خبرگزاری کار ایران

بازمانده‌های انگشت شمار از تیم رویایی برانکو؛

پرسپولیس و ستاره‌هایی که یک به یک جدا شدند (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۶۹۲

بازیکنان زیادی از زمان شروع قهرمانی‌های پرسپولیس در این تیم باقی نمانده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با جدایی احمد نوراللهی از پرسپولیس و پیوستنش به شباب الاهلی امارات شاهد جدایی یکی دیگر از اندک بازماندگان شروع دوران طلایی این تیم بودیم که با برانکو ایوانکوویچ کارش را آغاز کرده و قهرمانی 5 دوره اخیر لیگ برتر و همچنین یک قهرمانی جام حذفی و سه سوپرجام و دو صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا نتیجه درخشش این تیم در 5 سال اخیر است.

زمانی که برانکو به پرسپولیس آمد این تیم حال و روز خوشی نداشت، بیش از 8 سال رنگ قهرمانی لیگ را ندیده بود و بعضاً رتبه‌های نازلی در جدول رده بندی هم کسب کرده بود. ورود برانکو و بازگشتش به ایران این بار برای نشستن روی نیمکت یک تیم لیگ برتری به نام پرسپولیس فصل جدید در فوتبال داخلی ایران رقم زد. تشکیل یک تیم مدعی قهرمانی در لیگ پانزدهم که هفته آخر قافیه را به استقلال خوزستان با تفاضل گل واگذار کرد و از لیگ شانزدهم به بعد در تمام ادوار لیگ تا کنون به قهرمانی رسید.

اگرچه برانکو را معمار این دوره طلایی پرسپولیس می‌دانند ولی او دو سالی است که از این تیم جدا شده و مقطع کوتاهی کالدرون آرژانتینی و سپس یحیی گل‌محمدی هدایت این تیم را بر عهده داشتند و روند موفقیت و نتیجه گیری و افتخار آفرینی این تیم ادامه داشته است. یکی از رموز موفقیت پرسپولیس از سوی کارشناسان ورزشی ساختار مناسبی که برانکو در این تیم پایه گذاری کرد عنوان شده است و این ساختار به شکلی است که به نظر می‌رسد فراتر از نیروی انسانی باشد چرا که نفرات زیادی از شروع این دوره طلایی پرسپولیس در این تیم باقی نمانده‌اند ولی نتایج خوب و قهرمانی‌ها همچنان ادامه دارد.

پرسپولیس و ستاره‌هایی که یک به یک جدا شدند (گزارش ویژه)

 این تصویر تیمی است که با پنجره نقل و انتقالاتی بسته و البته تعداد قابل توجهی مصدوم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. بیرانوند، علیپور، خلیل زاده، نوراللهی و محرمی لژیونر شدند، ربیع خواه و انصاری و احمدزاده راهی سایر تیم‌های لیگ برتری شده، بشار رسن ایران را ترک کرد و تنها وحید امیری باقی مانده که این روزها صحبت از ترانسفر او به لیگ امارات مطرح است.

پرسپولیس و ستاره‌هایی که یک به یک جدا شدند (گزارش ویژه)

این تصویر کامل تر تیمی است که با برانکو سه قهرمانی لیگ برتر، یک جام حذفی و یک سوپر جام برده بود و فینالیست آسیا شده بود. از 32 فرد حاضر در این تصویر که شامل بازیکنان اصلی و ذخیره، سرمربی و کادرفنی و کادر مدیریتی باشگاه می‌شود فقط 9 نفر باقی مانده‌اند. ینی بیش از 70 درصد تغییر. رادوشوویچ، سیامک نعمتی، کریم باقری، مهدی ترابی، جلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، امید عالیشاه و سعید حسین پور نفراتی هستند که همچنان در این تیم حضور دارند و ستاره‌های کلیدی زیادی از این تیم جدا شدند و یا لژیونر شده و یا به سایر تیم‌های ایرانی رفتند. برانکو و دستیارانش ایران را ترک کرده و تنها کریم باقری از آن کادرفنی باقی مانده و حتی سرپرست تیم محسن خلیلی هم جایش را به افشین پیروانی داده است. ایرج عرب دیگر مدیرعامل این تیم نیست و جایش را جعفر سمیعی گرفته است. کاپیتان پرسسپولیس در طول این سال‌ها یعنی جلال حسینی هم از مهره‌های کلیدی بازمانده از ابتدای شروع دوران طلایی این تیم است. کاپیتانی که از مرز 39 سالگی عبور کرده و به نظر می‌رسد در فصل پیش رو شاهد خداحافظی او در ترکیب این تیم باشیم.

به هر جهت پرسپولیس در نقل و انتقالات عملکرد خوبی دارد. جای کنعانی زادگان جدا شده دو مدافع به خدمت گرفته و به جای احمد نوراللهی هم در حال مذاکره با رضا اسدی است و همچنین دغدغه پرکردن جای خالی مغانلو هم وجود دارد. باید دید پرسپولیس در این مسیری که شروع شده و هر روز در تغییر نیروی انسانی است تا کجا می‌تواند روند موفقیت را جلو ببرد. آیا قهرمانی ششمی در کار است؟ آیا بازهم فینال آسیا را با حضور سرخپوشان تهرانی خواهیم دید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز