خبرگزاری کار ایران

داستان عجیب تسیمانوسکایا: پیشنهاد پناهندگی سه کشور به دونده المپین بلاروس

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۲۷

دونده کشور بلاروس در مسابقات المپیک توکیو پس از پایان مسابقاتش از بازگشت به کشور خود امتناع بعمل آورده و با پیشنهاد پناهندگی از سه کشور اروپایی رو به رو شده است.

به گزارش ایلنا، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد وضعیت یک دونده بلاروسی که از سوار شدن به هواپیما به دلیل بازگشت تیمش به المپیک توکیو خودداری کرد، در ژاپن "امن و مطمئن" است.

کریستینا تسیمانوسکایا در ویدیویی که روز گذشته در شبکه‌‌‌های اجتماعی منتشر شد، گفت: "من تحت فشار قرار گرفته‌ام و آن‌ها سعی می‌‌کنند بدون رضایت من را از کشور خارج کنند."

مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین المللی المپیک بلاروس، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که کمیته بین المللی المپیک از کمیته ملی المپیک بلاروس خواستار توضیح درباره این حادثه است.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن، کاتسونوبو کاتو، گفت که دونده سرعت، که از پلیس در فرودگاه هانده توکیو درخواست محافظت کرد، "با همکاری سازمان‌های مرتبط" در وضعیت امن قرار دارد و آن‌ها در تلاش هستند تا نیت وی را تأیید کنند.

تسیمانوسکایا از طریق رسانه‌های اجتماعی شکایت کرده بود که مربی‌اش علیرغم عدم تمرین برای این مسابقه در رله 4x400 او را به مسابقات وارد کرد. این بازیکن 24 ساله در ماده 100 متر دوید و دوشنبه در لیست دوی 200 متر قرار گرفت اما در مسابقات شرکت نکرد.

ریاست کمیته ملی المپیک بلاروس را ویکتور لوکاشنکو، پسر الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور بر عهده دارد. هر دو به دلیل ادعای تبعیض کمیته ملی المپیک این کشور در مورد ورزشکارانی که در اعتراضات علیه انتخاب مجدد جنجالی رئیس جمهور شرکت کردند، از حضور در المپیک توکیو منع شده‌اند.

آدامز گفت دونده بلاروسی شب را در هتلی در نزدیکی فرودگاه گذراند و با پلیس محلی و همچنین دفتر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در تماس بود. آدامز گفت: "کمیته بین المللی المپیک و توکیو 2020 به گفتگو با وی و مقامات ژاپنی برای تعیین مرحله بعدی در روزهای آینده ادامه خواهند داد."

چندین کشور اروپایی پیشنهاد دادند که به تسیمانوسکایا کمک کنند، در حالی که یانز یانسا، نخست وزیر اسلوونی در توییتی نوشت: "خوش آمدید".

یاکوب کولانک، وزیر امور خارجه در توییتر این حادثه را "رسوا کننده" خواند و پیشنهاد کرد که برای این ورزشکار ویزا صادر کند و از طریق سفارت چک در توکیو به او کمک کند: "جمهوری چک آماده کمک است".

مارسین پرژیداچ، مقام وزارت خارجه لهستان نیز در توئیتی اعلام کرد که کشورش آمادگی دارد به او ویزا بدهد و گفت: "او می تواند در صورت تمایل حرفه ورزشی خود را در لهستان ادامه دهد."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز