خبرگزاری کار ایران

محسن رضوانی: حمایت از ورزشکار ملی وظیفه است/ جلسه ای 3 ساعته با رئیس فدراسیون جهانی شنا داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۱۲۸

دکتر محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا گفت: اگر بخواهیم در المپیک به تعداد مدال های زیادی دست پیدا کنیم باید از امروز برنامه ریزی کنیم برای 8 سال دیگر و باید بستری خوب را فراهم کنیم.

دکترمحسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا در گفتگو با ایلنا در خصوص عملکرد نماینده کاروان شنا ایران در المپیک اظهار داشت: فضای المپیک و حساسیت بازی‌ها اینطور ایجاب می‌کند که شناگران از زدن رکورد خودشان باز بمانند، اما خداراشکر متین بالسینی توانست رکورد خودش را به ثبت برساند. 

وی در ادامه افزود: ما در رشته شنا با سطح اول شنای دنیا فاصله داریم و باید یک برنامه ریزی 7الی8 ساله انجام دهیم که شنای ایران بتواند با رقبای اصلی دنیا رقابت کند.

دکتر رضوانی در خصوص حواشی پس از مسابقه المپیک شنا بالسینی افزود: آنقدر حرف ها ابتدایی بوده که پرداختن به آنها کار اشتباهی است و متین بالسینی پس از آن مصاحبه در مصاحبه های بعدی‌اش صحبت‌هایش را تکذیب کرد.

وی در ادامه در خصوص شرایط  بالسینی افزود: حدود یک سال‌ونیم کاوه بیک اوغلی مربی متین از انگلستان با او کار می‌کرد و دو الی سه مربی از ایران به ایشان کمک می‌کردند. باید بگویم متین راه سختی را پشت سر گذاشت و گاهی تا 16 کیلومتر شنا می‎‌کرد که کار ساده ایی نیست. توقع ما کسب ورودی B بود که اتفاق نیافتاد، اما متین در المپیک شنای بهتری نسبت به تمریناتش در ایران انجام داد.

دکتر رضوانی در ادامه درباره برنامه های فدراسیون و کشف استعدادهای شنا در ایران تصریح کرد: ما یک جلسه حدودا 3 ساعته با حسین المسلم رئیس فدراسیون جهانی شنا و معاون فنی شورای المپیک داشتیم و یک سری برنامه ها و کمک هایی در خصوص پیشرفت شنا ایران وصحبت‌هایی انجام دادیم در خصوص اعزام شناگران از جمله مهرشاد افخمی و متین بالسینی به کشورهای پیشرفته در حوزه شنا که هم بتوانند تمرین‌شان را انجام بدهند و هم تحصیل کنند. خیلی امیدواریم هر دو شناگر خوب‌مان در بازی های آسیایی به مدال برسند و یا در فینال سطح A شنا کنند. 

رئیس فدراسیون شنا در خصوص حمایت‌هایی که فدراسیون از شناگران انجام داده گفت: شناگران خوبی در ایران داریم. و اینها استعداد هستند. امیدوارم حداقل 20 الی 25 نفر شناگر خوب پرورش دهیم و در المپیک های بعد بتوانیم چندین نماینده داشته باشیم. حمایتی که یک فدراسیون از ورزشکار ملی‌اش کند لطف نیست وظیفه است. مخصوصا ورزشکاری که زحمت کشیده حمایت ها حداقل بوده چرا که فدراسیون ما یک فدراسیون مظلوم است و باید به ورزش‌های پایه توجه ویژه شود. اگر بخواهیم در المپیک به تعداد مدال های زیادی دست پیدا کنیم باید از امروز برنامه ریزی کنیم برای 8 سال دیگر تا بستری خوب را فراهم کنیم.

 

گفتگو از: محدثه بخشی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز