خبرگزاری کار ایران

افزایش ۴۰۰ درصدی دستمزد داوران فوتبال ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۶۲۸

سرپرست کمیته داوران فد‌راسیون فوتبال از افزایش دستمزد داوران و اقدامات این کمیته برای لیگ فوتبال در فصل آتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، در سال‌های گذشته آن طور که مناسب بود به داوران و مشکلاتی که داشتند توجه نشد و این قشر مظلوم و زحمتکش در بسیاری از موارد برای انجام وظیفه خود با مشکل روبرو بودند. شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در روزهای ابتدایی حضور در فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کرد که باید حق‌الزحمه داوران متناسب با شأن و شخصیت این عزیزان افزایش یابد تا دغدغه این داوران فوتبال در انجام وظایف محوله کمتر شود.‌  ‌خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران‌ با سایت فدراسیون گفت‌وگویی انجام داده است که در زیر می‌خوانید. 

* حق الزحمه داوران برای فصل جدید به چه میزانی افزایش یافت؟    

با عنایت ویژه رئیس فدراسیون فوتبال ابتدا قرار بود که 300 درصد به حق الزحمه داوران در تمامی سطوح اضافه شود. اما ایشان در جلسه‌ای که خدمتشان بودیم، با وسواس زیاد نسبت به فضای داوری در فوتبال و مشکلات معیشتی این عزیزان  اعلام کردند، حق‌الزحمه داوران برای فصل آتی 400 درصد در تمامی سطوح افزایش یاید تا داوران ما بتوانند با آرامش خاطر در مسابقات به قضاوت بپردازند.

در جلسه با ایشان، رئیس فدراسیون خواسته‌های کمیته داوران را با دقت گوش کردند و سعی کردند بهترین فضای ممکن را برای فعالیت داوران در همه زمینه‌ها فراهم کنند که من از ایشان تشکر می‌کنم. تلاش‌ عزیزی خادم در راه کسب میزبانی برای بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران واقعا ستودنی است. اگر پیگیری‌های ایشان نبود ممکن بود باز هم میزبانی‌ها از بازی‌های ملی از ایران گرفته شود. ‌عزیزی خادم و ‌کامرانی‌فر در این موضوع مهم، جانانه از حقوق به حق فوتبال ایران دفاع کردند تا در راه رسیدن ایران به جام جهانی 2022 قطر مشکلات کمتری داشته باشیم. در سال‌های گذشته و همین دوره قبل لابی‌های بسیاری صورت گرفت تا ما از داشتن این حق محروم شویم؛ اما کسب میزبانی‌ها یک حرکت بزرگ و مطلوب است که حالا تیم ملی فوتبال ایران از آن نفع خواهد برد. باشگاه‌های فوتبال ایران از حق میزبانی محروم هستند. اما شاهکار ریاست فدراسیون فوتبال خط بطلانی بر تمام دخالت‌ها و نفوذ‌های صورت گرفته بود و از همین جا به ایشان و تیم همکارانشان دست مریزاد می‌گویم و امیدواریم در ادامه شرایط برای میزبانی باشگاه‌های ایرانی هم هموار شود. ایشان از ابتدای حضورشان در فدراسیون با قلب‌شان وارد کارزار سامان‌بخشی به  امور فدراسیون و فوتبال وارد شدند. میزبانی برای تیم ملی فوتبال ایران بسیار حیاتی بود و این کار قدم بزرگی در راه رسیدن به جام جهانی آتی است که بار روانی خوبی برای بازیکنان و کادر فنی ایجاد می‌کند. مردم ایران به مهمان نوازی شهرت دارند و کسب میزبانی برای تیم ملی می‌تواند قدم بزرگی در ایجاد وفاق ملی و همدلی همه مردم ایران شود.

* لیگ برتر از از 27 مهرماه آغاز می‌شود. چه اقداماتی برای داوران انجام شده و چه برنامه‌هایی برای داوران دارید؟    

ما با هیئت‌های فوتبال در استان‌های کشور در ارتباط هستیم تا این هیئت‌ها داوران منتخب خودشان را به ما معرفی کنند و در ادامه با کارگروه‌های فنی در کمیته و دپارتمان داوران و اعمال استاندارد‌های لازم  به گزینه‌های مطلوب برسیم. اما باید قبول کنیم تعداد داوران چند برابر حد معمول است و باید تعداد داوران در لیگ برتر کمتر شود.

در نظر داریم با گرفتن تست‌های استاندارد و آمادگی جسمانی و خط‌کش فنی که قرار است به کار بگیریم، رقابت بین داوران را افزایش داده تا به بهترین ترکیب برسیم و در ادامه در کلاس‌هایی که قرار است با بالا ترین کیفیت برگزار شود، کارها را سازماندهی کنیم. حتی برای داوران لیگ برتری نامه زده‌ایم تا واکسینه شوند و در شروع مسابقات کمبودی نداشته باشند. هدف ما در لیگ آتی این است که بتوانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم و اگر داوری با کمبودی مواجه بوده، این کمبود‌ها را از بین ببریم. داوران ما باید بالاترین میزان آمادگی جسمانی را داشته باشند تا هیچ تیمی از داوری ضرر نبیند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز