خبرگزاری کار ایران

آخرین نشست خبری سرمربی اسبق تیم ملی/ آلکنو: تنها شخص پاسخ‌گو در قبال نتایج خودم هستم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۱۹۵

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو، ضمن عذرخواهی از نتایج رقم خورده از مردم و جامعه والیبال خواست پیکان انتقادات را به سمت او نشانه روند نه بازیکنانش.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون والیبال، ولادیمیر آلکنو سرمربی اسبق تیم ملی والیبال در آخرین نشست خبری خود از مردم ایران و جامعه والیبال خواست به خاطر نتایج رقم‌خورده، بازیکنانش را سرزنش نکنند. او با تاکید بر این‌که عملکرد تیم ملی ایران در المپیک توکیو منفی بوده، عنوان کرد تنها یک نفر در قبال این نتایج باید پاسخ‌گو باشد و آن شخص هم کسی نیست جز خودش.

عملکردمان در المپیک منفی بود

ولادیمیر آلکنو در نشست خبری آنلاین امروز خود درباره دلایل نوسان تیم ملی در میدان المپیک که شروع قدرتمندی در اولین مسابقه داشتیم و موفق به شکست لهستان شدیم، اما پس از آن سه شکست را تجربه کردیم، گفت: ارزیابی من این است که عملکردی منفی در المپیک داشتیم اما اگر بازی به بازی نگاه کنیم از نظر روحی و روانی مقابل لهستان شرایط ایده‌آل داشتیم. در مقابل ونزوئلا یک سر و گردن بالاتر بودیم، مقابل کانادا حریف اجازه بازی به ما نداد. به همین خاطر بد بازی کردیم و روز خوب آن‌ها بود. اما بدترین نتیجه ما با ژاپن بود که می‌توانستیم پیروز میدان شویم اما این اتفاق نیفتاد.

درباره مسائل کوچک و بزرگ با مربیان ایرانی مشورت می‌کردم

او در واکنش به این سوال که نظرات مربیان ایرانی تا چه اندازه در تصمیم‌گیری آلکنو تاثیر داشت چون به نظر می‌رسد نسبت به نظر مربیان ایرانی بی‌توجه بوده گفت: از روز اول مربیان ایرانی همه در سالن حضور داشتند و درباره مسائل فنی از کوچکترین تا بزرگ‌ترین مسائل با هم مشورت می‌کردیم. اما این حرف درست است که من تصمیم نهایی را می‌گرفتم. شاید از بیرون این‌طور قضاوت می‌شد که من با مربیان ایرانی مشورت نمی‌کردم. این موضوع صحت ندارد. آن‌ها بر سر کوچک‌ترین مسائل به من مشورت می‌دادند اما تصمیم نهایی را من می‌گرفتم.

دستم برای انتخاب گسترده بازیکنان باز نبود

سرمربی تیم ملی در واکنش به دلایل انتخاب مرتضی شریفی گفت: دستم برای انتخاب گسترده بازیکنان باز نبود. از روز اول انتخاب‌هایم محدود بود. با در نظر گرفتن تمام شرایط مرتضی شریفی را اتخاب کردم چون از نظر من او نسبت به بازیکنان دیگر بهتر بود.

کسی چوب لای چرخ من نگذاشت

او درحالی مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد که در تشریح عوامل موثر در نتایجی که برای تیم ملی ایران رقم خورد گفت: در تمام نشست‌های خبری که تاکنون انجام شده همواره این تصور وجود داشت که کسی چوب لای چرخ من گذاشته. اما این‌طور نبود. فدراسیون تمام نیازهای ما را فراهم کرد. ولی باید این موضوع را در نظر بگیریم که 50 درصد تیم من جوان بودند. 50 درصد جوانان اکثرا در لیگ ایران بازی می‌کردند. در حال حاضر آمار و ارقام همه حرف‌ها را می‌زند. اگر لیگ روسیه، لهستان، برزیل و… را با لیگ ایران مقایسه کنیم، متوجه می‌‌شوید که 70 درصد سرویس‌ها در ایران موجی زده می‌شود. به این ترتیب با سرویس‌های قوی کسانی که از لیگ‌های دیگر می‌آیند ما به مشکل می‌خوردیم.

فدراسیون همه تمهیدات را برایم آماده کرد

آلکنو در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون تمهیدات لازم را برای آماده‌سازی تیم ملی انجام داده است، اظهار کرد: من از روز اولی که به ایران آمدم برای بار دهم تکرار می‌کنم فدراسیون هر چه در توان داشت، از سالن بدنسازی تا پزشک برای ما تامین کرد. ‌بنابراین تاکید می‌کنم فدراسیون همه تمهیدات را آماده کرد. اما آن‌‌چه که اشتباه من بود حضور ۳۰ بازیکن در ابتدای تمرین بود، شما به من یک مربی معرفی کنید که با این تعداد بازیکنان کار کند، چون نمی‌خواستم در حق کسی اجحاف شود اما می‌خواستم همه بازیکنان را زیرنظر بگیرم. این موضوع ضربه بزرگی به ما زد.

معرفی جوانان به تیم ملی کار بزرگ ما بود

ایران در جام ملت‌ها نتیجه خوبی نگرفت و در المپیک هم به آن‌چه می‌خواست نرسید. آلکنو در پاسخ به این که آیا انتظار رفتن به جمع 4 تیم برتر انتظار بی‌جایی برای والیبال ایران در المپیک بود، گفت: اگر فکر می‌کنید تنها ثمره من در ایران، حضورم در چهارمین المپیک بوده، نظر شماست و می‌پذیریم. اما اگر بخواهیم با دید کارشناسانه نگاه کنیم، جوانان زیادی که آینده والیبال ایران هستند به تیم ملی اضافه شده‌اند و از این نظر ما کار بزرگی کردیم. تنها موضوع، عدم صعود ما از مرحله گروهی المپیک آن هم به خاطر یک بازی بود. رقیب مستقیم ما ژاپن بود که از نظر فنی و همه چیز تقریبا با ما هم‌سطح بود. ما باید این رقیب را می‌بردیم. او در واکنش به حاشیه‌هایی که قبل از المپیک ایجاد شده بود هم گفت: درباره حاشیه‌ها صحبت نمی‌کنم چون دیگر به روسیه رفته‌ام و حاشیه‌ها هم در ایران مانده. پس به این سوال پاسخ نمی‌دهم.

آینده کاری معروف به خودش مربوط است

آلکنو درباره صحنه خبرساز سعید معروف در بازی ایران و ژاپن گفت: در رابطه با معروف صحنه‌ای که همه دیدند، قضاوت دوربین‌های تلویزیونی بود. من فکر کردم شاید معروف به سرویس بهداشتی رفته است. فشار بازی بسیار بالا بود، تمام سعی معروف کمک به تیم بود. حالت روحی معروف در رختکن را برای دشمنم هم آرزو نمی‌کنم. آلکنو سپس با اشاره به خداحافظی کاپیتان تیم ملی والیبال ایران از بازی‌های ملی گفت: معروف حتما صلاح دیده است که خداحافظی کند. من هم متاسف شدم ولی آینده کاری معروف به خودش مربوط است. به او توصیه‌ای نمی‌کنم که همچنان ادامه بدهد یا خیر، چرا که این تصمیم شخصی او است.

بچگانه است که بخواهم مرا ببخشید

آلکنو اما از همه خواست نوک پیکان انتقادها را تنها به سوی او نشانه روند و نه بازیکنانش: هر انتقادی که شود، خواهش می‌کنم نوک پیکان به سوی من باشد. یک نفر باید جوابگو باشد و آن شخص هم من هستم. از مردم و همه خواهش می‌کنم بازیکنان را سرزنش نکنند. اگر بخواهم بگویم مرا ببخشید، بچگانه خواهد بود. من همه دانش و توانم را به کار گرفتم. هیچ کم‌ کاری از سوی من و بازیکنان نبوده. برای من لحظه خداحافظی با بازیکنان احساسی بود. برای من و بازیکنان این نتیجه دردناک بود. مسئول مستقیم این شکست و عدم نتیجه‌گیری من هستم. درباره خودم هم باید بگویم که قصد دارم کلا والیبال را کنار بگذارم. احتیاج به استراحت و بازنگری در کارهایم را دارم. البته از طرف یک باشگاه روسی پیشنهاد همکاری به عنوان مشاور فنی را دارم. به پیشنهادات فکر می‌کنم.

آرزوی موفقیت آلکنو برای بهروز عطایی

ولادیمیر آلکنو در واکنش به انتخاب بهروز عطایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران گفت: برای بهروز عطایی سرمربی جدید تیم ملی ایران از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم سهم کوچکی که ایفا کردم و به بازیکنان جوان فرصت دادم که میدانی به بزرگی المپیک را تجربه کنند، به کمک مربی جدید تیم ملی ایران در آینده بیاید.

صالحی تا تبدیل شدن به ستاره راه زیادی دارد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در المپیک توکیو میثم صالحی را بازیکن آینده‌داری خواند: میثم صالحی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و در زمره بازیکنان آینده‌دار ایران به شمار می‌رود. اما اشتباه بزرگی است که او را از هم‌اکنون یک ستاره جهانی قلمداد کنیم. او فاصله بسیار زیادی با ستاره شدن دارد. وظیفه من به عنوان مربی این است که پتانسیل بازیکنان را ببینم و آن‌ها را برای مراحل بالاتر دعوت کنم. این بازیکن پتانسیل بسیار بالایی دارد. امیدوارم قدر خودش را بداند و با تمرینات مداوم به یک ستاره جهانی در آینده نزدیک تبدیل شود.

مربیان ایرانی توانایی حضور در رده‌های بین‌المللی را دارند

حضور مربیان ایرانی در والیبال اروپا موضوعی است که آلکنو در پاسخ به آن گفت: در مورد مربیان ایرانی طور دیگری جواب می‌دهم چون با همه آشنایی ندارم. اما مربیانی که با آن‌ها در اردو بودم، از روز اول دیدم که چقدر انسان‌های شریف و کوشایی بودند و هر روز مسائلی که مطرح می‌کردیم را در دفترچه یا موبایل خود یادداشت می‌کردند. حتی وقتی به‌صورت خصوصی با بازیکن صحبت می‌کردم، آن‌ها گوش می‌دادند و یا از من سوال می‌پرسیدند. این مربیان آینده درخشانی دارند و می‌توانند در والیبال بدرخشند. البته شاید مسائل سیاسی و مشکلات لیگ مانع این کار شود. ولی آن‌ها توانایی حضور در رده‌های بین المللی را دارند.

تمجید آلکنو از رضا تندروان و خباز

آلکنو در تمجید از عملکرد محمدرضا تندروان دستیار ایرانی خود در تیم ملی گفت: محمدرضا تندروان کمک من بود و می‌توانم بگویم از نظر توانایی و دانش فنی هیچ چیزی از مربیانی که تاکنون با آن‌ها کار کردم، کم نداشت. در رابطه با او باید بگویم توانایی و دانش بالایی دارد. ضمن این که او به عنوان یک مربی صدای خوبی دارد که می‌تواند در انتقال دانش فنی‌اش به بازیکنان، نقش بزرگی ایفا کند. او در آینده می‌تواند به یک مربی درجه یک تبدیل شود. در رابطه با مهدی خباز مربی بدنساز باید بگویم کمتر مربی با این دانش و پشتکار دیدم. همه عوامل را برای حضور در تیم‌های اروپایی دارد. برای او آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که به آن برسد. فکر می‌کنم همه مربیان ایرانی شانس‌هایی برای رسیدن به آن درجه‌ای که می‌خواهند را دارند.

اگر بگوییم مسائل مالی مهم نبود، دروغ گفتم

آلکنو در پاسخ به این که دو اظهار نظر جنجالی داشته یکی این‌که گفته بود پیشنهاد مالی فدراسیون والیبال برای او جذاب بوده و دیگر این که گفته بود نمی‌توان از لیمو، رب گوجه فرنگی گرفت، هم توضیحاتی ارائه کرد. او در واکنش به این‌که با اظهار نظر دوم گویا تاکید کرده که از پیش می‌دانسته والیبال ایران در المپیک نتیجه نخواهد گرفت، گفت: اگر شما مصاحبه مرا به دقت بخوانید، خواهید دید که گفته‌ام انگیزه اول من برای انتخاب ایران، چهارمین حضورم در المپیک است. اما اگر به‌عنوان مربی بگویم مسائل مالی برای من مهم نیست. دروغ گفتم. برای هر مربی مسائل مالی اهمیت دارد، در همان بازه زمانی پیشنهادهایی دیگری داشتم که حتی مبلغ پیشنهادی آن‌ها از فدراسیون والیبال ایران بیشتر بود. اما مهم‌ترین انگیزه اصلی من حضور در چهارمین المپیک بود. وقتی مثال گرفتن رب گوجه‌فرنگی از لیمو را زدم، در ابتدا هدفم بازیکنان بودند. وقتی بازیکن اشتباهات زیاد در سرویس دارد، نمی‌توان تیم‌های بزرگ را شکست داد. چون ما از نظر بازی چیزی از تیم‌های بزرگ کم نداشتیم اما مشکل اصلی ما سرویس بود.

سرمربی اسبق تیم ملی در پایان این نشست و در واکنش به این که چه زمانی آمار و ارقام عملکرد تیم ملی را منتشر می کند، یادآور شد: در این باره با توتولو (دستیار آلکنو) صحبت می‌کنم. او در حال استراحت است. در اولین فرصت آمار و ارقام را در اختیار فدراسیون قرار می‌دهم و توصیه‌های فنی را نیز تحویل خواهم داد تا در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار گیرد. او همچنین به پایان ماموریت کاری امیر خوش‌خبر در سمت سرپرستی تیم ملی ایران اشاره کرد و گفت: تا آنجایی که می‌دانم خوش‌خبر دیگر سرپرست تیم نیست و برای او آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز