خبرگزاری کار ایران

فراز کمالوند در گفتگو با ایلنا:

باید از شر بدهی‌های سنگین خلاص شویم/ ستاره گرفتن می‌تواند به قیمت سقوط‌مان به لیگ یک منجر شود/ می‌گویند در نتایج درخشان استقلال در آسیا نقشی نداشتم ولی سقوط سایپا تقصیر من است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۵۵۸

سرمربی جدید تراکتور در مورد. بازگشت به این تیم و برنامه‌هایش برای سرخپوشان تبریزی صحبت کرد.

فرا کمالوند در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص بازگشت به تراکتور بعد از یک دهه عنوان کرد: من روزهای خوبی در تراکتور داشتم و هیچ موقع دوران خوش حضورم در این باشگاه را فراموش نمی‌کنم. ۱۲ سال پیش در شرایطی تراکتور را تحویل گرفتم که مربیان بزرگ داخلی و خارجی نتوانسته بودند این تیم را راهی لیگ برتر کند اما به لطف خدا و حمایت هواداران‌مان توانستیم کار بزرگی انجام داده و پس از ۸ سال به لیگ برتر بازگردیم.

وی در مورد تفاوت‌های کمالوند امروز با سرمربی ده سال قبل تراکتور گفت: طبیعتاً شرایط با ۱۰ سال پیش خیلی فرق کرده است. نه من همان فراز ۱۰ سال پیشم و نه تراکتور همان تراکتور. من در این سال‌ها به واسطه حضورم در فوتبال تبریز و سایر تیم‌ها تجربیات فراوانی کسب کرده و مدارج مربیگری‌ام را ارتقا داده‌ام و از طرفی تراکتور نیز پیشرفت های فراوانی کرده است. در واقع من و تراکتور مکمل همدیگر هستیم، تراکتور پاره تن من است، در شرایطی به این تیم برگشته‌ام که مشکلات زیادی در این باشگاه وجود دارد اما ناامید نیستیم و با همت مدیریت محترم باشگاه در حال پیگیری حل مشکلات هستیم تا تیمی آبرومند ساخته و نتایج دلخواه پرشورها را کسب کنیم.

سرمربی تراکتور در مورد برنامه‌هایش در شروع دوباره کار در تیم توضیح داد: وهله اول باید از شر بدهی‌های سنگینی که به باشگاه تحمیل شده راحت شویم، ما در فاز اول باید ۵۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها را صاف کنیم تا بتوانیم پنجره‌ نقل و انتقالات را باز کنیم که اگر این اتفاق صورت نگیرد اتفاقات خوبی نخواهد افتاد. هواداران عزیزمان باید چنین مطالبی را بدانند تا اسیر شایعات و حرف‌های منفعت‌طلبانه عده‌ای نشوند. ما اگر این بدهی‌ها را صاف نکنیم چطور می‌توانیم بازیکن جذب کنیم؟! بگذارید برایتان مثالی بزنم مریضی که به اغما رفته به احیا نیاز دارد یا دارو؟ مسلما باید اول احیا بشود تا بتواند دارو نیز مصرف کند.

کمالوند با اشاره به بدهی‌های تراکتور و بستن بودن پنجره ادامه داد: در حال حاضر نیز شرایط تراکتور به این شکل است، اول باید بدهی‌هایمان را صاف کنیم و پس از باز شدن پنجره بتوانیم بازیکن جذب کنیم. متاسفانه در این بین هم عده‌ای توقعات نابه جا دارند که اصلا درست نیست. ما چطور می‌توانیم در شرایط فعلی بازیکن ستاره جذب کنیم؟ جذب ستاره گرانقیمت به چه قیمتی؟ به قیمت انباشته شدن بدهی‌های سرسام آور و به دنبال آن شکایت‌های دیگر؟! ما اگر بدهی‌های فعلی را نتوانیم صاف کنیم می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد؟ فیفا اول پنجره را می‌بندد بعد کسر امتیاز و پس از آن هم حکم سقوط می‌دهد. آیا عده‌ای دوست دارند چنین اتفاقی برای تراکتور رقم زده شود؟ همان‌طور که عرض کردم اولویت اول ما حفظ حیات تراکتور با صاف کردن بدهی‌ها و پس از آن تمدید قرارداد بازیکنان فعلی و جذب بازیکنان ارزان‌قیمت است. به هواداران‌مان اطمینان می‌دهم برای فصل آینده تیمی جوان و یکدست و متعصب می‌سازم که از بازی‌ها و نتایج تیم‌شان لذت ببرند.

وی در مورد اینکه یکی از مشکلات سالهای اخیر تراکتور نبود ثبات در مدیریت و کادرفنی است توضیح داد: ببینید ثبات با مدیریت درست به دست می‌آید، وقتی مدیریت تیمی اصولی و از روی حساب و کتاب نباشد مشکلات زیادی از جمله عدم ثبات به وجود می‌آید که نمونه‌اش را امسال در تراکتور می‌بینیم که متاسفانه مدیران قبلی باشگاه با قراردادهایی که با بازیکنان و مربیان سابق منعقد کرده‌اند چقدر بدهی انباشته به جا گذاشته‌اند که این ۵۰ میلیارد تازه مرحله اول بدهی هاست و پس از این پرونده‌های دیگری هم در فیفا است اما با این حال ناامید نیستیم و بنده و آقای نظمی برای موفقیت تیم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. تازه همین قراردادهای نجومی هم درست بسته نشده و بندهایی در آنها وجود دارد که بازیکنان می‌توانند قراردادشان را حتی زمانیکه کل مبلغ قرارداد را دریافت کردند فسخ کنند.

سرمربی تراکتور در مورد بازگشت چند بازیکن سابق تراکتور گفت: نه تنها بازیکنان سابق، بلکه در مورد هیچ بازیکنی شایعات و مطالبی که در فضای مجازی عنوان می‌شود اساساً صحت ندارد. بنده لیست ۲۰ نفره‌ای را به آقای نظمی داده‌ام که پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات بازیکنان مورد نظر جذب خواهند شد.

کمالوند با اشاره به از دست رفتن سهمیه تراکتور با توجه به شکست استقلال در فینال جام حذفی گفت: از سهمیه نگرفتن تراکتور به شدت ناراحت شدم، چرا که این تیم شایستگی‌اش را داشت که فصل آینده هم در لیگ قهرمانان آسیا باشد که متاسفانه این کار با شکست استقلال در جام حذفی میسر نشد ولی هواداران‌مان را ناراحت نباشند، اطمینان داشته باشند با همین شرایط سخت تیم خوبی را برایشان خواهم ساخت

وی در مورد سقوط سایپا به لیگ یک هم خاطرنشان کرد: در مورد سایپا نظر خاصی ندارم، من در ۶ بازی ۵ امتیاز برای این تیم گرفتم آن هم در شرایطی که نه تیم را من بسته بودم و نه در تیم فصل به تیم اضافه شده بودم که امکان یارگیری وجود داشته باشد، بنده در شرایطی به سایپا اضافه شدم که اصلا شرایط خوبی نداشت و جا دارد از آقای سراجی هم تشکری داشته باشم که هر چه در توان داشت برای موفقیت سایپا به کار بست، آیا تیمی که تنها شش بازی در اختیار من بوده سقوطش به گردن من است؟ جالب است بدانید که قبل از حضور من در سایپا این تیم در ۹ مسابقه تنها دو امتیاز گرفته بود و جالب‌تر آنکه نتایج درخشان زمانی که بنده به عنوان مدیرفنی در استقلال بودم و عالی‌ترین نتایج ممکن در لیگ و آسیا بوده را نادیده می‌گیرند و سقوط تیمی که تنها شش مسابقه من به همراهش بودم را گردن من می‌اندازند.

وی افزود: متاسفانه یک عده حرف‌هایی را می‌زنند و می‌خواهند هواداران عزیز تراکتور را مکدر کرده و نظرات آن‌ها را نسبت به من عوض کنند. کارنامه من در فوتبال تبریز مشخص است و به لطف خدا در تبریز در سخت‌ترین شرایط توانستم بهترین نتایج را بگیرم. از قدیم گفته‌اند کسی که خواب است را می‌شود بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده را نمی‌شود بیدار کرد. به جز تراکتور که نتایج من در آن معلوم بوده در گسترش فولاد هم که بعدا به ماشین سازی تغییر نام داد که هیچ مربی نه قبل از من و نه بعد از من نتوانست بهتر از من نتیجه بگیرد که آمارش موجود است و یک سرچ ساده آن را تایید می‌کند. صحبتم با هواداران عزیزمان این است که اسیر جوسازی‌های عده‌ای منفعت‌طلب و تخریب‌گر نشوند که کار این‌ها ساختن حاشیه برای تراکتور است، کما اینکه این افراد ۱۲ سال پیش هم بودند که حاشیه‌ سازی می‌کردند اما این‌بار با روشی مدرن‌تر و با فضای مجازی.

کمالوند در پایان خطاب به هواداران تراکتور توضیح داد: به پرشورها اطمینان می‌دهم نگران تیم‌شان نباشند و امسال با ساختن تیمی جوان، یکدست، مقتدر و متحد و با گرفتن نتایجی در خور شأن نام تراکتور بزرگ جوابگوی حمایت این عزیزان باشیم. مهمترین کار فعلی ما پرداخت بدهی‌های گذشته است که اگر به موقع اقدام نکنیم حیات تراکتور به خطر می‌افتد. باید هوشیار باشیم و نگذاریم عده ای فرصت طلب ذهن هواداران را از این مطلب مهم و حیاتی دور کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز