خبرگزاری کار ایران

تا به حال بارانداز نخورده بودم و غافلگیر شدم

محمدحسین محمدیان: مثل کابوس بود، برای طلا رفته بودم/ فکر می‌کردم بعد از توکیو یک خاطره خوب شکل گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۴۶۶

ملی پوش کشتی آزاد مدعی است در صورتی که تمرکز خود را حفظ می‌کرد دستیابی به طلا دور از دستانش نبود.

محمد حسین محمدیان قهرمان کشتی آزاد کشورمان در گفتگو با خبرنگار ایلنا درخصوص تجربه حضور در مسابقات المپیک توکیو اظهار کرد: همیشه فکر می‌کردم پس از رقابت های المپیک توکیو یک خاطره خوب برایم باقی می‌ماند، 4 سال محروم بودم و هدفم ملی پوش شدن در توکیو بود. متاسفانه یکی از تلخ ترین خاطرات زندگی‌ام رقم خورد و اصلا فکرش را نمی‌کردم.  برای کسب مدال طلا رفته بودم و باخت برایم مثل یک کابوس بود.

وی در ادامه صحبت هایش گفت: از آمادگی بالایی برخوردار بودم، خیلی‌ها گفتند از ترس مقابل عبدالرشید سعدالله اف باخته‌ام اما  اینطور نبود‌‌، من آمده بودم که کشتی بگیرم و شکستش دهم اما نشد و شرمنده مردم، خانواده‌ام، کادرفنی شدم. فکرش را نمی‌کردم در دور اول به حریف گرجستانی‌ ببازم. خیلی راحت کشتی می‌گرفتم ولی یک صحنه غافلگیر شدم و کشتی از دستم در رفت. قطعا کشتی خودم را به نمایش نگذاشتم و نتوانستم محمدیان همیشگی باشم، زمانی که 3 برصفر کشتی را جلو افتادم در هوای کشتی بعدی رفتم در صورتیکه می‌توانستم با 7 الی8 امتیاز اختلاف حریفم را شکست بدهم. سعی کردم انرژی‌ام را تقسیم کنم احساس می‌کنم اشتباهم این بود و در یک لحظه کشتی از دستم رها شد و بارانداز خوردم، یادم نمی‌آید که در کشتی تابحال بارانداز خورده باشم.

آزادکار وزن 97کیلوگرم کشورمان در خصوص عملکردش تصریح کرد: اصلا راضی نبودم و خوب کشتی نگرفتم خیلی‌ها روی من حساب باز می‌کردند که می‌توانم تانک روس را شکست بدهم اما شرمنده شدم و فکر باخت در دور اول برایم دور از انتظار بود. امیدوارم بتوانم پرقدرت تر و با تجربه تر از قبل برگردم و این باخت را جبران کنم.

محمدیان درباره عملکرد کادرفنی کشتی در این رقابت‌ها و انتقاداتی که به آنها شد گفت: ارادت دارم به ایشان و دوسالی در تیم بازار بزرگ ایران کنارشان بوده‌ام. ایشان (پژمان درستکار) مربی باهوش، بافکر ودلسوزی هستند. امیدوارم اتفاقات خوبی در این سالهایی که اداره تیم ملی را دارد برای کشتی آزاد رقم بخورد چراکه می‌دانم از عهده این مسئولیت برمی‌آید. به هرحال موج اعتراضات همیشه هست چه در زمان آقای محمدی و حتی قبل‌تر و حالا که آقای درستکار آمده یک سری اعتراضات وجود دارد. ایشان تازه تیم را دست گرفته‌‌اند و دو ماه دیگر مسابقات جهانی است. قطعا کار سختی است و نباید انتظار بیش از حد داشت و باید فرصت داد تا انشاالله شاهد تشکیل یک تیم ایده آل باشیم.

محمدیان درباره عملکرد نه چندان رضایت‍بخش کشتی آزاد در توکیو می‌گوید: انتظارات همیشه هست مخصوصا در مسابقات المپیک چون کشتی نسبت به ورزش‌های دیگر بیشتر مدال می‌آورد و 4مدال از جمع 7 مدال را کاروان کشتی کسب کرده است. با این حال می‌توانستیم مدال های بیشتری را بدست آوریم هم فرنگی و هم آزاد من و آقای اطری می‌توانستیم مدال بدست آوریم. در کشتی فرنگی هم آقای گرایی، نجاتی مستحق کسب مدال خوشرنگ بودند که متاسفانه نشد. امسال المپیک با دوره های قبل متفاوت بود. به علت شیوع کووید 19طی این دو سال رنگ بوی قبل را نداشت با پروتکل های خاصی برگزار شد و شرایط تمرینی و اردویی همه دنیا مثل قبل نبود.

کشتی‌گیر المپیکی ایران درباره حسین یزدانی و عملکردش در فینال که در ثانیه‌های پایانی مدال طلا را از دست داد گفت: حسن یزدانی آقای مفاخر کشتی ایران و دنیا است. به نظر من کشتی که در فینال المپیک توکیو گرفت خیلی خوب بود.خیلی ها می‌گویند باید کشتی خودش را می‌گرفت اما طبق برنامه داشت همه چیز خوب پیش می‌رفت و ثانیه های آخر یک اتفاق بود. یک لحظه غفلت کرد شاید فکر می‌کرد کشتی را برده است. فکر می‌کنم در همان مسابقه فینال هم توانایی کسب یک الی دو امتیاز بیشتر از دیوید تیلور را داشت. مشکلات داوری هم وجود داشت اما در کل یک اتفاق بود. مسابقات جهانی نروژ هم با توجه به زمان کمی که وجود دارد امیدوارم یزدانی بتواند حریف آمریکایی خود را شکست دهد.

 

گفتگو: محدثه بخشی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز