خبرگزاری کار ایران

ایراندوست: نگاه ویژه رییس فدراسیون به فوتبال زنان به ما انگیزه می‌‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۳۱۹

سرمربی تیم ملی فوتبال معتقد است امکانات خوبی در اختیار تیم ملی فوتبال بانوان قرار گرفته است و دغدغه بازی تدارکاتی نداریم.

به گزارش ایلنا، مریم ایراندوست در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال بانوان گفت: در زمان کوتاه نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازیکنان کارهای فوق‌العاده انجام دهند. در حال حاضر خوشبختانه امکانات خوبی در اختیار ما قرار گرفته و دغدغه امکانات و بازی تدارکاتی نداریم اما این مسائل برای متحول شدن و رشد نیاز است. بچه های تیم ملی به لحاظ مهارت های فردی فوق العاده هستند و می توانم به جرات بگویم بچه ها به مرز آمادگی رسیدند.

وی در ادامه ضمن تشکر از رئیس فدراسیون و کمیته امور بانوان به دلیل حمایت و برگزاری اردوی برون مرزی و تدارک دو دیدار دوستانه با ازبکستان گفت: با توجه به شیوع ویروس دلتا کرونا، برگزاری دیدار تدارکاتی با ازبکستان با حمایت های ویژه رئیس فدراسیون و زحمات کمیته بانوان میسر شد. بازی کردن با یک تیم قطعا برابر 10 جلسه تمرینی است و از همه مهمتر اینکه بازیکنان محک جدی می‌ خوردند و کادر فنی به نکات ضعف و قوت تیم پی می برد. همچنین مسابقات مرحله اول جام ملت های آسیا گروه ایران در ازبکستان برگزار می شود و این اردوی برون مرزی به تیم کمک شایان توجهی می کند، چرا که بازیکنان اواخر شهریورماه قرار است با تیم های بنگلادش و اردن در تاشکند مسابقه بدهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان اضافه کرد: در واقع هدفمان حضوری موفق در بازیها و کم کردن فاصله با تیم های آسیایی است. هدفمان این است ابتدا به سطح دوم آسیا برسیم و برای رسیدن به این موضوع کادر فنی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. تلاش مان این است که بتوانیم نمایش پایاپایی با تیم‌های قدرتمند آسیا داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: شاید اکنون بخواهم بگوم که فوتبال بانوان به دلیل تعطیلی دو ساله، به مدت 10 سال عقب افتاده و این را همکاران فوتبالی من به خوبی درک می کنند. تعطیلی دو ساله لطمه بزرگی به تیم ملی فوتبال بانوان زد. فوتبال بانوان نوپا است و از بدو شروعش در جهان در ایران آغاز به کار نکرد. وقتی فدراسیون تصمیم کرد که فوتبال بانوان باشد باید روند حمایتی ادامه دار می بود. اما متاسفانه در مقطعی هیچ حمایتی از فوتبال بانوان نشد و دو سال تمام اردوهای تیم ملی فوتبال تعطیل بود. بدون شک این تعطیلی در سطح رقابتهای لیگ هم تاثیر بسزایی گذاشت. متاسفانه این تعطیلی و عدم حضور بازیکنان در اردو ها به شرایط فیزیکی و تاکتیکی فوتبال لطمه زد.

خوشبختانه اکنون شاهد نگاه برابر در فوتبال بانوان هستیم. حمایتهای رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته بانوان از تیم های ملی فوتبال باعث شده تا دیگر شاهد تبعیض بین تیم ها نباشیم. ایراندوست ضمن تایید مطلب فوق، ادامه داد: همیشه سعی کردم نیمه پر لیوان را ببینم. با حضور عزیزی خادم و موسوی، نگاه برابری را در فوتبال بانوان شاهد هستم. تمام اردوها و تورنمنت های مد نظرمان در حال انجام است. اما متاسفانه در گذشته شرایط به این گونه نبود. اکنون در رنکینگ آسیا، در جایگاه 14 قرار داریم. تیم های آسیایی همگی قدر بوده و در جهان حرفی برای گفتن دارند. من امیدوارم حمایت ها ادامه داشته باشد تا به اهدافمان برسیم. معتقدم از نظر نیروی انسانی فوتبال بانوان توانش را داشته و دارد اما از نظر مدیریتی این همت و توان در گذشته وجود نداشت. در واقع این مشکل بر طرف شده و با برنامه ریزی قصد داریم فاصله خود را با تیم های بزرگ آسیا کمتر کنیم. خوشبختانه فضای مدیریتی خوبی به وجود آمده و اگر ادامه دار باشد و برنامه ریزی بلند مدت اجرا شود، قول می دهم در5 سال آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم. تیم ملی فوتبال بانوان ایران پتانسیل این را دارد که موفق باشد. استعداد در فوتبال زیاد است و دختران با استعداد هم از این قاعده جدا نیستند. قطعا جواب این اعتماد را فدراسیون می بیند و فوتبال ایران موفق می شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ادامه داد: تیم ملی فوتبال بانوان با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه، اکنون اردوهای تدارکاتی را برگزار می کند. لیگ فوتبال بازیکنان جوان خیلی خوبی دارد و می توان این نسل جوان را به فوتبال ترزیق کرد تا آینده فوتبال بانوان در مسیر رشد قرار گیرد و این اتفاق زمانی رخ می دهد که فقط برنامه ریزی مدون داشته باشیم. متاسفانه در گذشته همکاری بین لیگ و تیم ملی وجود نداشت اما اکنون شرایط فرق کرده است و این امر به نگاه ویژه مسئولین فدراسیون به فوتبال بانوان باز می‌گردد. قرار است تا با باشگاه ها نشستی داشته و از نزدیک تمرینات تیم ها را نظاره و بازیکنان را رصد کنیم. درباره سطح لیگ فوتبال بانوان هم باید بگویم که تقریبا لیگ ما هر سال برگزار شده و وقفه ای در آن وجود نداشته و این امر امیدوار کننده است و درباره باشگاهها متاسفانه هنوز نگاه برابر وجود ندارد. در لیگ برتر چند تیم هستند که در بخش بانوان تیم داری می‌کنند؟ این نگاه نابرابر برای فوتبال بانوان مطلوب نیست. تیم های بزرگی که اکنون کار می کنند باید در فوتبال بانوان سرمایه گذاری کنند. اگر یک درصد بودجه باشگاه ها هزینه یک فصل تیمداری در بانوان شود، شک نکنید فوتبال بانوان موفق می شود. قرار است دکتر عزیزی خادم و اعضای فدراسیون این موضوع را پیگیری ‌کنند. ضمن اینکه قرار شده تا در جلساتی مختلف جز به جز معضلات فوتبال بانوان را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: در بحث فوتبال بانوان، اول باید ساختارهای استانها را درست کنیم، خیلی از دخترانمان زمین چمن ندارند که حتی تمرین کنند. برخی افراد دلسوز آکادمی دارند و کار می کنند اما مقطعی است. باید هیاتها فعال شوند تا ساختار قوی تر شود .

ایراندوست ادامه داد: عشق و علاقه در فوتبال بانوان حرف اول را می زند اما اگر باشگاهای لیگ برتری مانند پرسپولیس، استقلال، تراکتور و تیمهای صنعتی سرمایه گذاری کنند، فوتبال بانوان موفق می شود. در بحث قرارداد ها اگر قرار است با بازیکن حرفه ای قرارداد بسته شود، باید حرفه ای بسته شود. چرا ما هنوز شاهد این هستیم، بازیکن زمانی که مصدوم می شود، تمام هزینه بر عهده خودش است. اکنون شاید کمتر از انگشتان یک دست بازیکنی داریم که 300 یا 400 میلیون تومان می گیرند، اگر این موضوع بررسی و مهندسی شود، شاید بازیکنان با انگیزه بیشتری تلاش کنند و شاهد رشد بیش از پیش در فوتبال بانوان خواهیم بود. موضوع دیگری که برای بانوان بسیار اهمیت داشته و میتواند به رشد آن کمک کند، بحث حق پخش بانوان است. اگر این بخش تجاری و اقتصادی در فوتبال بانوان ایجاد شود بدون شک در مسیر رشد قرار می گیریم.

وی در پایان گفت: نگاه به فوتبال بانوان تغییر کرده و این جای خوشحالی دارد. در گذشته مدیری به من گفت تیم بانوان می رود 11 گل می خورد و بر می گردد. این موضوع دردناک است. خوشبختانه از مدیریت جدید این حمایت رو گرفتیم و دلگرم هستیم. بچه ها نیز تلاش می کنند تا با تعصب و پشتکارشان پاسخ این حمایت بزرگ رئیس فدراسیون فوتبال را بدهند.

اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از 19 مردادماه در مرکز ملی فوتبال آغاز شده است و تا روز شنبه 30 مردادماه ادامه خواهد داشت. سپس ملی پوشان جهت انجام دو دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال ازبکستان راهی تاشکند خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز