خبرگزاری کار ایران

تیم ملی والیبال خود را به راحتی در بین ۸ تیم برتر دنیا مطرح کرده است

بهروز عطایی: آلکنو شناخت خوبی از بازیکنان پیدا نکرد/ ای کاش به لهستان می باختیم/ با وجود حذف آمریکا فشار روی تیم ما بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۵۳۹

عطایی معتقد است تیم ملی والیبال ایران در بین ده تیم برتر دنیا تیم نوپای است و تجربه کمی در مسابقات بین المللی دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی والیبال ایران علی رغم پیروزی در دو بازی نخست در برابر لهستان و ونزوئلا در 3 بازی بعدی خود در برابر کانادا، ایتالیا و ژاپن شکست خورد و نتوانست به مرحه بعد صعود کند و از دور مسابقات کنار. 

بهروز عطایی در همین خصوص در مصاحبه ای با خبرنگار ما در مورد عملکرد تیم ملی والیبال در مسابقات المپیک گفت: فضای مسابقات المپیک نسبت به تمامی مسابقات متفاوت است. تیم های که قصد دارند در المپیک موفق شوند باید با برنامه و استراتزیک متفاوت وارد مسابقات بشوند. با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی از مسابقات لیگ ملت ها به عنوان بازی های دوستانه استفاده کرد اما آلکنو شناخت خوبی از توانایی بازیکنان پیدا نکرد. در نهایت در مسابقات المپیم ما در برابر تیم های قرار گرفتیم که به خوبی خود را برای  این مسابقات آماده کرده بودند. البته در بازی نخست مقابل لهستان تیم ملی یک بازی فوق العاده انجام داد. بازی که به بالا رفتن روحیه ما کمک کرد. اما رقیب ما در المپیک لهستان نبود و ای کاش ما به لهستان می‌باختیم و با پیروزی برابر کانادا به دور بعد صعود می‌کردیم. متاسفانه بعد از شکست در برابر کانادا تیم ملی دچار چالش شد و از صعود به دور بعد باز ماند. علی رغم اینکه بازیکنان و کادرفنی تمام تلاش خود را کردند اما نتوانستند از پتانسیل واقعی خود استفاده کنند. 

وی افزود: باید قبول کنیم ما از نظر فردی بازیکنان قدرتمند ترو با کیفیت تری نسبت به کانادا و ژاپن داریم اما آنها کم اشتباه تر و منظم تر بازی کردند و برنده بازی شدند. در مجموع نسبت به المپیک ریو می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. این دوره از مسابقات بسیاری از تیم ها عملکرد تعجب برانگیزی داشتند آمریکا در بخش مردان حذف شد و در بخش بانوان چین که قهرمان المپیک بود حذف شد. وقتی ما از صعود نکردن تیم ملی به  جمع 8 تیم المپیک ناراحت هستیم این یعنی والیبال به قدری پیشرفت کرده که توقع همه را بالا برده است. امیداور هستم از این ناکامی درس بگیرم و از الگوهای درست در دنیا پیروی کنیم و با برنامه ریزی بلند مدت نتیجه بگیریم. 

وی در مورد دلیل ناکامی تیم ملی در المپیک بیان کرد: نمی‌توان یک نفر و یک موضوع را دلیل ناکامی تیم ملی دانست. ما می‌توانیم از لیگ خود شروع کنیم تا به زیر ساخت ها و امکانات خود برسیم. مدیران باید به خوبی این وضع را مدیریت کنند چرا که ما معمولا در رشته های تیمی موفق نیستیم اما والیبال خود را به راحتی در بین 8 تیم برتر دنیا مطرح کرده است. به نظر من می توانستیم در تفکرات فنی خود بهتر عمل کنیم و نتیجه بهتری بگیریم در مجموع وقتی یه موفقیت یا ناکامی رخ می‌دهد همه در آن دخیل هستند و نقش دارند.

عطایی در مورد عملکرد ولادمیر آلکنو نیز گفت: ایشان مربی بزرگی هستند سابقه کسب افتخارات بزرگ در المپیک و جهان دارند. اما به نظر من ایشان در این مدت نتوانست شناخت دقیقی از بازیکنان و تیم به دست بیاورد. علی رغم اینکه ایشان مسابقات لیگ ملت ها را که تورنمنتی بسیار معتبر است را به عنوان بازی های دوستانه تلقی کرد و به نظر من ما در لیگ ملت ها قافیه را واگذار کردیم ما می توانستیم در این مسابقات بخش را به عنوان مسابقات دوستانه در نظر بگیریم و در ادامه به ترکیب 12 نفره اصلی خود در المپیک برسیم و تیم را آماده المپیک کنیم. 

وی در خصوص اینکه چگونه تیم ملی توانست لهستان را شکست دهد اما در برابر سایر حریفان شکست خورد بیان کرد: مدت هاست که تیم والیبال ما در روند نتیجه گیری خود عملکرد سینوسی دارد یک روزهای خیلی خوب هستیم و یک روز خیلی بعد در بسیاری از مواقع تیم‌های بزرگ دنیا را شکست می‌دهیم اما در برابر تیم های متوسط شکست می خوریم مثلا ما معمولا همیشه آرژانتین را شکست دادیم ولی این تیم حالا در بین 4 تیم برتر المپیک قرار دارد. این ضعفی است که در ساختار والیبال ما وجود دارد که ریشه در اجتماع ما دارد با یک برد سرمست می‌شویم و با یک شکست ناامید. آمریکا حذف شد اما بعید میدانم فشاری که روی تیم ملی ما است روی آنها باشد. باید نقد منصفانه باشد تا به روند تیم ملی کمک کند نه آن را تخریب کند. وقتی ما لهستان را شکست دادیم یعنی والیبال ما پتانسیل بالایی دارد اما نتوانستیم آن را به صورت مستمر ادامه دهیم و از این قابلیت استفاده کنیم. از طرفی تیم ملی ایران در بین ده تیم برتر دنیا تیم نوپای است و تجربه کمی در مسابقات بین المللی دارد. 

عطایی در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی مردان آسیا نیز بیان کرد: مسئولیت تیم ملی در مسابقات قهرمانی مردان آسیا که قرار است در شهریور ماه برگزار شود بر عهده من است و امیدوار هستم با بچه ها بتوانیم به یک عملکرد قابل قبول برسیم.  بازیکنان ما این توانمندی را دارند که بهترین نتایج را رقم بزنند و در تلاش هستیم تا با نتیجه گیری در این مسابقات سعی کنیم عملکرد تیم در مسابقات المپیک به دست فراموشی سپرده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز