خبرگزاری کار ایران

آشنایی با گزینه دولت سیزدهم برای وزارت ورزش؛ حمید سجادی کیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۷۶۹

گزینه معرفی شده رئیس جمهور برای وزارت ورزش به مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سرانجام پس از حرف و حدیث‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلف، گزینه‌های دولت سیزدهم برای وزارت‌خانه‌های مختلف به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و نفرات معرفی شده برای گرفتن رأی اعتماد از نمایندگان مردم وارد صحن علنی شدند.

در این فهرست پس از اخبار مختلفی که در روزهای اخیر شنیده می‌شد نام سید حمید سجادی به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان به چشم می‌خورد.

سید حمید سجادی هزاوه (متولد ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران) دونده سابق دو‌های استقامت است. سجادی موفقترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دو‌های نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت. از این میان رکورد‌های ایران در ۳۰۰۰ متر با مانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دو‌های داخل سالن ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر همچنان به نام حمید سجادی ثبت شده است.

رشته تخصصی حمید سجادی ۳۰۰۰ متر با مانع بود. وی در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرد. مدال نقره وی در بازی‌های آسیایی بانکوک در حالی به دست آمد که وی در اواسط مسابقه هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین افتاده بود، اما در ادامه توانست عقب ماندگی خود را جبران کند.

سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون یکی از دو نماینده (همراه با حسین شایان) و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دو و میدانی ایران بود.

او دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

سجادی در دوره‌ای سابقه مدیریت در فوتبال را هم داشته و مدتی به عنوان مدیرعامل باشگاه سایپا مشغول فعالیت بوده و در دوره‌ای پس از برکناری محمد رویانیان از او به عنوان گزینه مدیرعاملی پرسپولیس یاد می‌شد.

او در اواخر خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با ۱۳۷ رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند.

کیومرث هاشمی، علیرضا فارسی و ارجاعی‌ نژاد در کنار حمید سجادی گزینه‌های معرفی به وزارت ورزش بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز