که در بازی پایانی موفق به شکست 10 گله! حریف خود شده بود تا با دستیابی به آوراژ گل بهتر راهی مرحله پلی‌آف شود، بعد از اعتراضاتی که از سوی جامعه فوتبال و ورزش نسبت به این اتفاق شرم‌آور شکل گرفت، این دیدار مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت کمیته اخلاق و انضباطی رای به محرومیت‌های سنگین در این خصوص داد. شهید قندی که تصاویر مربوط به دیدار پرگل این تیم مقابل سردار بوکان با اعتراضات تندی و واکنش اهالی فوتبال مواجه شده بود به دسته پایین‌تر سقوط کرد و سردار بوکان نیز به لیگ استانی.

 

شاهین بندرعامری و شهرداری ماهشهر نیز دیگر تیم‌هایی بودند که به واسطه این پرونده تبانی با احکام محرومیت مواجه شدند و در این بین برخی اعضای فنی، بازیکنان و مدیران نیز شامل محرومیت‌‎هایی شدند تا فدراسیون فوتبال اقتدار خود را در خصوص بحث تبانی به نمایش بگذارد. اکنون اما با گذشت یک ماه از اعلام رای کمیته اخلاق و انضباطی، این پرونده همچنان در کمیته استیناف قرار دارد و در انتظار رای نهایی است. نکته عجیب اینکه تا این لحظه هیچ حکمی و دستورالعملی به تیم‌های حاضر در مرحله پلی‌آف نیز داده نشده تا آنها دچار خسارت بزرگی از این جهت شوند.

 

ویستاتوربین که در هفته پایانی تنها با اختلاف یک امتیازی در حسرت صعود مستقیم ماند و اکنون با گذشت 51 روز از دریافت سهمیه حضور در پلی‌آف، همچنان مجبور است به دلیل تخلف دیگر تیم‌ها در گروه مقابل، تمرینات خود را بدون هیچ برنامه خاصی دنبال کند و شرایط کاملا علیه آنها شده است.

 

روابط عمومی این باشگاه با اشاره به این موضوع می‌گوید: ویستاتوربین در عین شایستگی و در شرایطی که دیگر تیم‌ها از حمایت تمام هیات فوتبال‌ها برخوردار بود و مشکلاتی بزرگ را در مسیر دنبال می‌کرد تنها با اختلاف یک امتیاز از سهمیه صعود مستقیم بازماند. با این حال با اعتمادی که به کادرفنی و بازیکنان داشتیم، هیچ نگرانی بابت صعود نداشتیم و در انتظار دیدار پلی آف بودیم. با این حال بعد از اتفاقاتی که در گروه مقابل افتاد و باعث تعلیق مسابقه پلی آف شده، همه چیز علیه این باشگاه شده است. تیم اکنون به مدت 51 روز در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برد و در این مدت دچار خسارت معنوی و مادی زیادی شده‌ایم. اجاره زمین تمرین، خوابگاه و حقوق عوامل و بازیکنان از یک سو، بحث فنی و انگیزشی و حفظ بازیکنان در شرایط مسابقه از جهت دیگر شرایط را کاملا علیه ویستاتوربین کرده است. کاملا واضح است که تیمی که بدون مشخص بودن آینده‌اش مجبور به انجام تمرینات آن هم به مدت 51 روز کند، خسارت زیادی خواهد داشت. این در حالیست که با توجه به تعطیلی و اتمام مسابقات در تمامی رده‌ها امکان انجام دیدار تدارکاتی نیز وجود نداشته است و این مساله هم شرایط را سخت‌تر کرده است. از سوی دیگر با توجه به پاندومی کرونا و شرایط سخت قرنطینه بزرگترین نگرانی ما حفظ سلامت بازیکنان است. مساله مهم دیگر هم اینجاست که حدود یک ماه دیگر مسابقات لیگ دسته اول در فصل جدید آغاز خواهد شد و همه می‌دانند که تیم‌ها برای آماده‌سازی و جذب نفرات جدید و ... به زمان بیشتری از این مدت نیاز دارند و این در حالیست که ویستاتوربین کاملا بلاتکلیف است و فرصت لازم برای ریکاوری بازیکنان، آماده سازی و استراحت و حضور در نقل و انتقالات را مسلما نخواهد داشت و بی جهت اتفاقات گروه دیگر گریبان این تیم را گرفته است. به همین منظور از فدراسیون فوتبال و خصوصا کمیته استیناف خواستاریم رای مربوط به این پرونده را هر چه زودتر صادر کرده تا بیشتر از این موجب خسارت به تیمی که بدون حمایت و با تلاش کادرفنی و بازیکنان به اینجا رسیده، نشود.

 

باید دید کمیته استیناف با توجه به مدارکی که در اختیار گرفته در نهایت چه زمان رای مربوط به این پرونده را صادر خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز