خبرگزاری کار ایران

در خودم می‌بینم که ۴ جام جهانی را تا پایان فوتبالم تجربه کنم

بیرانوند: با پول فروش من پنجره پرسپولیس باز شد ولی از قرارداد من کسر کردند/ گرفتن پنالتی رونالدو کار من را در پرتغال سخت می‌کند/ از گروه تیم ملی می‌ترسم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۰۳۴

گلر تیم ملی ایران در مورد حضورش در لیگ پرتغال، مسیر صعود به جام جهانی و موارد دیگر صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علیرضا بیرانوند، گلر تیم ملی که به تازگی به بواویشتای پرتغال پیوسته، انگیزه‌های زیادی دارد تا با درخشش در این تیم و همچنین ترکیب تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی با عملکرد خوبی وارد این رقابت‌ها شده و دومین جام جهانی خودش را به عنوان گلر تجربه کند. بیرانوند در مورد انتخاب پر حرف و حدیثش و همچنین وضعیت تیم ملی در  آستانه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی با ایلنا گفتگویی انجام داد که می‌خوانید:

 

* ابتدا از تیم جدیدت بگو، اوضاع را در پرتغال چطور می‌بینی و اینکه اصلاً دلیل انتخاب بواویشتا چه بود؟

این انتخاب به خاطر جام جهانی بود که پیش رو داریم. فقط به این خاطر این کار را انجام دادیم. اگر پرتغال نمی‌شد، قصدم این بود که تا جام جهانی بعدی و اینکه صعود کنیم به قطر، با توجه به قراردادم در اروپا بمانم چرا که تاثیر زیادی در آینده ام دارد. البته ای کاش قبل از جام جهانی روسیه، در اروپا بازی می کردم بعد از این رقابت‌ها می‌توانستیم به تیم های بهتری بروم. همان زمان هم البته پیشنهاداتی از ترکیه داشتم اما با توجه به محرومیت پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس ترجیح دادم بمانم. 

 

* حضور در آنتورپ را چطور ارزیابی می‌‌کنی؟ تجربه موفقی برایت بود؟

یک فصل خوب داشتم جدا از مسائلی که برایم پیش آمد و بازی های خوبی به نظرم پشت سر گذاشتم. متاسفانه یک اتفاقاتی افتاد و یک کارهایی پیش آمد که نمی شد با آنها جنگید و مطمئنا در آینده در یک برنامه مفصل به مردم خواهم گفت که چه اتفاقاتی در بلژیک برایم افتاد. همانطور که گفتم باز هم برایم جای خوشحالی دارد که در لیگ اروپا بازی کردم و مقابل تیم‌های بزرگی مثل گلاسکو رنجرز استیون جرارد بازی کردم یا تاتنهام مورینیو. اما جدا از این توضیح درباره اتفاقات دوران آنتورپ نیاز به یک مصاحبه مفصل دارد که روزی آن را خواهم گفت.

 

* کلا حضور در فوتبال اروپا چالش دشواری است. برایت تا کنون چطور گذشته و با مشکلاتش چطور سر کردی؟

بازیکنان زیادی هستند که راهی اروپا شدند و شاید بعضی از آنها بعد از 6-5 ماه بازی کردند برگشتند. بازی کردن در اروپا خیلی سخت است. بستگی زیادی البته به پست‌هایی که بازی می‌کنند، دارد. به طور مثال من در پست دروازه کار خیلی سختی دارم. گلری از آسیا به اروپا بیاید و بازی کند. شاید سال اول نتواند حتی به عنوان گلر دوم کار کند و نیاز کار زیادی دارد. اما پست‌هایی مثل هافبک و مهاجم فرصت بیشتری دارند چرا که حداقل این شانس را دارند در بازی‌ها برای 10 دقیقه هم شده فرصت بازی پیدا کنند. 

* در مورد تیم ملی هم صحبت کنیم. از شرایط سختی عبور کردید و حالا به مرحله نهایی مقدماتی رسیدید. گروه ایران را چطور می‌بینی؟

تیم ملی شرایط سختی دارد. من از این می ترسم که تمام مردم و کارشناسان می گویند گروه آسانی هستیم و راحت به جام جهانی خواهیم رفت. یک موفقیت نیازمند تلاش و برنامه ریزی بالایی است. شما نگاه کنید همین الان ما در بازی دوم به مصاف عراق خواهیم رفت؛ تیمی که اکنون در اسپانیا اردو گذاشته است. بازیکنان تیم ملی و سرمربی جدیدش در اردو حاضر هستند. تیم‌های سختی هستند و من واقعا از این گروه می ترسم چرا که مردم و کارشناسان شاید بخواهند به ما انرژی بدهند اما این کاملا گول زننده است که کار آسانی داریم. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم و به جام جهانی صعود کنیم.

 

* کار با اسکوچیچ در تیم ملی چطور است؟

بعد از اینکه آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شدند، به خاطر مصدومیتی که در آن زمان در انتورپ پشت سر می گذاشتم در ادامه از دو بازی دوستانه  توانستم به تیم ملی ملحق شدم. آنجا دیدم که همه واقعا به دنبال این هستند تا با زحمت تا تیم ملی نتیجه بگیرند. آقای اسکوچیچ کادرفنی خوبی دارند. آقای هاشمیان که واقعا انرژی مثبتی برای بچه ها هستند و آقای باقری هم در بحرین به ما اضافه شدند خیلی به تیم ملی کمک کردند. خود آقای اسکوچیچ چندین سال در ایران بوده و تمام بازیکنان ایران را می شناسد و سبک بازیکنان ایران را می شناسند. شانس اکنون با آقای اسکوچیچ است که بازیکنان خوبی داریم و همه آماده هستند. همه دوست دارند به تیم ملی کمک کنند.

 

ماجرای شکایت تو از پرسپولیس هم خبرساز شد؛ درباره آن توضیح می‌دهی؟

موقعی که از پرسپولیس جدا شدم دوست داشتم به من احترام بگذارند و اتفاقات خوبی برایم بیفتد. اینکه حتی بدرقه‌ام نکردند باید این را بگویم که زمانی که پیشنهاد از پرسپولیس گرفتم با پیشنهادی 700 هزار دلاری مواجه شدم. در آن زمان من از پرسپولیس فکر کنم 6 درصد گرفته بودم و طبق قانون شما می‌توانستید با پرداخت مبلغی قراردادت را فسخ کنی اما من این کار را نکردم. در این چهار سالی که در پرسپولیس بازی کردم، شاید 5 میلیارد هم نگرفته باشم اما زمانی که جدا شدم 20میلیارد به خزانه این باشگاه ریختم. دوست داشتم حداقل به من احترام گذاشته شود اما نه اینکه بگویند علیرضا بیرانوند در 5 بازی آخر نبوده و به این خاطر یک میلیارد و خرده ای از قراردادم را کم کنند. این در حالی بود که باشگاه پرسپولیس خودش به باشگاه انتورپ در آن مقطع نامه داده بود تا برای پرداخت مطالبات آقای برانکو، هر چه زودتر پول رضایتنامه را بگیرند. من به خاطر هواداران در آن مقطع سکوت کردم اما هرکس باشد از این اتفاق ناراحت و دلگیر می‌شود. 

 

* تو این فرصت را داری به عنوان اولین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران در دو جام جهانی به میدان بروی.

هر کس هر چه بیشتر به جام جهانی صعود کند اتفاق جالبی است. برایم مهم نیست که چند دوره به جام جهانی صعود کنم. من به دو دوره قانع نیستم و شاید 3 یا چهار دوره در این جام حاضر شوم. من هیچ وقت قانع نیستم و تمام تلاشم را خواهم کرد تا مردمم را خوشحال کنم و چرا که نشود چهار دوره حاضر شوم!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز