خبرگزاری کار ایران

ماجرای عجیب در حاشیه المپیک توکیو: کره‌ای‌ها به غذای ژاپنی‌ها اعتماد ندارند!

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۸۵۱

دولت ژاپن به خاطر امنیت محصولات غذایی شهر فوکوشیما در المپیک به دولت کره جنوبی اطمینان داد.

به گزارش ایلنا، ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد به دولت کره جنوبی اطمینان داده که مواد غذایی شهر فوکوشیما در طول بازی‌های المپیک ارائه می‌شود، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و مورد آزمایش قرار گرفته است.

این اقدام در حالی صورت گرفته که کاروان کره جنوبی در المپیک ورزشکارانش را از تهیه مواد غذایی فوکوشیما، استانی که تحت تأثیر بحران هسته ای 2011 است، منع کرده بود. توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه کشور ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "من می‌خواهم (المپیک و پارالمپیک توکیو) فرصتی برای ارسال پیام به جهان باشد که محصولات کشاورزی، جنگلداری و شیلات از مناطق حادثه دیده فوکوشیما بی خطر هستند."

متگی همچنین اظهار امیدواری کرد که شرکت کنندگان در این فعالیت همراه باشند. رویدادهای المپیک نشان می‌دهد که چگونه منطقه توهوکو در شمال شرقی ژاپن، از جمله فوکوشیما، با حمایت سایر کشورها بهبود یافته است. 

اواخر ماه گذشته، توکیو نگرانی خود را در مورد ایجاد خدمات غذایی کره جنوبی به ورزشکاران به سئول اعلام کرد و گفت که این عمل باعث آسیب بیشتر به شهرت محصولات فوکوشیما می‌شود، که به گفته منابع دولتی ژاپن، سراسر آن آزمایش شده و بی خطر است.

دولت کره جنوبی به خبرنگاران گفته که به کاروان  دستور نداده است که چنین خدمات غذایی را راه اندازی کند و این یک اقدام خودجوش است. این تحول تنش‌هایی را بر روابط از هم گسیخته بین همسایگان آسیایی افزوده است که به گذشته و اختلافات بر سر تاریخ جنگ و مسائل مربوط به غرامت ناشی می‌شود.

این منابع گفتند ژاپن همچنین نگرانی خود را در مورد انتقاد رسانه‌های محلی از دسته گل‌های فوکوشیما که به مدال آوران المپیک اهدا می‌شود، به کره جنوبی ابراز کرد. کره جنوبی همچنان بیش از یک دهه پس از زلزله و فاجعه سونامی که باعث بحران هسته‌ای در نیروگاه فوکوشیما دایچی شد، واردات محصولات شیلات از فوکوشیما و مناطق اطراف آن را ممنوع می‌کند. سئول همچنین به شدت با طرح توکیو برای رهاسازی آب تصفیه شده رادیواکتیو تجمع یافته در مجموعه فوکوشیما دایچی در دریا مخالف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز