خبرگزاری کار ایران

اشتباه تلخ در حساس‌ترین فینال المپیک توکیو؛

داور سرنوشت مدال را تغییر داد/ تیلور باید در خاک یزدانی می‌‌نشست!

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۸۰۰

مسابقه فینال کشتی آزاد وزن 86 کیلوگرم بین حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی با یک اشتباه بزرگ که دور از دید باقی ماند، به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در مسابقه حساس وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات المپیک توکیو 2020، دیوید تیلور آمریکایی مقابل حسن یزدانی از کشورمان به میدان رفت و با نتیجه 4 بر سه به پیروزی دست پیدا کرد تا به مدال طلای المپیک برسد.

یزدانی در رقابت با دیوید تیلور دو مرتبه موفق به خارج کردن این ورزشکار از تشک کشتی شد که در هر دو مورد یک امتیاز کسب کرد و از رقیبش پیش بود اما در دومین صحنه‌ای که او موفق به خروج تیلور شد، یک اشتباه بزرگ از سوی داور و حتی رئیس تشک صورت گرفت که در میان هیاهوی مسابقه بزرگ دور از خارج از دید باقی ماند.

محمد مصلایی پور رییس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی در رابطه با این موضوع می‌گوید: "صحنه ای که در تایم دوم کشتی، تیلور زانو زد و عقب عقب رفت تا از تشک خارج شود، به درستی از سوی داور با اخطار به این کشتی گیر و یک امتیاز به حسن یزدانی همراه شد، اما با توجه به اینکه کشتی گیر آمریکایی در این حالت از تشک خارج شده بود، باید داور کشتی را در حالت خاک ادامه می داد. در واقع بعد از آن اخطار و پوئن باید تیلور در خاک حسن یزدانی می نشست. این تصمیم اشتباه می توانست در نتیجه کشتی تاثیرگذار باشد و می توانست هم نباشد. در واقع ممکن بود حسن یزدانی بتواند در خاک روی تیلور فنی اجرا کند و مثلا بارانداز بزند؛ ممکن هم بود که فنی اجرا نشود."

در واقع این تصمیم نادرستی که از سوی داور وسط و رئیس کشتی اعلام شد منجر به محرومیت آنها در روز پایانی رقابت‌های المپیک شد و بعید نیست که از سوی اتحادیه جهانی کشتی با جرایم سنگین‌تری هم مواجه شوند. این تصمیم می‌توانست سرنوشت بازی فینال را به صورت مشخص تغییر بدهد و زمانی که تیلور هنوز از یزدانی امتیاز نگرفته بود شاید او می‌توانست اختلاف را با اجرای فنون در خاک بیشتر کند و مدال طلا به جای آمریکا به ایران می‌آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز