خبرگزاری کار ایران

شایسته‌ها به تیم دعوت می‌شوند

داورزنی: هیچ جریان قدرتی در والیبال وجود ندارد/ معروف می‌تواند در المپیک آینده هم بازی کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۲۰۵

رئیس فدراسیون والیبال گفت: هیچ جریان قدرت و مافیایی در تیم ملی والیبال وجود ندارد

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی در خصوص ارزیابی نتایج تیم ملی والیبال در المپیک اظهار داشت: هدف‌گذاری و آرمان فدراسیون والیبال این بود که در المپیک 2020 توکیو این بود که بتوانیم به جمع 4 تیم برتر المپیک صعود کنیم و بر همین مبنا هم برنامه‌ریزی کردیم و فرایند انتخاب سرمربی و دعوت بازیکنان شایسته  طبق برنامه‌ریزی‌ ما انجام شد و با توجه به اینکه در 1.5 سال گذشته مسابقاتی در آسیا برگزار نشده بود و بعد از مسابقات انتخابی المپیک سال گذشته در چین مسابقات دیگری در آسیا نداشتیم تا اینکه به مسابقات لیگ ملت‌ها رفتیم. در این مسابقات  15 مسابقه برگزار کردیم و سرمربی تیم ملی از این مسابقات به عنوان یک فرصت برای شناخت بیشتر از بازیکنان استفاده کرد‌.

وی ادامه داد: نقدهای زیادی به نتایج ما بود، از طرف دیگر هم سرمربی اصرار داشت تا از بازیکنان مختلف استفاده کند تا به ترکیب 12 نفره نهایی‌اش برسد. تیم در نهایت به توکیو رفت و شروع خوبی هم در المپیک داشتیم و برد مقابل لهستان انتظارات عمومی و تیم را دچار یک چالشی کرد که در بازی با کانادا نتوانیم به پیروزی برسیم و شکست ما مقابل کانادا شرایط تیم را تغییر داد و در نهایت منجر شد در بازی آخر نتوانیم ژاپن را شکست دهیم و  از صعود از گروه باز بمانیم و نتوانیم جامه عمل به آرمان و هدف‌مان بپوشانیم.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص اینکه آلکنو خیلی دیر به تیم ملی والیبال اضافه شد، عنوان کرد: با توجه به شرایطی که به وجود آمد و اینکه طبق برنامه المپیک توکیو باید سال گذشته برگزار می‌شد و قرارداد کولاکوویچ هم تا پایان المپیک در سال گذشته بود ولی شرایط طور دیگری رقم خورد مسابقات در سال گذشته به تعویق افتاد. در جلسات مختلفی که در فدراسیون برگزار کردیم، اکثریت کارشناسان و دوستان نظرشان این بود که مربی دیگری را جایگزین کولاکوویچ کنیم تا به لحاظ رهبری تیم شرایط مناسب‌تری داشته باشد. تصمیمات مختلفی گرفته شد و نهایتا مجموعه کارشناسان نظرشان بر مربی خارجی بود، روی 5 گزینه نظر داشتیم که آلکنو اولویت اول بود و انتخاب شد تا تیم را در مسیر المپیک رهبری کند. علی‌القاعده در دنیا معمولا المپیک به المپیک برنامه‌ریزی می‌کنند. طبیعتا یک سرمربی باید 3-4 سال فرصت داشته باشد تا در تورنمنت‌های مختلف تیم‌ها را ارزیابی کند و کار کند و بتواند در میدان بزرگی مثل المپیک با شناخت کامل از بازیکنان کار کند.

داورزنی در خصوص خداحافظی سعید معروف خاطرنشان کرد: به هر ترتیب همه بازیکنانی که در المپیک حضور داشتند همه آنها مملو از انگیزه بودند تا نمایش خوبی به اجرا بگذارند. آرزوی همه بازیکنان این است که در المپیک بازی کنند و به موفقیت برسند. بازیکنان بزرگ دوست دارند اگر روزی در شرایط سنی خوبی قرار ندارند در شرایط بهتر و موفقیت‌های بهتری با تیم ملی خداحافظی کند. سعید هنوز صحبت رسمی با تیم ملی نداشته است و بعد از بازی با ژاپن گفت که می‌خواهد از تیم ملی خداحافظی کند و هنوز مذاکره‌ای با او نداشتیم و بعد از مسابقات هم به سفر رفته است. همه بازیکنان که در والیبال کشور کار می‌کنند تا زمانی که می‌توانند به تیم کمک کنند در خدمت تیم ملی هستند. مگر اینکه شرایط پیش بیاید و به لحاظ مصدومیت و دیگر مسائل  فرد بهتری جایگزین آنها شوند.

وی ادامه داد: روند تزریق خون جدید در والیبال همواره باید طوری باشد که یکسری بازیکنان جوان به تیم اضافه شوند و بازیکنانی که به لحاظ شرایط سنی دوران اوج قهرمانی‌شان گذشته است، فرصت را به جوانان بدهند. ما مرتب باید خون جدید به تیم ملی تزریق کنیم. در ترکیب تیم ملی بازیکنانی را داریم که در سن 20 و 21 سال هستند و می‌توانند برای المپیک‌های بعدی جایگزینان خوبی برای بازیکنان ما باشند. طبیعتا تیم ملی محلی است که بازیکنان آماده و اثرگذار باید حضور داشته باشند. تمام بحث ما این است که معروف جزء بازیکنان اثرگذار ما در 10-15 سال گذشته بوده است و اگر شرایط بدنی‌اش اجازه دهد می‌تواند حتی در المپیک آینده هم حضور داشته باشد.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص صحبت‌هایی که در خصوص وجود مافیا و دسته‌بندی‌هایی  که گفته می‌شود در والیبال وجود دارد‌، تصریح کرد: به هیچ عنوان این بحث صحت ندارد و نه مافیایی وجود دارد و نه جریان قدرتی در تیم ملی وجود دارد.  از همه سرمبیان تیم‌های ملی می‌توانیم سوال کنیم و هیچ بحثی وجود نداشته است. یک مشکلی که در کشور داریم این است افراد وقتی در تیم هستند و در ترکیب کادرفنی هستند همه چیز خوب است. به محض اینکه یک نفر از تیم جدا می‌شود‌، این مسائل به وجود می‌آید. البته این مسائل را بیشتر از سوی عواملی به وجود می‌آید که یک دوره‌ای در فدراسیون یا کادرفنی مشغول بودند و در حال حاضر چون در ترکیب تیم نیستند و دور هستند، همه چیز را زیر سوال می‌برند که بی‌انصافی است. شایسته‌ها به تیم دعوت می‌شوند و  سرمربی هر تیمی هم حق دارد که تیمش را انتخاب کند.

داورزنی در پایان گفت: اگر در انتخاب بازیکنان اعمال فشاری صورت بگیرد، این موضوع خودش را نشان می‌دهد. ما نسبت به این مسائل و بحث‌ها به شخصیت والیبال آسیب می‌زند و باید دیالوگ بهتری در این خصوص صورت بگیرد. این مسائل نباید در فضای عمومی کشور مطرح شود تا به والیبال ما آسیب جدی وارد شود و تبدیل به سوژه نشود که در رسانه‌های داخلی و خارجی مرح شود. در والیبال هم دستگاه‌های نظارتی وجود دارد و هم گروه‌هایی وجود دارد که این مسائل را نظارت کنند. درست نیست که شرایطی را به وجود بیاوریم که برای والیبال اصلا مفید نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز