خبرگزاری کار ایران

علی پاکدامن در گفتگو با ایلنا؛

شرمنده عادل فردوسی پور شدم/ نمی‌گذارند در المیپک ایران مدال بگیرد / ما همه یک تیم هستیم من جور کسی را نکشیدم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۵۲۰

شمشیرباز المپیکی ایران معتقد است اجازه نمی‌دهند تا آنها در مسابقات المیپک به مدال برسند از همین رو ناداوری‌های رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، علی پاکدامن شمشیرباز تیم ملی ایران اگرچه در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو نتوانست به مدال برسد اما عملکرد قابل توجه او مخصوصا در دیدار تیمی ایران و ایتالیا باعث شد تا علاقه‌مندان به ورزش در ایران نگاه ویژه ای به این ورزشکار ایرانی داشته باشند. به همین خاطر مصاحبه ای با وی داشته ایم که در ادامه آن را خواهیم خواند.

 

از تجربه حضور در المیپک بگوید؟

مسابقات المپیک با تمامی رقابت‌ها فرق دارد. بالاخره تمامی تیم ها از همین لحظه که من با شما در حال صحبت کردن هستم برای ۴ سال آینده خود برنامه ریزی می‌کنند و در ادامه کار و تلاش می‌کنند چرا که برگزاری این مسابقات به صورت هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود و جشنواره ورزشی جهانی‌ست و کسب مدال آن برای کشورها مهم است همین اولویت بندی ها این مسابقات را خاص کرده است. 

 

از عملکرد خودت راضی هستی؟

 

در بخش انفرادی عملکرد بدی نداشتم در بازی سوم خود واقعا سمت و سوی بازی به سمتی رفت که به من اجازه داده نشد تا بازی کنم. در بازی تیمی با ایتالیا واقعا یک بازی خوب بود و حیف شد واقعا نتوانستم بازی را برگردانم. از داوری هم چه می‌توان گفت چون ایران کرسی جهانی در شمشیربازی ندارد و چون قرار نیست ما در این رشته مدال بگیریم به راحتی ما را در مسابقات اذیت می‌کنند. شاید در مسابقات جام جهانی و قهرمانی جهان امتیاز ضربات ما را بدهند اما در المپیک این کار را نمی‌کنند.

 

میتوانستیم ایتالیا را شکست دهیم؟

 

من قبول دارم داور مسابقه حق ما را خورد و امتیاز را به حریف داد اما من با توجه به اینکه نفر آخر در این بازی حساس بودم مسئولیت به گردن من بود و من نباید اشتباه می‌کردم. وقتی داوری اینگونه بود نباید اجازه می‌دادم تا کار به جای برسد تا داور تعیین کننده نتیجه بازی باشد. من باید درنگ می‌کردم و بعد از دفاع ضربه را می‌زدم تا کار تمام شود. هر چقدر که می‌گذرد بیشتر حسرت می‌خورم.

شرمنده عادل فردوسی پور شدم/ نمی‌گذارند در المیپک ایران مدال بگیرد / ما همه یک تیم هستیم من جور کسی را نکشیدم

اما شما دو بار عقب افتادگی و نتیجه بازی را جبران کردید!

 

این برای من افتخاری بزرگ بود که به عنوان نفر آخر بازی کردم. من جور کسی را نکشیدم بازی تیمی همین است دیگر. من در دومین بازی خود نیز خوب نبودم و ما باید به یکدیگر کمک کنیم تا به موفقیت برسیم. تنها از این موضوع ناراحت هستم که تلاش من و سایر بچه ها و مخصوصا آقای فخری در این مسابقات نتیجه نداد و شرمنده مردم شدم. قبل از اعزام به توکیو با بچه ها به حرم امام رضا رفتم و از ایشان خواستم اگر لایق گرفتن مدال هستم آن را نصیب من بکند و اگر نه حداقل عزتم حفظ شود.

 

علی پاکدامن برای المپیک پاریس برنامه‌ای دارد؟

بله، از امروز همه تلاش خود را خواهم کرد تا در المپیک بعدی هر چه که دارم و ندارم را بذارم تا بتوانم به مدال المپیک برسم و این افتخار را برای کشور خود به ارمغان بیاورم. باید از وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک و شخص آقای صالحی امیری و سلطانی فر تشکر کنم که به خوبی ما را حمایت کردند و از نظر امکانات هیچ چیزی کم نداشتیم و شرایط خوبی داشتیم و فقط شرمنده مردمو کسانی شدیم که برای ما زحمت کشیدند و ما نتوانستم محبت آنها را جبران کنیم. برای کاروان ایران در مسابقات المپیک آرزوی موفقیت دارم خوشحال هستم که کشتی گیران عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند امیدوار هستم که بتوانند در ادامه رقابت‌ها موفق باشند و به مدال برسند. در انتها نیز باید یک تشکر ویژه از عادل فردوسی پور بکنم که بنده را قابل دانستند و دو مرتبه به من پیام دادند و به من روحیه دادند که من شرمنده ایشان نیز شدم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز