خبرگزاری کار ایران

کامرانی‌فر: بازگشت میزبانی به کشور کار سختی بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۶۱۰

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: یکی از دلایل عدم برگزاری بازی تدارکاتی برای تیم ملی، تعداد زیاد لژیونرهای ایران است.

به گزارش ایلنا، حسن کامرانی فر با حضور در برنامه ورزشگاه شبکه پنج سیما گفت: به هر حال یک کار بزرگی از طرف فدراسیون فوتبال تحت مدیریت عزیزی خادم در بحث میزبانی رقم خورد که کار سختی بود. حتی تیم سوریه که به ایران می آید در کشور دیگری که قرار بود بازی در آن برگزار شود، هتل را هم رزور کرده بود، اما در نهایت میزبانی که حق کشور ما است را با شرایط سخت بدست آوردیم و امیدواریم این رویه را پیش ببریم و برای همه تیم ها در مسابقات دیگر نیز میزبانی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته هنوز تضمینی برای سایر مسابقات نیست. باید قدم به قدم پیش برویم تا همه میزبانی‌ها را کسب کنیم. تیم ملی پنج بازی داخل کشور داریم و در مراحل پایانی ختی تفاضل گل تاثیر گذار است پس میزبانی مهم است. در ابتدا بحث زیادی برای برگزاری به صورت متمرکز انجام شد، اما به دلایل خاص دیگری برگزاری بازی در خارج از کشور عنوان شد اما در نهایت با تلاش تیم قوی فدراسیون میزبانی به ایران بازگشت. به هر حال یکسری کشور در اخذ یا عدم میزبانی تاثیرگذار بودند اما الان میزبانی کسب شده است. مجموعه صدا و سیما نیز به این اتفاق بسیار کمک کردند و کاری کردند که میزبانی تقریبا قطعی شد. همینطور گمرک برای ورود یکسری از وسایل کمک کرد

کامرانی‎‌فر درباره سیستم کمک داور ویدیوی گفت: در بازی اول VAR وجود نخواهد داشت. بحث درباره کمک داور ویدیویی زیاد است که باید صحبت کنیم. کار در این حیطه زیاد است. تحریم نیز بسیار تاثیرگذار بود. تورنمنت های AFC توسط یک شرکت از این سیستم استفاده می شود. ابلاغی که برای داوران صادر می شود تفاوت دارد که بازی با کمک داور ویدیویی برگزار می شود یا خیر، اما برای این مرحله استفاده از VAR الزامی نیست.

وی افزود: پروسه طولانی دارد که باید مرحله به مرحله پیش برویم و هر مرحله شامل چند بخش است. اینطور نیست که بگوییم درخواست استفاده داریم و سریع انجام شود. قسمتی از قوانین فیفا است و در کتاب داوری آمده است. باید با شرکت های مورد تایید فیفا اقدام کنیم یا افرادی که نمایندگی دارند. برگزاری دوره داوران و اخذ مدارک تکمیل دوره نیز بخشی از برنامه است.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون اظهار داشت: حدود 15 شرکت از سوی فیفا معرفی شده است که به دلیل تحریم ها ما صرفا امکان همکاری با سه یا 4 شرکت را داریم. فدراسیون به عنوان متولی باید با شرکت ها مذاکره کند و بعد از آن باشگاه ها باید با شرکت به تفاهم برسند. ما نیز هزینه‌های زیادی داریم که آموزش ها بخشی از آن است. VAR یک رفتار حرفه‌ای نیز از سوی عوامل تیم‌ها می‌طلبد و مقامات رسمی تیم از زمان حضور کمک داور ویدیویی باید بیار هوشیار باشند و کوچکترین علامت با دست یا اعتراض گروهی از دید داوران دور نخواهد ماند. البته قطعا استفاده از کمک داور ویدیوی از ابتدای فصل نخواهد بود.

وی ادامه داد: در خصوص حضور تماشاگران باید به نکته ای اشاره کنم. قبلا تماشاگران امکان به همراه داشتن برخی وسایل مانند اغذیه را نداشتند. چرا که پرتاب بطری و غیره شرایط بدی ایجاد می کرد. که الان با شرایط فعلی شاید انجام این کار منطقی نباشد. حضور تماشاگران نعمت است و همه ما در این مدت متوجه شدیم که روح فوتبال یک چیزی کم دارد. به همراه گروهی بررسی کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که در هفته اول مسابقات لیگ امکان حضور تماشاگران را نداریم و به ای اف سی هم اعلام کردیم . به هر حال سلامت تماشاگران و عوامل برگزاری مسابقه برای ما اولویت دارد. در بازی با سوریه نیز برخی افراد با شرایط خاص مانند واکسینه شده‌ها یا افراد دارای تست منفی صرفا حضور خواهند داشت. البته برای جام حذفی هم چنین برنامه ای داشتیم تا از کادر پزشکی زحمتکش نیز حضور داشته باشند تا به نوعی تقدیر کنیم، اما متاسفانه شرایط مانع از انجام این کار شد.

کامرانی‌فر درخصوص ابتلای اسکوچیچ و هاشمیان به کرونا گفت: این موضوع با توجه به حساسیت بحث میزبانی و انرژی منفی که ایجاد می کرد، سعی بر کنترل داشتیم اما چیزی را پنهان نکردیم. پزشک معالج اعلام کرده بود که خفیف است. ما البته سعی داشتیم روی روحیه بازیکنان تاثیر نگذارد و اردو با تیم قوی تیم ملی مدیریت شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی در مقایسه با سایر تیم‎ها اقدام به انجام بازی تدارکاتی نمی‌کند، گفت: تیم های دیگر چند لژیونر دارند و تیم ملی ما چند لژیونر. این باعث شد بازیکنان داخلی را در یک اردوی سه روزه به اردو دعوت کنیم و پس از آن لژیونرها به اردو بپیوندند. همین موضوع در زمینه برگزاری بازی دوستانه در فیفا دی صادق است. تیم امروز وارد اردو شد و سرمربی و مربیان کارها را با ارائه برنامه پیش می برند و دو مربی خارجی و کریم باقری نیز حضور کارها را به اجرا می‌گذارند. فدراسیون دو پزشک قوی را برای بررسی شرایط پزشکی اسکوچیچ و هاشمیان به خدمت گرفته است. بازیکنان تیم ملی و کادرفنی همه واکسینه شده بودند. اما خوشبختانه حال اسکوچیچ و هاشمیان مساعد است.

وی درباره انتخاب دو دستیار جدید تیم ملی گفت: این انتخاب‌ها بر اساس تجربه کار قبلی اسکوچیچ با این دو نفر در کار باشگاهی بود. خانبان نیز تجربه کار قبلی در تیم ملی را داشت.

کامرانی‌فر در پاسخ به این سوال که طبق دستورالعمل جذب بازیکنان خارجی، باشگاه‌هایی که پرونده فعال و در جریان دارند امکان جذب را ندارد، گفت: نمی‌خواهم درباره آمار پرونده های باشگاه‌های کشورمان در فیفا و CAS صحبت کنم اما آمار اصلا خوب نیست. هیچ باشگاهی با توجه به تصمیم گرفته شده امکان گرفتن بازیکن خارجی را ندارند. طبق نظر عزیزی خادم در تلاش هستیم تا نگاه فیفا را به فوتبال ایران و پرونده های موجود تغییر بدهد که با بررسی سازمان لیگ و هیات رییسه فدراسیون این طرح تصویب شد. زمانی بازیکنانی بودند که با کمترین سطح اثرگذاری به فوتبال ایران آمدند و اجرای این تصمیم به ارتقای سطح فوتبال کمک می‌کند. باشگاه‌ها باید در قراردادها بسیار دقت کنند. هدف فدراسیون این است که همه مشکلات فوتبال کم شود و هیچ پنجره نقل و انتقالاتی تا زمان تسویه باز نشده است و نخواهد شد. البته ترجیح می‌دهم درباره مسائل حقوقی کمتر صحبت کنم تا بار حقوقی ایجاد نکنم.

وی درباره شرایط تیم امید گفت: مهدوی کیا هفته آینده وارد ایران می‎شود و قطعا سرمربی تیم ملی امید است و پس از آن خبرهای مربوطه منتشر خواهد شد.

سرپرست دبیرکلی در پاسخ به سوالی درباره رای استیناف آکادمی کیا و همینطور لیگ دسته دوم فوتبال کشور اظهار داشت: آزمایش‌های مجدد و استعلام گرفته شد و طبق اعلام بیمارستان رای صادر شده است و به هیچ عنوان موضوع دیگری صحت ندارد و ما بر اساس رویه پیش می رویم. در واقع رای استیناف بر اساس گزارش جدید پزشکی بود.

به زودی رای استیناف لیگ دسته دوم قطعی می شود و بازی پلی آف نیز برگزار می شود. همین که این اتفاقات و تعلیق مسابقات برای اولین بار از سوی فدراسیون انجام و لیگ‌های دسته پایین به صورت جدی رصد شد، نشان از توجه فدراسیون به همه لیگ‌ها است. در موضوع قطع برق در بازی حساس هفته آخر لیگ دسته اول هم دیدیم که شرایط به خوبی مدیریت شد و سایر بازیهای همزمان نیز متوقف شد، چرا که بازی ها باید سلامت پیش برود. فوتبال زیبایی‌های زیادی دارد که در فوتبال ما کمتر به نمایش گذاشته می شود. طبق رای کمیته انضباطی سه تیم به لیگ پایین تر سقوط کرد و تیم پنجم جایگزین تیم دوم شد و به زودی رای استیناف اعلام می شود.

وی در پایان گفت: استعدادیابی بسیار خوبی از سوی فدراسیون انجام شده است و در این راه مبالغ خوبی به هیات فوتبال استانها پرداخت کردیم تا بحث استعدادیابی پیش برود. از طرفی برای داوران و افزایش حقوق آنها نیز اقدام خوبی انجام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز