خبرگزاری کار ایران

پنجعلی: شماره پنج مبارک ابراهیمی، امیدوارم بداند به چه تیمی آمده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۲۰۲

پیشکسوت پرسپولیس در مورد بازیکن جدید این تیم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محمد پنجعلی در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: این روزها یک ناعدالتی آشکار را در فوتبال ایران می‌بینیم. دست یکسری باشگاه‌های صنعتی  باز است و دست پرسپولیس با این همه هوادار را بسته‌اند.

پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس که درباره شرایط پرسپولیس و نقل و انتقالات صحبت می‌کرد، در ابتدای حرف‌هایش به علیرضا ابراهیمی خوش‌آمد گفت و ادامه داد: من به عنوان یکی از قدیمی‌های پرسپولیس به این بازیکن تبریک می‌گویم که توانسته با جلب نظر یحیی گل‌محمدی، پیراهن پرسپولیس را به دست بیاورد. او حتما می‌داند که به چه تیم بزرگی آمده و به عنوان بازیکن پرسپولیس چه مسوولیتی دارد. مسوولیت بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید فقط در بازی کردن نیست. او در زمین فوتبال، تمرین، داخل رختکن، در جامعه و شبکه‌های اجتماعی باید حواسش باشد که چگونه رفتار می‌کند، چون نگاه میلیون‌ها نفر، روی چنین بازیکنی است و عملکردش روی حال و هوا و شرایط روحی میلیون‌ها نفر تاثیر می‌گذارد. البته ابراهیمی بازیکن باتجربه‌ایست و حتما اینها را می‌داند. برای او آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود: شماره پنج هم مبارکش باشد. البته این شماره قبل از من به بزرگانی چون خدابیامرز جعفر کاشانی تعلق داشت. ما افتخار داشتیم این شماره را از بزرگان بگیریم و بعد هم تقدیم عزیزان دیگر کردیم. درباره این انتخاب هم باید بگویم که یحیی گل‌محمدی خودش در بالاترین سطح مدافع بوده و قطعا بازیکنی را که انتخاب می‌کند از روی فکر و اگاهی است.

محمد پنجعلی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به نابرابری‌هایی که در فوتبال وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما در فوتبال و سیستم باشگاهداری ایران شاهد نابرابری اقتصادی هستیم که منصفانه نبوده و ناقض عدالت است. اگر این نابرابری اقتصادی از توانایی مالی و تجاری و جایگاه اجتماعی آنها بیاید، مشکلی وجود ندارد چون یک رقابت است ولی در ایران این طور نیست. از یک طرف، بعضی تیم‌های صنعتی نه بر اساس درآمد خود، بلکه به شیوه‌های مختلف از منابع عمومی تامین می‌شود و در سوی دیگر پرسپولیس قرار دارد که با وجود هواداران پرشمار و غیر قابل شمارش مانند تیم‌های صنعتی از بودجه، بهره‌ای ندارد که راه‌های دیگر درآمدش هم بسته شده است. ما کاری به بقیه نداریم. نمی‌گوییم به آنها کمک نکنند یا بودجه ندهند. می‌گوییم اگر آنها چنین سهمی دارند چرا پرسپولیس که تیم مردم است، سهمی ندارد. اصلا به همه برسند، چرا با پرسپولیس این طور برخورد می‌شود.

او ادامه داد: ما لیگ قهرمانان را در پیش داریم. قبل از این هم گفته‌ام که اگر این تیم به مشکل نخورد و استخوان‌بندی آن حفظ شود، امسال مدعی قهرمانی آسیا هستیم، هر چند سال قبل هم بد آوردیم که قهرمان نشدیم. پرسپولیس اگر دست مردم بود، این شرایط را نداشت. طرفدارانی هستند که از این تیم حمایت کنند. البته درستش این است که هر کس بیاید باید درآمدزایی کند و راه کسب درآمد هم باید هموار باشد. فوتبال یک صنعت است. هر صنعتی هم قاعده خودش را دارد و هزینه‌ها و درآمد خودش را دارد. پرسپولیس چرا نباید از فوتبال درآمد داشته باشد؟ چرا نباید درآمد تبلیغات محیطی، حق پخش، فروش محصول و از این قبیل را داشته باشد؟ کدام یک از تیم‌های دیگر، از پتانسیلی که پرسپولیس از آن برخوردار است، بهره می‌برد؟

این پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: پرسپولیس پنج سال پیاپی قهرمان شده است، چرا هر سال از نظر درآمدی شرایطش ضعیف‌تر شد؟ بیشترین طرفدار را دارد و بیشترین قهرمانی را کسب کرده است. همین حالا در جامعه و در فوتبال اول است؛ بعد درآمد فوتبال و بودجه برای دیگران است. با این همه گرفتاری و دغدغه که مردم دارند، اکثریت‌شان همین دلخوشی به پرسپولیس را دارند، قرار است، این هم گرفته شود؟

وی در ادامه گفت: الان باید نگران جذب بازیکنان جدید باشند یا این که بازیکنان فعلی را هم به دلیل مشکلاتی که از قبل به وجود آمد و شرایط غیر منصفانه‌ای که بر فوتبال و باشگاه‌ها حاکم است، از دست بدهند؟ ما قدیمی‌های پرسپولیس امیدواریم و انتظار داریم شرایط در روزهای آینده تغییر کند و دست‌های بسته پرسپولیس هم باز شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز