خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی جوانان المپیک مطرح کرد:

تیم ملی امید حلقه گمشده تکواندوی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۹۷۳

زوار عنوان کرد: یک حلقه مفقوده در اتصال نوجوانان به بزرگسالان وجود دارد که تیم ملی امید است و فدراسیون باید منابع مالی لازم برای ایجاد چنین تیمی را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا زوار نتایج تیم ملی تکواندو در المپیک 2020 ژاپن را مورد بررسی قرار داد و گفت: نتایج به‌دست‌آمده مورد انتظار یا تأیید هیچ کسی نیست و به همین دلیل شرمنده مردم هستیم.

وی افزود: یک حلقه مفقوده در اتصال نوجوانان به بزرگسالان وجود دارد که تیم ملی امید است و فدراسیون باید منابع مالی لازم برای ایجاد چنین تیمی را فراهم کنند. درواقع با دست‌خالی و بدون زیرساخت‌ها و امکانات نمی‌توان در رقابت‌های جهانی حضور یافت.

سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان، شرایط اقتصادی را در رفتن بازیکنان حرفه‌ای تکواندو مؤثر دانست و اظهار کرد: بازیکنی مانند امیر ولی‌پور، برای کار به کانادا مهاجرت کرده است یعنی برای رسیدن به شرایط مالی بهتر ورزش را رها کرده است و این موضوعی که در اختیار مربی و رئیس فدراسیون نیست و از بی‌توجهی به نونهالان سرچشمه می‌گیرد.

زواره خاطرنشان کرد: متأسفانه در زمان مسابقات تیم نونهالان و نوجوانان اهمیت پیدا می‌کنند اما در زمان اعطای پاداش در پایین‌ترین درجه قرار می‌گیرند، ازاین‌رو ورزشکاران تلاش می‌کنند برای آینده‌ای بهتر مهاجرت کنند.

وی درباره کیفیت لیگ تکواندوی ایران گفت: لیگ به صورتی که در ایران وجود دارد در بسیاری از کشورها نیست. از سوی دیگر ابزار مناسب برای لیگ در ایران وجود ندارد یعنی سیستم‌هایی که از آن استفاده می‌کنیم نیازمند ارتقاست.

سرمربی تیم ملی جوانان المپیک یادآور شد: متأسفانه به دلیل مشکلات بانکی نمی‌توان سیستم‌های الکترونیک خارجی وارد کشور کرد و گرچه استفاده از تجهیزات ساخت داخل به‌منظور حمایت از تولید ملی درست است اما اگر این ابزارها موجب آسیب شود استفاده از آنها منطقی نیست.

زوار با تاکید بر این که در حال حاضر در هر وزن چند بازیکن شاخص داریم، اظهار کرد: در بخش سنگین‌وزن پس از جدایی آقای افلاکی خلأ احساس می‌شود اما به‌طورکلی پتانسیل بالایی در تیم ملی وجود دارد.

از نظر وی، رنک سیستمی که فدراسیون جهانی تکواندو ایجاد کرده است در وضعیت فعلی و ناکامی‌های تکواندو کاران تیم ملی تأثیر داشته است. درواقع درگذشته بازیکنی مانند افلاکی، دو بازیکن دیگر در کنار خود داشت تا در صورت بروز مشکل جایگزین شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان خاطرنشان کرد: تغییر قوانین برگزاری مسابقات تکواندو در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده است و عدم به‌روز شدن این مقررات در ایران و همگام نبودن تیم ملی با آن آسیب‌های جدی وارد کرده است و موجب رشد کشورهایی مانند ایتالیا و روسیه شده است که خود را با این قوانین جدید سازگار کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز