خبرگزاری کار ایران

ورزشگاه آزادی به VAR مجهز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۱۵۹

کنفدراسیون فوتبال آسیا سیستم کمک داور ویدئویی را در ورزشگاه آزادی نصب می کند.

به گزارش ایلنا، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی از نصب و راه اندازی سیستم کمک داور ویدئویی در ورزشگاه آزادی خبر داد.

با اعلام شرکت توسعه، در صورت میزبانی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی در تهران، کنفدراسیون فوتبال آسیا تجهیزات مربوط به سیستم VAR (کمک داور ویدئویی) را برای هر بازی در ورزشگاه آزادی نصب خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال پیشتر کلاس آموزشی کمک داور ویدئویی را برای داوران ایرانی برگزار کرده است. اجرایی کردن این پروژه در ایران نیاز به کسب مجوز از سوی فیفا دارد و از سویی همانطور که شهاب الدین عزیزی خادم اشاره کرد، فدراسیون فوتبال برای اجرایی کردن آن باید به سراغ شرکت هایی برود که از فیفا برای راه اندازی این تکنولوژی مجوز کسب کرده اند که در حال حاضر فدراسیون فوتبال در حال پیشبرد این برنامه است و با یکی از شرکت های تحت نظر فیفا وارد مذاکره مستقیم شده است تا مجوز استفاده از این تکنولوژی را در ایران به دست بیاورد.

عزیزی خادم در این راستا گفته بود: «موضوع استفاده از کمک داور ویدئویی در کارگروه تخصصی بررسی و در خصوص تامین تجهیزات و زیرساخت های لازم آن تصمیم گیری شد. زمان استفاده از این تکنولوژی به صورت دقیق مشخص نیست؛ چراکه تکنولوژی آن زیر نظر شرکت وابسته به فیفا است که تحریم، محدودیت هایی را برای انتقال پول و خرید تجهیزات ایجاد کرده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز