خبرگزاری کار ایران

جواد نکونام: دنبال تعیین نتیجه در درون زمین هستیم/ با تمام توانمان برای قهرمانی می آییم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۷۷۲

سرمربی فولاد می گوید از اینکه تیمش توانسته است در فینال جام حذفی حضور داشته باشد، خوشحال است.

به گزارش ایلنا، جواد نکونام سرمربی فولاد در نشست خبری پیش از بازی فینال جام حذفی برابر استقلال که فردا برگزار می شود، گفت: اول از همه روز خبرنگار را به همه زحمت کشان ورزش تبریک می گویم. می دانیم که با چه تیمی بازی داریم. تیمی که مهره های زیاد و بازیکنان کلیدی و تأثیر گذاری در اختیار دارد. آنها تیم قابل احترامی هستند و سعی می کنند فوتبال را از زمین خودشان بازی کنند تا بازیشان شکل گرفته و به دروازه حریف نزدیک شوند. گرچه زمان زیادی نداشتیم تا روی برنامه های آنها تمرین کنیم ولی توانستیم با بچه ها صحبت های لازم را انجام دهیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

او گفت: تیم استقلال همیشه بزرگ است و تیمی است که هر سال برای قهرمانی و کسب سهمیه می جنگد و این شرایط ما را کمی سخت کرده است. تیم ما نشان داده بازی هایی که در اندازه خودمان ظاهر شده ایم و هر کدام از بازیکنانمان بهترین عملکردشان را داشته اند. توانستیم هر تیمی را شکست دهیم و نتایج و بازی های قابل قبولی را انجام دادیم. این بازی ها در لیگ و جام حذفی ادامه داشت.

وی ادامه داد: خوشحالم از اینکه تیممان توانسته است در فینال جام حذفی حضور داشته باشد. جایی که خیلی از تیم ها برای کسب هر دو جام برنامه ریزی کرده بودند، الان در این نقطه نیستند. این نشان می دهد که فوتبال همه اش هزینه کردن نیست. اینکه شما بازیکن های تاپ داشته باشید خیلی کمک می کند ولی جاهایی هم هست که شما به این نیاز دارید که تیمتان و باشگاه همگی در کنار هم برای رسیدن به موفقیت کنار هم باشند. فکر می کنم تیممان متشکل از کادر، بازیکنان، مدیریت باشگاه، هیئت مدیره  در این 3 سال، این کار را به نحو احسن انجام داده است و خیلی به ما کمک کرده اند.

سرمربی فولاد صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: ما توانستیم سال قبل سهمیه آسیایی را کسب کنیم و امسال نیز در فینال جام حذفی حضور داریم. امیدوارم فردا بازی قابل قبولی را ارائه بدهیم تا ان شالله به جام برسیم. نکته ای که برای تیم من خیلی مهم است و به بازیکنان تأکید می کنم، این است که باید با تمام تمرکز و تمام توانمان مقابل تیم خوب استقلال قرار بگیریم تا بتوانیم ان شالله فصل و پایان خوبی برای فوتبالمان داشته باشیم.

نکونام درخصوص داوری بازی فردا نیز پاسخ داد: صحبت خاصی در این زمینه نیست. آقای بیژن حیدری از داوران خوب و باتجربه فوتبال ایران است. ایشان قضاوت هایشان مشخص است و صحبت هایی مبنی بر بازی قبلی تیم استقلال هست ولی ما توجهی به این موضوعات نداریم. تمام تمرکزمان روی بازی است. قطعا هم در بازی فردا، داور برای ارائه بهترین عملکردش می آید و قطعا هم هر دو تیم به دنبال این هستند تا نتیجه بازی درون زمین مشخص شود. با شناختی که از آقای حیدری و کمک هایش داریم، می دانیم که فردا قضاوت بی نقصی در انتظار هر دو تیم است و ان شالله هر دو تیم بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم تا به موفقیت برسیم.

سرمربی فولاد درخصوص اینکه دنیای مربیگری را چگونه می بیند، پاسخ داد: من با تیم خونه به خونه نیز این تجربه را داشتم که تا فینال صعود کردیم ولی در بازی پایانی کنار این تیم نبودم. نکته این است که شما در جام حذفی فقط یک بازی دارید و باید تمام تمرکزتان را روی آن بازی بگذارید و برنامه ریزی کنید تا به موفقیت برسید. ما این کار را در دو دوره ای که در فولاد بودیم، خوب انجام دادیم. در لیگ امسال با توجه به فشردگی بازی ها، روی جام حذفی خیلی برنامه ریزی کردیم و از اولین بازیمان که خارج از خانه برابر ماشین سازی بود، به دنبال موفقیت بودیم.

وی ادامه داد: در فوتبال باید هدف گذاری‌ داشته باشید، ولی هدف این نیست که قطعاً به آن می رسید. شما هدف گذاری کنید و به خیلی از مسائل بستگی دارد. همه تیم‌ها و بازیکنان زحمت می‌کشند تا به موفقیت برسند و در نهایت کسی موفق خواهد شد که تلاش بیشتری کند. این نکته ای است که در فوتبال غیر قابل پیش بینی است. در فوتبال ایران تیم‌هایی هستند که برای قهرمانی و سهمیه آسیایی برنامه‌ریزی می‌کنند ولی به آن دست پیدا نمی کنند. استقلال، سپاهان و پرسپولیس همیشه مدعی هستند، ولی در نهایت یک تیم به جام می‌رسد. اینها چیزهایی است که در فوتبال اتفاق می افتد و ما سعی می کنیم با برنامه ریزی و بهترین عملکردمان به آن برسیم. اینکه خبر نداریم فوتبال چه اتفاقاتی را برای ما رقم می زند، اینها از جذابیت های فوتبال است.

نکونام در پایان گفت: امیدوارم فردا شاهد یک فوتبال زیبا از سوی هر دو تیم باشیم و امیدوارم بازیکنان ما با تمام توان و خواسته هایی که از آنها داریم وارد زمین شوند. ان شالله با ارائه یک بازی خوب، به موفقیت برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز