خبرگزاری کار ایران

محمد بنا: پدرم به خاطر آقا تختی من را به کشتی فرستاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۸۴۷

محمد بنا گفت: علاقه ی پدرم به آقا تختی باعث حضور من در کشتی شد.

به گزارش ایلنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از برگزاری مراسم گرامیداشت روز کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی، در گفت و گو با فدراسیون کشتی گفت: خیلی خوب بود که شرایط کرونا نبود و می توانستیم خیلی از همدوره های آقا تختی را که هنوز زنده هستند را دعوت کنیم و با این کار هم آن ها و هم ما روحیه می گرفتیم.

وی تصریح کرد: از تمام کسانی که موجب شدند که این روز بعنوان روز کشتی ثبت شود ممنونم و این موضوع برای ما افتخاری است و از آن خیلی خوشحالم. و امروز هم از اینکه کشتی گیران دور هم جمع شدند و با هم عکس گرفتند خوشحال شدم.

 وی ادامه داد: مهمتر از همه اینها این است که قرار نیست که فقط یک روز دور هم جمع شویم. باید راه و مرام تختی را پیش بگیریم. از نظر افتخارات آقا تختی بسیار پر افتخار و ماندگار است اما پهلوانی وی باعث ماندگاری اش شد. خیلی ها زمانی که تختی زنده بود نبوده اند اما الان مرید وی هستند چون شیفته مرام و پهلوانی اش شده اند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: آقا تختی وطن پرست و دیندار بود. تاریخ به خودی خود درست نمی شود، تاریخ را انسانها می سازند و ما باید یاد بگیریم برای بزرگی کردن به چیزهای کوچک فکر نکنیم. اگر تختی مثل بعضی ها و فقط به دوره کوتاه قهرمانی فکر می کرد و منش پهلوانی نداشت، هیچ وقت بزرگ نمی شد و نشان داد که از جنس مردم است و با یک مدال تافته جدا بافته نشد.

محمد بنا در پایان گفت: من آقا تختی را ندیدم ولی پدرم من را به خاطر علاقه ای که آقا تختی داشت مجبور کرد که به کشتی بیایم و عاشق مرام ایشان بود. امیدارم جوانانی که به این رشته روی می آورند همیشه به یاد تختی باشند و وی را سرلوحه کارشان قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز