خبرگزاری کار ایران

ماریو تات:اسکوچیچ یکی از بهترین شاگردان کلاس من بود/ ایران قطعا به جام جهانی صعود می کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۹۸۳

مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:در 20 سال گذشته استاد و سخنران دوره های مربیگری در کرواسی بودم و از آن کلاس ها دراگان اسکوچیچ توانست یکی از شاخص ترین مربیان کرواسی شود.

به گزارش ایلنا، ماریو تات مربی تیم ملی در خصوص آخرین شرایط تیم ملی اظهار داشت: اولین ایده ما برای این اردو این بود که بعد از تماشای بازی های لیگ 20 نفر از بهترین ها را در دعوت کنیم و کیفیت آنها را مورد بررسی قرار بدهیم.

وی افزود: این بازیکنانی که دعوت شدند را مدت‌های زیادی در نظر داشتیم و مطمئن هستیم آنها آینده ساز فوتبال ایران هستیم. یکی از دلایل دعوت این نفرات شخصیت آنها بود و امیدوارم همین مساله به کیفیت آنها کمک کند. حالا هم منتظر هستیم لژیونرهای به تیم ملی اضافه شوند و و مطمئن هستیم که خیلی کار راحتی نبوده که این بازیکنان در جمع 20 نفر برتر قرار بگیرند.

مربی تیم ملی تاکید کرد: لیست نهایی چند روز دیگر اعلام می شود و اردوی فعلی برای تخمین و ارزیابی کیفیت بازیکنان شاغل در فوتبال ایران است. چند نفر از این بازیکنان شانس دارند به لیست نهایی برسند ولی تعداد زیادی از آنها در فهرست نهایی حضور ندارند. البته این به معنی این مساله نیست که عملکرد آنها را رها کنیم چون خیلی از این نفرات جوان هستند و می توانند ستاره های آینده ساز فوتبال ایران باشند.

تات تکید کرد: روز گذشته به بازیکنان گفتم که آنها دعوت شدند که مورد ارزیابی قرار بگیرند و اگر در لیست نهایی حضور نداشتند نا امید نشوند. وقتی با تعدادی از بازیکنان شاغل در اروپا سر و کار دارمی و حتی اگر بهترین مهاجم ایران هم باشید شاید کافی نباشد به لژیونرها برسید. من سعی کردم این موضوع را به بازیکنان توضیح بدهم. در این 3 روز 2 تمرین و یک دیدار درون تیمی داریم و تصویر کاملی از بازیکنان فعلی به دست ما خواهد رسید.

وی یادآور شد: این موضوع فقط شامل ایران نمی شود ولی در کشور شما اعلام لیست نهایی واقعا کار سختی است. البته این نیمه پر لیوان است چون ایران در آسیا یکی از بهترین تیم های آسیا است و قطعا قبل از اعلام لیست آخر باید خیلی خوب همه نکات را بررسی کرد. مطمئنا سرمربی تیم ملی که در قرنطینه است با تمام جزئیات شرایط همه بازیکنان را بررسی می کند.

مربی تیم ملی با اشاره به بیماری اسکوچیچ گفت: ما منتظر هستیم که او برگردد. کرونا نشان داد چقدر بیشتر باید مراقب باشیم چون حتی کسانی که واکسن دریافت کردند مبتلا می شوند. جا دارد از کادر پزشکی تیم ملی تشکر کنم که همه تلاش خود را انجام دادند تا بازیکنان سالم و سلامت در خدمت تیم ملی باشند.

تات ادامه داد: به عنوان دستیار سرمربی تیم ملی قول می دهم این پیش اردو بسیار خوب برگزار شود و تصویر خوبی برای سرمربی تیم ملی شکل بگیرد که کدام بازیکنان در بهترین شرایط قرار دارند.

وی در خصوص گروه بندی مسابقات مقدماتی جام جهانی عنوان کرد:شاید بشود تمایزی بین 2 گروه قائل شد، وقتی جایگاه آنها را در فیفا بررسی می کنیم متوجه می شویم چه فاصله ای بین تیم ها وجود دارد. البته هر چه به بازی ها نزدیک تر می شویم باید رقبا را خوب آنالیز کنیم. اولین بازی همیشه سخت است به خصوص وقتی در خانه به میدان می روید باید 3 امتیاز را بگیرید. ما به کیفیت تیم ملی و خودمان اطمینان داریم و به همین دلیل کسب برد در دیدار اول دور از ذهن نیست.هر نتیجه ای جز صعود به جام جهانی یک مشکل بزرگ است. ما مطمئن هستیم که سال آینده در جام جهانی حضور پیدا می کنیم.

مربی تیم ملی در خصوص سوابق خودش و اینکه کمتر از او یاد شده است عنوان کرد: معمولا کسانی که در سایه هستند و پشت سرمربی هستند کمتر توجه رسانه را حس می کنند ولی در این اردو من رهبری را بر عهده دارم و شاید این سوال برای مردم به وجود بیاید که من چه کسی هستم.من یک مربی با تجربیات جهانی هستم و وقتی توسط اسکوچیچ به همکاری در ایران دعوت شدم آن را قبول کردم.او از من خواست کنارش باشم و در ماموریت مهم او را همراهی کنم.

وی تاکید کرد: من در 10 باشگاه سرمربیگری کردم و بیش از 22 سال سابقه سرمربیگری دارم. در 20 سال گذشته استاد و سخنران دوره های مربیگری در کرواسی بودم. یکی از آن نفرات حاضر در کلاس‌های من دراگان اسکوچیچ بود که جزو بهترین ها بود و بعدها توانست یکی از شاخص ترین مربیان کرواسی شود.

تات در خصوص اینکه آیا تیم ملی می تواند به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی شود گفت: قطعا باید اینگونه باشد چون اگر بخواهیم به پله سوم فکر کنیم زمین خواهیم خورد.استراتژی راهبرد برای من قابل قبول است و دوست دارم وقتی از یک پله رد نشدم به قدم بعد فکر نکنم.فقط می توانم بگویم در چند ماه پیش رو امیدوار هستم مردم ایران را خوشحال کنیم.

مربی تیم ملی تاکید کرد: با هدایت فدراسیون و با کیفیتی که داریم مردم ایران را نا امید نمی کنیم و قول می دهم که سال آینده که شرایط کرونا بهتر شده باشد همه ایرانی ها به قطر بیایند و بازی ها را تماشا کنند. حرف آخرم این است که تیم ملی ایران قطعا به جام جهانی صعود خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز