خبرگزاری کار ایران

چرا وقتی کاری اشتباه است باید از آن حمایت کنیم؟

یوسف کرمی: کیمیا علیزاده آبروی تکواندو ایران است/ برخورد صدا و سیما با او درست نبود/ ناهید کیانی قربانی سیاست های فدراسیون شد/ باید منتظر سرنوشت بدتری برای تکواندو باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۷۸۹

مدال آور ایران در مسابقات المپیک در رشته تکواندو معتقد است یک سری افراد در فدراسیون حضور دارند که آن جایگاه متعلق به آنها نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بعد از المپیک 2000 سیدنی که تکواندو به صورت رسمی به مسابقات المپیک اضافه شد برای نخستین بار در المپیک 2020 توکیو دست تیم ملی ایران از کسب مدال در این مسابقات کوتاه ماند و تکواندوکاران ایرانی نتوانستند روی سکو قرار بگیرند از همین رو خبرنگار ورزشی ایلنا با یوسف کرمی ملی پوش سابق تیم ملی و  مدال آورد المپیک آتن گفتگوی داشته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تکواندو بعد از 5 دوره در المپیک ناکام ماند، نظرتان چیست؟

متاسفانه این اتفاق ناراحت کننده برای تکواندوی ایران بود این رشته همیشه خبرهای خوبی برای ما در المپیک به ارمغان می‌آورد اما این دوره همه را ناامید کرد و همه از این موضوع ناراحت هستند و باید برای این موضوع فکری شود تا ادامه‌دار نباشد. اگر خدای ناکرده این موضوع بخواهد ادامه‌دار باشد باید تکواندو را به فراموشی بسپاریم. باید همه قهرمانان این رشته دست بر دست دهیم تا دوباره تکنواندوی ایران را به قله افتخار برسانیم و باید از کسانی که در این رشته زحمت کشیده‌اند نهایت استفاده را ببریم تا اشتباهات را جبران کنیم.

اما برخی می‌گویند تکواندو در حال رشد است!

کسانی که می‌گویند تکواندو در حال رشد است تنها نگران جایگاه خود هستند همین حمایت‌های بیجا ما را به اینجا رسانده است قبل از المپیک گفتند اکنون زمان حمایت است و من گفتم اکنون به هیچ وجه وقت حمایت نیست وقتی مسیری اشتباه است نمی‌توان آن را توجیه کرد حالا که نتیجه نگرفته‌ایم چه فاید‌ه‌ای دارد حالا کارشناسی کنیم آیا به ما مدال می‌دهند ما باید قبل از المپیک نقد می‌کردیم و مشکلات را برطرف می‌کردیم متاسفانه شد آنچه که نباید می‌شد. همین افرادی که حمایت بیجا می‌کنند دارند به تکواندو بزرگترین خیانت را می‌کنند و آقایان تنها به فکر مقام و منصب خود هستند. ما باید به دنبال افرادی باشیم که دلسوز تکواندو هستند تا بتوانیم موفقیت‌های گذشته را دوباره رقم بزنیم. یک سری از دوستان در جایگاهی قرار دارند که این مقام متعلق به آنها نیست و همه شاهد آن بودیم که همین موضوع بزرگترین آسیب را به ما زد و اگر بخواهد این موضوع ادامه‌دار باشد باید منتظر سرنوشتی بدتر از این برای تکواندو باشیم و امیدوارم فدراسیون اشتباه خود را بپذیرد و ساختار فعلی را با حضور قهرمانان ما تغییر دهد. همان طور که همه در یک موفقیت تاثیرگذار بودند در شکست‌ها نیز باید بپذیریم همه تاثیرگذار هستند.

نظرتان در مورد عملکرد کیمیا علیزاده چیست؟

متاسفانه در صدا و سیما شاهد آن بودیم که اسمی از خانم کیمیا علیزاده نیاوردند به هر حال ایشان اولین بانوی مدال‌آور تاریخ المپیک ایران هستند و جز بخش مهمی از تاریخ ورزش کشورمان می‌باشند و نمی‌توان نام ایشان را پاک کرد. باید قبول کنیم این بانو آبروی تکواندوی ایران را در المپیک ریو خرید و این دور از انصاف است که یک دختر جوان ایرانی زیر بار این همه از هجمه و انتقادات قرار دهیم. به هر حال ایشان ایرانی هستند و خواهند بودند اما بنا به دلایلی قادر به زندگی در ایران نبودند اما در همه جای دنیا کیمیا علیزاده را به عنوان یک ایرانی می‌شناسند و باید قدردان ایشان باشیم و برای اینکه ایرادات خود را بپوشانیم نباید وی را تخریب کنیم.

کیانی هم قربانی همین سیاست شد؟

با توجه به شناختی که از خانم کیانی داشتم می‌دانم ایشان از انگیزه بالایی برای حضور در این رقابت‌ها برخوردار بودند ولی متاسفانه این ورزشکاری با سن و سال ایشان نمی‌توانند زیر بار این همه حاشیه و فشار دوام بیاورند و شکست ایشان طبیعی بود و اگر در رقابت با علیزاده پیروز می‌شدند جای تعجب داشت چرا که خانم علیزاده تحت فشار قرار نداشتند و با توجه به شایستگی که داشتند راحت‌تر از خانم کیانی مبارزه کردند و پیروز شدند متاسفانه ایشان آن طور که باید و شاید مدیریت نشدند و از نظر روحی و روانی آماده نبودند و متاسفانه ایشان قربانی سیاست‌های غلط ما شدند.

حرف آخر
با توجه به وضعیت کرونا و اوضاع اقتصادی که مردم در گیر ان هستند امیدوار هستم در روزهای باقی مانده کاروان ایران بتواند مدال کسب کند چرا که مردم با یک تک مدال خوشحال می‌شوند و امیدوارم شاهد این اتفاق در روزهای آتی باشیم و در آینده بتوانیم تکواندو را به روزهای خوب خود باز گردانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز